וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7.5 ק"מ מהגבול: היקב הישראלי שנמצא בקו העימות

בשיתוף יקב רקנאטי

23.11.2023 / 13:41

יקב רקנאטי הממוקם בישוב דלתון, עמד לחנוך מרכז מבקרים חדש ומפואר. אבל אז הגיעה השבת השחורה והפעילות השתנתה מקצה אל קצה עם ירידה של 50% בכח האדם, ואי בהירות לגבי העתיד. למרות זאת, ביקב נשארים אופטימיים

חיילי צה"ל ביקב רקנאטי. יח"צ,
היקב פתח את שעריו לטובת חיילי צה"ל/יח"צ

יום שישי ה-6.10, היה יום די מוצלח עבור יקב רקנאטי שעל גבול הלבנון. עשרות מבקרים נהנו באותו היום מסיורים חווייתיים וטעימים ביקב הבוטיק, כל זאת על רקע חנוכת מרכז המבקרים החדש של היקב שהייתה צפויה להתקיים בסוף אוקטובר.

אבל אז הגיעה השבת השחורה.

עובדים ביקב רקנאטי. אלי גידור,
"לפני השבת השחורה היינו בעיצומה של הרצה מוצלחת"/אלי גידור
עובדים ביקב רקנאטי. אלי גידור,
"במרכז המשוכלל והיפה שלנו יש חלל רחב ידיים"/אלי גידור

"בשנתיים וחצי האחרונות עמלנו על העברת כלל פעילות היקב לגליל העליון, כאשר מבנה הייצור ומרכז המבקרים החדש ורחב הידיים נבנו בפארק תעשיות דלתון, מרחק של כ-7.5 ק"מ מגבול לבנון", מספרת ליאת משען, מנהלת השיווק ביקב. "לפני השבת השחורה היינו בעיצומה של הרצה מוצלחת של מרכז המבקרים ועם פרוץ האירועים נכנסנו לסוג של השהייה, ואנו ממתינים לבאות. יש לנו תכנונים גדולים עבור מרכז היקב".

על החזון מאחורי מרכז המבקרים החדש מספרת ליאת. "הרעיון היה להקים מרכז תרבות ליין שיהיו בו מעבר לטעימות יין והגשת מזון בוטיק מתוצרת מקומית, גם סדנאות מקצועיות, סיורי ידע חווייתיים, ושיתופי פעולה תרבותיים", היא אומרת. "במרכז המשוכלל והיפה שלנו יש חלל רחב ידיים שאנו מתכננים עבורו אירועי תרבות ותוכ מגוונים".

יקב רקנאטי. אנצו גוש,
"המלחמה תפסה אותנו יחסית ערוכים למצב"/אנצו גוש
אנו מצליחים לעבור את התקופה הזו בזכות גרעין מקצועי ומיומן שעדיין נמצא ביקב

בינתיים, ועד שהמצב הביטחוני יתחיל להירגע, מתמודד היקב גם עם מצוקת כח אדם חריפה כפי שמעיד אלי גידור, מנכ"ל החברה. "חלק מעובדי היקב גויסו למילואים, וחלקם שהם תושבי יישובים סמוכי גדר פונו מהאזור. כך שאנו פועלים כעת עם שליש בלבד מכלל עובדי היקב, ו-50 אחוז מסך עובדי הייצור. אנו מצליחים לעבור את התקופה הזו בזכות גרעין מקצועי ומיומן שעדיין נמצא ביקב".

קובי ארביב, היינן הראשי של היקב מציין בהקשר לכך כי "המלחמה תפסה אותנו יחסית ערוכים למצב. תקופת הבציר הסתיימה כבר, לרבות שלב הסחיטה המהותי, כך שהיינות שלנו נחים כרגע במכלים. אנחנו ממשיכים כעת בעבודה עם צוות ותיק ומצומצם, וכל התקופה מתאפיינת בפעילות של 'עקב לצד אגודל', בעיקר בגלל שאין לנו מושג אם המלחמה תתרחב וניאלץ להתפנות מהיקב. לכן אנחנו עושים הכל על מנת שהתקדמות הייצור תהיה כמה שיותר רגילה תוך שמירה קפדנית על איכות היין".

"ראוי לציין שמעבר ליקב עצמו יש לנו חלקות גידול שיושבות ממש על גדר המערכת, ובתקופה הזו למזלנו אנחנו לא צריכים להגיע לשם. אם היינו בשלב הבציר, זה היה מאוד דרמטי, בדומה למה שחווים כעת חקלאים של גידולים אחרים בצפון או בעוטף עזה".

יקב רקנאטי. אנצו גוש,
למרות הקשיים הכלכליים, ברקנאטי החליטו לתרום לקהילה ככל יכולתם/אנצו גוש

מה קורה בשטח, בנקודות המכירה שלכם?

מירב קרן לוי, סמנכ"לית המכירות: "בחודש אוקטובר חווינו מטבע הדברים 80 אחוז ירידה בענפי האירוח והמסעדות, ו- 40 אחוז ירידה בחנויות היין. אנו נמצאים באבל לאומי ומכירות היין ספגו אותו בצורה דרמטית. יחד עם זאת, אנו מרגישים התאוששות מסוימת בחודש הנוכחי, בעיקר בחנויות היין ובמכולות השכונתיות ומקווים שהשוק יתעורר גם בענף המסעדות. העם והעורף רוצים להמשיך ליהנות מיין כחול- לבן והשוק מתחיל לחזור לעצמו אך בצורה איטית".

ומה בנוגע לייצוא?

אלי: "הייצוא מהווה מרכיב קריטי עבורנו בימים אלו, כאשר חלקו הגדול הולך לקהילות היהודיות בחו"ל, והיתר לקהל הרחב. לשמחתי אנחנו מרגישים שהעולם איתנו ויש דרישה ליין הישראלי האיכותי, אולם צריך לזכור שכאשר מדובר על יצוא לקהילות יהודיות מדובר על כמות מוגבלת בהיקפה, ולטובת הגדלת המכירות בחו"ל הפקנו סרטון מיוחד על היקב והפצנו חומרי הסברה. החזרה לשגרה עדיין די איטית שכן נוכח המצב יש פחות אירועי שמחה בקהילות היהודיות בחו"ל, מגמה שמשפיעה על מכירות היין. לכן אנו גם מבקשים מכולם להקדים הזמנות, על מנת לעבור את התקופה בצורה כמה שיותר סבירה. לקהל הרחב בחו"ל הדגש הוא על יקב בוטיק אקזוטי ומיוחד, עם פרסומים על זכיות מהותיות בתחרויות בינלאומיות".

תורמים לקהילה, מארחים את חיילי צה"ל

בתוך הימים המטורפים בהם מצוי יקב רקנאטי, ולמרות הקשיים הכלכליים החליטה הנהלת החברה לתרום לקהילה ככל יכולתה. בשיתוף פעולה עם רשתות משקאות וחנויות יין בכל הארץ, יצא היקב במבצע התרמה למען עמותת נט"ל (תמיכה וסיוע נפשי לנפגעי טרור ומלחמה בישראל), במסגרתו תורם היקב 5% מכלל המכירות בחנויות, ברכישה בוולט ובאתר האונליין. יתרה מכך, היקב פתח את שעריו לטובת חיילי צה"ל השוהים באזור וכל חייל שמגיע נהנה מכיבוד קל ואף יכול להתקלח במלתחות שבמקום. אלי מוסיף "ממש לאחרונה התארחו אצלנו חיילי מילואים, השומרים עלינו בגזרה הצפונית, לארוחת ערב מפנקת. מקווים לארח את כולם שוב בקרוב בימים שקטים יותר".

המצב נותן את אותותיו גם בגזרת בקבוקי היין עצמם, ולאלו מוסיף כעת היקב "עניבה" עם דגל ישראל עם הכיתוב "ביחד ננצח", על רקע הכרמים הירוקים בדלתון.

בשיתוף יקב רקנאטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully