וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוץ לתחרות: טעימת יינות זוכים, ויוזמה מנצחת למען הדרום

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 13:34

מירה איתן מתרשמת מכמה יינות שזכו בפרסים בתחרות טרה וינו. וממליצה על מארז יינות לטובת הקמת חוות טיפול, עבור תושבי הדרום וכוחות הביטחון

טנקים בכרמים של יקב הרי גליל. יקב הרי גליל,
טנקים בכרמים של יקב הרי גליל/יקב הרי גליל

בימים אלה נמצאת תעשיית היין הישראלית, כמו תעשיות רבות אחרות, במלחמת הישרדות והאתגר לא פשוט. כרמים רבים נמצאים בקו העימות, הן בדרום והן בצפון, והפכו לשטח צבאי סגור או במקרה גרוע יותר לשדה קרב. יקבים רבים שוממים מאדם ועובדים, והגישה אליהם קשה או לא אפשרית. ונוסף לכל, להרבה אנשים אין חשק לחגוג בימים אלה, ויין נחשב לרוב כחגיגה.

אך לאט לאט אנחנו נכנסים למעין שגרת חירום אסקפיסטית וגם היין חוזר לאיטו אל השולחנות. איך נעזור לתעשיית היין לשרוד ומה נשתה בחורף הזה שנפל עלינו לאחרונה? נשתנה יותר יין ישראלי!

בתחילת החודש, טעמתי כמה יינות, רובם זכו בפרסים נאים בתחרות היין הבינלאומית 'טרה-וינו', חלקם יינות חדשים. חיים גן, האיש והענבים, התעקש לשמור על שגרת היין ולקיים, ככל האפשר, את התחרות גם בשנתה ה-18.

לדברי חיים: "השנה, יותר מכל שנה אחרת, חשוב שכולנו נפרגן לתעשיית היין המקומית וליינות המיובאים ארצה. מדובר בחקלאים, ייננים, יקבים, יבואנים, מדריכי יין ורבים נוספים. מערכות רבות שחלקן נותרו דוממות וחלקן מנסות בכל מאודן לשמח בתוצרתן מחד ולייצר פרנסה מכבדת מאידך בכל דרך שרק אפשר. תעשיית היין הישראלית נמצאת בכל חלקי הארץ ואין כמעט חלק בה שלא נפגע. אני קורא מכאן לעשות את מה שרק הציבור יכול וזה לתמוך ולחזק". אז בואו נחזק אותם.

חיים גן, איש הענבים. תחרות טרה וינו 2024. איל גוטמן,
חיים גן. האיש והענבים/איל גוטמן

אז מה היה לנו בטעימה?

כרמל גוורצטרמינר סינגל ויניארד 2020, נבחר בתחרות 'טרה-וינו' כיין הלבן הישראלי הטוב ביותר בטעימה. זהו יין מתוק עם בשומת עשירה ביותר, פירות מגוונים, ומתיקות נעימה מלווה בחמיצות הרמונית.

בפרס נוסף ליין שנותן תמורה מלאה למחירו הלא גבוה, זכה: כרמל, הסדרה האזורית, מרלו 2019, יין בעל ניחוחות של פרי יער שחור ומנטה, קטיפתיות בפה וסיומת ארוכה ומאוזנת.

יין נוסף שמציע תמורה טובה למחיר: בנימינה, פרסטיג', קברנה סוביניון 2022. יין עם ניחוחות פרי יער ותבלינים נעימים. יין מאוזן ולא מכביד.

אחד מיינות הדגל של יקב טפרברג, טפרברג, לגאסי קברנה פרנק 2019 הציג סינרגיה של ניחוחות וטעמים, פרי מתקתק ותיבול ירקרק, מרקם קטיפת וסיומת ארוכה מאוד.

יקבי ברקן, אסמבלאז', ריחן 2020, הוא יין עם ניחוחות של פירות אדומים ושחורים, לא כבד או עמוס מדי, חומציות טובה ורעננות. תמורה נוחה למחיר.

יין נוסף מבית ברקן הוא BETA ארגמן 2022 , עם ניחוחות טובים של פרי אדום ושחור, תבלינים, פרחוניות של לבנדר, ומגע קטיפתי ורך.

יקב לטם, לבן 2022, הוא יין בעל אופי סוביניון בלאני מובהק: אשכולית, פסיפלורה ומעט עשבוניות. יין קליל ורענן עם חמיצות מאוזנת.

יקב אמפורה, ריטון אדום 2019, מפיץ ניחוחות פרי בשל ועשבי תבלין, פלפל ירוק ומנטה. יין מאוזן עם סיומת ארוכה.

יקב פייב סטונס, וירטואוז 2019, הוא יין מורכב, אלגנטי ומבושם עם ניחוחות פרי יער שחור המשתלבים היטב בניחוח עץ אלון, וסיומת ארוכה ונדיבה.

יקב גלאי, מרסלן, ספיישל רזרב 2019: יין מורכב ועוצמתי, אם כי לא מעיק וכבד, פירותי ומתובל ושומר על תכונות הפרי של הזן.

יקב נעמן, פטי ורדו גרנד רזרבה 2016: פירות יער, פרחים ועשבי תיבול מתמזגים יחדיו עם חמיצות טובה וסיומת רעננה למדי.

יקב בראון, גילי 2021: בלנד של מרלו בעל ניחוחות פרחוניים עדינים, תיבול ומנטה וסירה בעל ניחוחות אדמתיים.

יקב מוניץ, אביהו 2021: אחד מיינות הקברנה פרנק המקסימים, מבנה אלגנטי וניחוחות מושכים, שזיפים, שוקולד מריר וטבק, פלפל ירוק ותיבול עשיר וספייסי.

יקב רמת נגב, אקסודוס רזרבה 2020: יין מרוכז, ניחוחות פרי שחור בשל ושוקולד, חומציות טובה וסיומת ארוכה ומשיית.

עוד בוואלה!

האם זה היין הלבן הטוב בישראל?

לכתבה המלאה
טעימות יין, תחרות טרה וינו 2024. איל קרן,
טעימות יין, תחרות טרה וינו 2024/איל קרן

מחווה לחווה

במטרה לקחת חלק בתהליכי השיקום והבניה המחודשת של החוסן הלאומי, השיק יקב יתיר את יוזמת, DAROM למען הדרום. בשיתוף עם עמותת 'חוות רימון' נוצר מארז יינות ייחודי שחלק מההכנסות ממנו יופנו לטובת הקמת חווה טיפולית למען תושבי הדרום וכוחות הביטחון.

מותג דרום, המאופיין ביינות נגישים המיוצרים בטרואר הדרומי, אימץ בשנים האחרונות את עמותת 'חוות רימון', המקימה ומפעילה מערך חוות וכרמי יין טיפוליים. בימים אלו מאיצים בעמותה הקמה של חמש חוות שנועדו לספק מענה מידי לטראומה בעבור תושבי הדרום וכוחות הביטחון, בהובלתו ובליוויו של ערן גולדווסר, היינן של יקב יתיר ו'דרום', וצוות האגרונומים של היקב.

המיזם נועד לסייע לשיקום נפגעי טראומה, כחלק מהבנה כי עם פרוץ המלחמה נוצר צורך להרחיב את פעילות העמותה באופן שיאפשר קליטה של מפוני עוטף והלומי קרב.

מארז דרום למען הדרום. איל קרן,
מארז DAROM למען הדרום/איל קרן

לשם כך הרחיב יקב יתיר את היקף התרומה עם המארז DAROM למען הדרום. המארז כולל בקבוק' דרום אדום' מבציר 2022, ובקבוק 'דרום רוזה' מבציר 2022, שחלק מהכנסותיו ייתרמו להרחבת החוות הטיפוליות בדרום הארץ.

דרום אדום 2022: יין אדום יבש ואלגנטי, יין מאוזן ומאופק עם ניחוחות פטל שחור ומעט עץ קלוי. טעמים של פרי בשל ורענן ועפיצות נעימה.

דרום רוזה 2022: רוזה יבש עם ניחוחות תות שדה ופריחת ורדים. טעמים פירותיים, רעננים, מאוזנים ומעט חמצמצים.

מחיר המארז: 150 שקלים, בחנויות היין הנבחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully