וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טובה מאודם: סדרת היינות החדשה של יקב רקנאטי

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 12:34

היינות בסדרת 'כרם אודם' של יקב רקנאטי, שמים במרכז את חלקות הכרם ואת המאפיינים הייחודיים של כל אחת מהן. חוץ מזה הם גם מאוד טעימים

כרם אודם, יקב רקנאטי. תומר בן יוסף,
כרם אודם, רמת הגולן/תומר בן יוסף

יקב רקנאטי עמד לחנוך את משכנו החדש בלב הנופים ולצד הכרמים של אזור דלתון, לא רחוק מגבול לבנון, בחודש אוקטובר 2023 ואז הגיעה המלחמה וקולות השמחה וההתרגשות במרכז המבקרים נדמו. אלי גידור, מנכ"ל היקב, אמר אז שהייצור לא ייפסק ו"נצא מחוזקים מהאירוע", ואכן, בימים אלה משיק היקב סדרת יין חדשה, יינות 'כרם אודם' מסדרת הכרם היחידני של היקב.

היקב הוקם בשנת 2000 ובגלגולו הראשון התמקד בזנים קלאסיים בינלאומיים כמו, קברנה סוביניון, מרלו וסוביניון בלאן. עם השנים חל שינויים מהפכניים בגישה שהביאו ליצירת יינות מזנים נוספים, כמו זנים אנדמיים וזנים לא שגרתיים, שמתאימים יותר לאזורנו: מראווי, ביתוני וקריניאן.

בעשור השלישי להקמתו, אימץ היקב גישה ים תיכונית, הדוגלת בהתאמה של זן לאזור גידול, המאפשרת ביטוי מושלם לטרואר ולאופי הזני של כל אחד מהיינות שהוא מפיק. כך נוצרים יינות רזים יותר, קלים לשתייה בכל מזג אוויר ובעיקר, יינות גסטרונומיים, המתאימים למטבח הים תיכוני

יקב רקנאטי, מרכז המבקרים. אורית גרינבוים-לירון,
משכנו החדש של יקב רקנאטי בגליל העליון/אורית גרינבוים-לירון

נותנים ביטוי לטרואר

אחרי שעבר אל משכנו החדש בגליל העליון, השיק היקב את יינות 'כרם אודם'. "סדרה הנותנת ביטוי ייחודי לטרואר ושמה במרכז את חלקת הכרם ומיקרו האקלים הייחודי לה, סוג הקרקע, זן הענבים, שיטת הגידול והפילוסופיה הייננית שגובשה במהלך שנים רבות, מתוך מטרה להנגיש יינות אלגנטיים, גסטרונומיים, מוקפדים, איכותיים ויוצאי דופן".

לדברי קובי ארביב, היינן הראשי של היקב: "סדרת 'כרם אודם' הינה אבן דרך וחלק משמעותי בהתפתחות היקב על ציר הזמן. סדרה השואפת לדיוק, אותנטיות והתאמה של זן לאזור גידול. יינות סדרה זו משקפים, מורכבות עוצמה וגסטרונומיות, כזו התואמת אקלים ומכבדת את הטרואר ממנו הגיעה".

כרם אודם נמצא באחד מאזורי הגידול הגבוהים ביותר בישראל, צפון רמת הגולן, בגובה של 1050 מטר מעל פני הים. ביינות הסדרה מבחינים בסגירת מעגל של היקב והתפתחות על ציר הזמן, תוך כדי שימוש בזנים הקלאסיים והתאמתם למקום שנכון להם במיוחד: כרם עם אדמה בזלתית והרבה אבן, גובה משמעותי ואקלים קר. התנאים הייחודיים יצרו איכות יוצאת דופן של הזנים סוביניון בלאן, מרלו וקברנה סוביניון.

עוד בוואלה!

מזיגות ורכישות: היקבים מישראל שקנו יקב בבורדו

לכתבה המלאה
כרם אודם, יקב רקנאטי. תומר בן יוסף,
כרם אודם, רמת הגולן/תומר בן יוסף

יקב רקנאטי, סוביניון בלאן כרם אודם 2021

היין, שהתבגר על משקעיו במשך תשעה חודשים בחביות עץ אלון צרפתי הוא יבש ואלגנטי.

יין מורכב, עשבוני ומינראלי בסגנון סנסר, שמשאיר בחך לאורך זמן את טעמי הסיומת הארוכה שלא תרצו שתיגמר. המחיר: 169 שקלים.

רקנאטי, כרם אודם, סוביניון בלאן. איל קרן,
בסגנון סנסר/איל קרן

יקב רקנאטי, מרלו כרם אודם 2020

היין התבגר במשך 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי גדולות. זהו מרלו עם פרי עוצמתי בולט ואדמתיות, בחך מורגשת קטיפתיות נעימה ומהנה והסיומת ארוכה, מורכבת ומרשימה.

יין רך ומלטף שלא נותן 'בעיטה' כמו לא מעט יינות מרלו מקומיים, ומזכיר את אזור הולדתו הצרפתי. המחיר: 189 שקלים.

יקב רקנאטי, כרם אודם, מרלו. איל קרן,
רך ומלטף/איל קרן

יקב רקנאטי, קברנה סוביניון כרם אודם 2020

היין, שהתבגר במשך 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי גדולות, הוא יין מרגש עם אף דחוס וריכוז פרי שחור טרי, אלגנטי, מאופק, רזה ולא בשל מדי, עם מבנה מצוין ומינרליות נאה.

הסיומת ארוכה ומרשימה ומבטיחה הנאה מושלמת בשילוב עם ארוחה טובה. יין צעיר מאוד, שווה לחכות איתו עוד זמן מה. המחיר: 189 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully