וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אדום או רוזה? שני בקבוקים שמציעים הרבה יותר מיין

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 11:11

היין מצוין, אבל הכוונה מאחוריו טובה אפילו יותר: מימון חוות טיפוליות על טהרת הכרמים, עבור מפוני הדרום, כוחות הביטחון ונפגעי פוסט טראומה

ערן גולדווסר ויעקב בן דור, יקב יתיר. דייויד סילברמן,
יקב יתר. מימין: היינן ערן גולדווסר והמנכ"ל יעקב בן דור/דייויד סילברמן

נכנס יין, יצא מעשה טוב: סביר להניח שעל היין הזה היינו ממליצים לכם גם אם לא היה מאחוריו סיפור מרגש כל כך, אבל כשיין טוב פוגש כוונה טובה אפילו יותר, אנחנו מוכרחים לשתף.

נתחיל ביין: לפני כמה שנים החליטו ביקב יתיר שעם כל הכבוד ליין המשובח שלהם, מהסדרות הגבוהות יותר, הרי שהיקב שלהם כבר מספיק גדול כדי שתהיה לו גם סדרה נגישה יותר - והמציאו את DAROM: סדרה שיכולה לשמש שער כניסה נהדר לינות היקב, גם עבור מי שלא רוצים להיפרד מסכום גבוה מאוד.

אבל הנה עוד משהו שקרה לפני מספר שנים: היקב החל לשתף פעולה עם 'חוות רימון', חווה חקלאית אקולוגית בצפון הנגב, המסייעת לבני נוער ולנפגעי פוסט טראומה בעזרת עבודה חקלאית בת קיימא, קרובה לטבע. "יש משהו במפגש עם השקט בטבע שמצליח להשקיט את הנפש", אומר יעקב בן דור מנכ"ל יקב יתיר, "המגע בגידולים ובאדמה בכלל, ובפרט העיסוק בכרמים עושה פלאים בנפש. זה שקט בריא."

היוזמה להקמת כרמים טיפוליים היא פרי חשיבה של צוות החווה, של היינן ערן גולדווסר (יקב יתיר, "דרום") ושל צוות האגרונומים והכורמים של היקב, שסייעו לאנשי 'חוות רימון' להקים ולהפעיל מערך חוות וכרמי יין טיפוליים. מערך שיאפשר על ידי עבודה בכרם לתת מענה בתהליך שיקום לנפגעי טראומה, כאמור על ידי חיבור למרחבים ולאדמה.

"ערן גולדווסר, שמלווה את החווה זה מספר שנים, הנחה אותם בכל הקשור לנטיעות הכרמים ובימים אלה הם אף מגבירים את הנטיעות במטרה להרחיב את היקף הפעילות. שיתוף הפעולה נבע מלכתחילה מתוך הרצון לתת יד מתוך אחריות חברתית ולסייע לפעילות החווה. כמובן שלאור המלחמה והשלכותיה העמקת שיתוף הפעולה הזה משמעותית." מוסיף יעקב.

"ראינו עד כמה במלחמה הזו ההתגייסות החברתית של האזרחים אלה למען אלה היא חשובה. החווה מציינת חלק מהברית הישראלית החדשה שנוצרת. העצמה הדדית. זה לא שלא היה לנו קודם את זה, אבל בימים אלה בפרט אנחנו רואים עד כמה אחריות הדדית ומעורבות בעשייה היא חשובה. אי אפשר להתנהל יותר בתרבות ה"סמוך". אנשים לוקחים על עצמם במובן הפרטי יותר אחריות והושטת יד".

כרמי יקב יתיר. ערן גולדווסר,
"העיסוק בכרמים עושה פלאים בנפש"/ערן גולדווסר
"אחרי כמה שנים של שיתוף פעולה משותף שהיה בעיקר מתחת לרדאר, חשבנו שזה הזמן הנכון והמתאים ביותר להעלות את המודעות לחווה הנפלאה הזו ולטוב שהם עושים גם לקהל הרחב."

מאורעות ה 7 באוקטובר, הכניסו לתוך מעגל הטראומה לא רק חיילים ואזרחים נוספים אלא גם אנשים שעבדו ישירות בחווה. "היו בקרב המתנדבים הרוגים, כמה נרצחים מהצוות המטפל בקיבוצים, היו מי שנפלו בקרבות. למעגל הטראומה התווספו מפונים מהעוטף, חיילים ששבו מהחזית, ואזרחים נוספים שנפגעו וזקוקים לשיקום" אומר בן דור, "כך שלמעשה, אחרי כמה שנים של שיתוף פעולה משותף שהיה בעיקר מתחת לרדאר, חשבנו שזה הזמן הנכון והמתאים ביותר להעלות את המודעות לחווה הנפלאה הזו ולטוב שהם עושים גם לקהל הרחב."

כחלק מהרחבת היקף התרומה של יקב יתיר, הוחלט לייצר מארז DAROM למען הדרום, שחלק מהכנסותיו יתרמו להקמת חמש חוות טיפוליות על טהרת כרמי יין, שיספקו מענה למפוני הדרום, כוחות הביטחון ונפגעי פוסט טראומה שהצטרפו למעגל.

מארז דרום למען הדרום. אייל קרן,
גם כיף לשתות, גם לתרום. מארז רוזה ואדום מסדרת DAROM של יתיר/אייל קרן

ואיך היין?

"הבחירה ביצירת המארז הזה היא חיבור טבעי שייתן עוד ערך מוסף קטן, יספר את הסיפור של החווה ושל הדרום כולו".

"שיתוף הפעולה בינינו הוא ארוך טווח שכולל לא רק ליווי מקצועי, וגם תרומה כספית באמצעות רכישת המארז, אלא גם קליטת התוצרת של הכרמים המטופלים על ידי העמותה ליצירת היינות שלנו ביקב הן של יתיר והן של "דרום" גם בעתיד. המותג 'דרום' שלנו פועל מלכתחילה מכרמים בדרום, וחשנו שהבחירה ביצירת המארז הזה היא חיבור טבעי שייתן עוד ערך מוסף קטן, יספר את הסיפור של החווה ושל הדרום כולו".

אבל עם כל הכבוד להתנדבות, אתם בוודאי שואלים איך היין? ובכן, מדובר ביין טוב ופשוט, במובן הכי חיובי של המילה. הוא לא מתיימר להיות יין גדול, כזה שמפאר מקררי יין, אבל הבקבוק האדום, למרות היותו נגיש במחיר, הרי שבטעם הוא הרבה יותר מיין שהיו מכנים פעם "שולחני". גם הרוזה מצליח להיות מורכב מספיק בשביל לעניין, אבל בלי לאכול את הראש: יין שכיף לשתות קר מהמקרר אפילו כשהוא לעצמו, אבל יכול להשתלב יופי עם מנות ראשונות, גבינות ופירות.

שני היינות יתאימו למשל לארוחה שמתחילה עם סלטים ומושכת מהם לבשרים. במקרה שלנו, נדגם הרוזה לצד מנות ראשונות קלילות והאדום ליד תבשילי קדירה (צמחוני ובשרי) - ושניהם הצליחו להשתלב יופי בארוחה, מבלי להפוך את עצמם למנה העיקרית - בדיוק כמו שאנחנו אוהבים.

מארז DAROM למען הדרום כולל: בקבוק 'דרום אדום 2022', ובקבוק 'דרום רוזה 2022'. המחיר: 150 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully