וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקב שדות: יין משובח, נוף מדהים ומסעדה ממש טובה

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 4.1.2024 / 10:00

טליה לוין יוצאת להתרעננות מול הנופים של עמק יזרעאל. וחושפת את השיטה שלה להתמודד עם המחירים הבלתי נסבלים של יין בכוסות

בראנץ' יקב שדות. יח"צ,
בראנץ' יקב שדות/יח"צ

בכל פעם כשמציעים לי לבלות מחוץ לעיר, לצאת למסיבה או לעשות משהו שהוא יותר מדרינק וארוחת ערב, אני נעה באי נוחות. כמו רבים מאיתנו, גם אני מרגישה שלא נעים לי לחגוג בימים הללו. למרות זאת אני מאמינה שכל אוורור קטן הוא טוב לנפש, הפעם, בזכות אורחת מחו"ל, הצלחתי להשתכנע שזה לגיטימי לחלוטין לצאת לטייל ואפילו לעצור ביקב על הדרך. לא יקרה כלום. לא ביקרתי ביקב כבר כמה חודשים, והשעה הזאת בה ביליתי מחוץ לעיר, הייתה מהדברים הטובים ביותר שיכולתי לעשות לעצמי בפתח השנה החדשה.

אחד היעדים שטרם ביקרתי בהם, למרות שהוא נמצא במרחק שעת נסיעה אחת בלבד מתל אביב, הוא יקב 'שדות' בשדה יעקב, שהיה על הדרך שלי הביתה, מביקור אצל חברים בקריית טבעון. מדובר ביקב משובח, עם ונוף מדהים אבל יש שם גם מסעדה ממש טובה.

מי שמזמין מראש, יכול ליהנות מטעימות ומסיור ביקב, אבל אנחנו לא הספקנו. היינו קצובות בזמן וגם יותר מידי ספונטניות. לכן הזמנו בקבוק של 'רוזה, פטי ורדו ומרסאלן', צלחת גבינות, ולחם וזיתים מקומיים והסתכלנו על השמיים. לא יצאנו משם בידיים ריקות, אלא עם בקבוק 'קריניאן מרסלאן' מומלץ ביותר. שמתי עין גם על: 'בלאן דה נואר' מצוין ו-'גרנאש קולומבר'.

יקב שדות פתוח בימי השבוע וגם ביום שישי מעשר בבוקר, מומלץ להזמין מקום און ליין

יקב שדות בשדה יעקב, עמק יזרעאל/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: ניר חן

אם כבר יין, אז שיהיה ישראלי

נכון, מחירי כוסות היין במסעדות הופכים להיות בלתי נסבלים, אולם לאחרונה אני מתחילה לראות התקפלות מבורכת. בנוסף לשעות שמחות אטרקטיביות יש די הרבה מבצעים של "יין ללא תחתית" במחיר 60-69 שקלים. זוהי יוזמה מבורכת, בעיקר כי מאד מבאס לגלות שוב ושוב מקומות שמתמחרים, לדוגמא, כוס של 'גרוב מיל סוביניון בלאן', יין ניו זילנדי מופלא ב- 52 שקלים, בעוד הבקבוק כולו יעלה לכם מקסימום 69 שקלים.

לכן, ברוב המקרים כשמתחשק לי להשקיע בכוס יין בבר או במסעדה, אבחר יין בוטיק ישראלי שלא שתיתי הרבה זמן, או משהו שבאמת לא ראיתי בשום מקום אחר. עניין של סדרי עדיפויות.

עוד בוואלה!

שלוש יינניות נכנסות לבר

לכתבה המלאה
יקב רקנאטי, קולומבר, תל פארס. יח"צ,
מינראלי וכיפי/יח"צ

שתייה קלה

אחרי ההנגאובר של תחילת השנה, התחשק לי משהו מינרלי וקליל. 'קולומבר, כרם תל פארס', של יקב רקנאטי היווה חלופה ממש טובה בתפריט ליין מניו זילנד. אני מכירה את הקולומבר הזה, ואני תמיד שוכחת עד כמה הוא מינראלי וכייפי ולא נופל מאחיו עם המבטא המוזר. אולי כי אני לא רואה אותו מספיק,

הכוס השנייה שבחרתי היתה 'נט, סוביניון בלאן' של יקב טוליפ (מכרם שנמצא בגליל העליון המופגז), גם הוא מינראלי ורענן, ויכולתי להישבע שיש לו אפטר טייסט של פומלה ופפאיה. גם הרגשתי שלא מנצלים אותי וגם תמכתי ביין מקומי. שניהם אגב, שווים הזמנה של בקבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully