וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצה X: נפוליטניות מופרעות ומשקאות במחירים שפויים

זיו לנצ'נר

עודכן לאחרונה: 14.7.2024 / 12:49

הפיצרייה שנולדה בימי הקורונה במודיעין, התרחבה בימי המלחמה לרחוב דיזנגוף בתל-אביב. זיו לנצ'נר קפץ לסניף החדש, התרשם מהמקוריות וטס על המחירים

פיצה איקס. דוד מויאל,
פיצה איקס, דיזנגוף, תל-אביב/דוד מויאל

אפשר לספר את הסיפור, או "לתקוף את הנושא" כפי שנהוג לומר היום במיליטנטיוּת, מזוויות שונות. אבל חשוב יותר לעשות את זה תוך אכילת פיצה ושתיית בירה במחירים חבריים, כי אלה הדברים החשובים בסיפור.

פיצה איקס נולדה בנסיבות אגדתיות בבית צעיר במודיעין. תודו שזו התחלה מבטיחה, כמה אגדות שנפתחות במודיעין אתם מכירים?

עומר סימון, שוער בליגת העל בכדוריד, מצא עצמו לבד בבית בתקופת הקורונה כשפעילות הספורט הושבתה וכשאשתו, צ'לסי, הרי לכם שם מהאגדות, נסעה לטיול בחו"ל.

התנאים יוצאי הדופן, חיבה לקולינריה ועודף מרץ, הביאו אותו לעשות מה שלא עשה מעולם ומה שכל אדם סביר היה עושה: ללוש בצקים, להתפיח, ולפצוח בסדרת ניסיונות ביתיים לאפיית פיצה.

מפה לשם, הפיצות התחילו להימכר במשלוחים חצי חשאיים בימי הקורונה, וכשזה הצליח מעל המשוער, נפתחה כעבור שנה פיצרייה במרכז מסחרי בעיר.

משם לפה, לפני כחודש ומשהו שלחה פיצה איקס זרוע ראשונה מחוץ למודיעין. ולא סתם, אלא לרחוב דיזנגוף, מרחק יריקה מהסנטר, בעיר האחת והיחידה.

פיצה איקס. דוד מויאל,
פיצה איקס, דיזנגוף, תל-אביב/דוד מויאל

כאן לא מודיעין

איקס דיזנגוף היא פיצרייה קטנה וצנועה, כמה שולחנות פשוטים על המדרכה ורק דלפק להזמנות בפנים, שלמעשה היא יותר מפיצרייה.

יש בה תפריט שלם, רובו ככולו בסגנון איטלקי או בהשראתו, שכולל מנות ראשונות, פסטות וקינוחים. וגם אלכוהול, שאליו נזרום מיד. אבל העיקר הוא פיצות נפוליטניות.

החמודות האלה גדולות, דקות, עשויות כולן, מא' עד ת', בעבודת יד, מבצק מושקע שמותפח 96 שעות (!) ומְרכיבים נוספים שנבחרו היטב, ללא חומרים משמרים.

שילובי תוספות מעניינים יוצרים מפגשים שונים של מלוח, מתוק וחריף. ההתלהבות של היוצרים, עניין רצוי ומשמח בסך הכול, זולגת ליצירתיות־יתר בחלק מהשמות: "סלק תסתלק", "ארבעת המופרעים" וכאלה.

עם זאת, המבחר גדול מאוד, וכשיש לך כל כך הרבה פיצות בכל כך הרבה שילובים, בחירת השמות מותחת את הדמיון עד לקצה.

עוד בוואלה

נלחמים על כל אורח: תו איכות חדש לתיירות יין

לכתבה המלאה
פיצה איקס. דוד מויאל,
פפרוני, ביקון, כתף, ריבת ביקון. פיצה איקס, דיזנגוף, תל-אביב/דוד מויאל

למי קראתם חזרזיר מטורלל?

הטעמים, כאמור, מגוונים, אבל כללית הפיצות טעימות מאוד, עשויות בקפידה, הבצק רך ומתמסר, הרטבים עדינים והתוספות אכן עובדות בהרמוניה, אף שעל פני הדברים הצירופים מבשרים התנגשות.

אליי דיברו במיוחד הפיצות הבשריות, בעיקר זו שבאורח פלא קרויה על שמי, "החזרזיר המטורלל" (רוטב שמנת וריבת בייקון, פפרוני, בייקון, גבינות סנט מור ופרמז'ן. 88 שקלים).

טובות ומקוריות היו גם המתוקות יותר, דוגמת "לא להתבלבל" (רוטב שמנת פסטו, ריבת בצל, גבינות מוצרלה וסנט מור, ואננס. 74 שקלים).

פיצה איקס. דוד מויאל,
פיצה איקס, דיזנגוף, תל-אביב/דוד מויאל

מה למזוג לכם?

עם כל החזירות והרעבתנות, לא נשכחה לרגע התכלית האלכוהולית שלשמה נשלחנו לביקור בארץ איקס. ובכן, האיקסים שומרים על איפוק מבורך, ואף למטה מכך, במחירי המשקאות שהם מגישים.

אגף הבירות כולל שלוש בלגיות מחביות (תכף, תכף הפירוט) ב־24־28 שקלים לחצי ליטר, ועוד כמה וכמה בירות בבקבוקים (19־24 שקלים).

צ'ייסרים במבחר חביב מוצעים ברובם ב־12 שקלים לזופּ ומחלקת קוקטיילים (38 שקל בלבד) פעילה שעדיין נמצאת בתהליך פיתוח. יין בהיקף מצומצם ובתמחור נוח הוא השלב המתוכנן הבא.

פיצה איקס. דוד מויאל,
מותחים את השילובים עד הקצה. פיצה איקס, דיזנגוף, תל-אביב/דוד מויאל

אחלה משתה, באחלה מחירים

מניסיון אישי, הבירות מחבית מתקשרות כאן היטב עם הפיצות. הכי התחברה לי וודט פילזנר, קלה, נעימה, עם טוויסט מרירות.

מי שהפתיעה לטובה בהקשר הפיצתי הייתה דווקא ליפמנס, זו המותססת עם פירות יער אדומים ומתיישנת בחביות.

מיץ הפטל האלכוהולי החמוד הוגש, כראוי, על הקרח, ועבד כמלווה חינני. חובבי האיילים העשירים יותר בשיכר יכולים ללכת על שוף בלונד.

כך, או כך, או כך, בחירת המקום בשלוש האלה נכונה ונבונה בעיניי, כש־מי הכי מתאימה היא בסוף, גם במקרה זה, שאלה של טעם.

כשתפריט המשקאות, בעיקר ביין ובקוקטיילים, יתגבש ויתפתח, וכשעומס החום על המדרכה בדיזנגוף ייחלש ויתפוגג, יש לי תחושה שאפשר יהיה לעשות אחלה משתה בצד הפיצות של איקס.

בטח אם תעריפי הכוסות ימשיכו לרדת חלק בגרון.

פיצה איקס. דיזנגוף 70 תל אביב, עמק החולה 76, מודיעין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully