וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה לדרום: היינות מהנגב מרעננים את הקיץ

עודכן לאחרונה: 10.7.2024 / 11:42

אחד מאזורי היין הייחודיים בישראל ממשיך להפתיע. טליה לוין טועמת וממליצה

יקב ננה, מצפה רמון. יח"צ,
יקב ננה, מצפה רמון/יח"צ

בעוד הצפון בוער וכל העיניים נשואות לכיוונו בימים אלה, הדרום מנסה להתאושש. גם אם נדמה שהמלחמה שם נראית קצת אחרת התיירות עדיין לא מצליחה להרים את ראשה, בטח שלא בחום הזה של הקיץ.

אני לא יודעת מתי הפעם האחרונה הייתם ברמת נגב, אבל מדובר באזור שופע יקבים שמייצרים באופן לא מובן מאליו, יין מצוין. אגב, באזור הזה עשו יין כבר לפני 3000 שנה.

ובכל זאת, בכל פעם כשמספרים לי על יקבים מדבריים אני עדיין מרימה עדיין. איך אפשר לגדל משהו בטמפרטורות הבלתי אפשריות האלה?

למרות שזה לא פשוט, הבדלי טמפרטורות בין היום לבין הלילה, וחורף הקצר לא ארוך אך משמעותי מבחינת מנות הקור, מאפשרים לכורמי הנגב ליצור תפוקה מעניינת של ענבים.

בדרום הארץ יש יקבים נפלאים ואהובים עליי כמו יקב יתיר שתמיד יש לי במקרר, ויקב ננה הנהדר ממצפה רמון ויקב מדבר שיש לו יינות כייפים במחירים שווים לכל נפש.

הפעם המלצת השבוע מתמקדת בשלושה יינות מאזור רמת נגב, שאולי לא הכרתם אבל ממש כדאי לכם להכיר. טרואר מדברי, הכי ישראלי שיש לשיא הקיץ והמחיר? לא יותר מ-100 שקלים.

השזרה בכרם פינטו, ירוחם. מרב סריג,
כרם פינטו, ירוחם/מרב סריג

יקב פינטו, שנין בלאן 2023

אני לא חקלאית ולא מוסמכת, אבל זו לא הפעם הראשונה שאני טועמת שנין בלאן מדברי וחושבת שזה פשוט הזן הנפלא ביותר שיוצא מהאקלים הזה.

השנין בלאן של פינטו מגיע מכרם ירוחם בהר הנגב, הוא קליל, לימוני ומינרלי מאד. חדי החך ירגישו בליים. אם צריך לבחור את אחד היינות של הקיץ הזה, הוא מנצח.

המחיר: 89 שקלים.

עוד בוואלה

יורו בקיבוץ בארי: אנגליה ניצחה בפנדלים, אנחנו על המנגל

לכתבה המלאה
יקב פינטו, שנין בלאן. יח"צ,
מנצח את הקיץ/יח"צ

יקב רמת נגב, אריאנה אדישן 2023

עידן עוז, איש יין ותיק שמייבא בשני העשורים האחרונים יינות מכל העולם, ייסד לאחרונה בר יין ייחודי בכפר סבא שכבר הוזכר כאן במדור, בשם אריאנה.

אחד משיתופי הפעולה האחרונים שלו נעשה במטרה לעודד את תוצרת הדרום. עוז חבר ליקב רמת נגב, שיין אחד שלו 'אקסודוס גראן רזרב 2018', זכה לאחרונה בציון 97 בתחרות היין הבינלאומית של של מגזין 'דקאנטר'.

אריאנה, כפר סבא. לירן מימון,
אריאנה, כפר סבא. עושים כבוד ליין/לירן מימון

יחד הם הוציאו את סדרת 'אריאנה אדישן' שני יינות, שכל כולם תמיכה ביקב הדרומי. אני בחרתי בפינו גרי 2023, יין עסיסי במיוחד שכולו קיץ ולא צריך שום דבר לידו. מקסימום, קרח.

המחיר: 99 שקלים.

צוות יקב רמת נגב.. מיכאל רז,
צוות יקב רמת נגב./מיכאל רז

יקב גלאי, קאסה רוזה 2021

התלבטתי באיזה בקבוק לבחור. שהנטייה שלי הייתה ללכת לכיוון הבלאן דה נואר הנפלא של היקב (קאסה בלנקה) או אחד האדומים. לבסוף הפור נפל על הרוזה החמוד הזה, שחברים ממצפה רמון הביאו אותו איתם בסופ"ש האחרון.

יין פירותי ומשמח שמורכב מ- 50% מרלו ו-50% מרסלאן דרומיים. קררו אותו היטב.

המחיר: 99 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully