וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קייטנה במטבח: ילדים אופים

8.8.2012 / 6:37

רוצים שהילדים שלכם יהיו המאסטר שף הבא? הנה שלושה מתכוני אפייה קלים להכנה שילדים יכולים להכין בבית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוגת ריבה עם קצפת/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוגת ריבה עם קרם קצפת

פשוט וטעים. עוגת ספוג קלילה, ריבה אדומה וקרם קצפת ושמנת חמוצה בטעם וניל.

כלים: סיר גדול; קערת הקצפה גדולה חסינת?חום שיושבת טוב על הסיר; מיקסר ידני; תבנית קפיצית בקוטר 24 ס"מ; נייר אפייה; קערת הקצפה.

חומרים:
⅔ כוס קמח
2 כפות קורנפלור
¼ כפית אבקת אפייה
5 ביצים גדולות
⅔ כוס סוכר
1 כפית תמצית וניל
1 כפית קליפת לימון מגוררת
2 כפות שמן
2 כפות מיץ לימון סחוט טרי

לציפוי ולקרם:
⅔ כוס קונפיטורה אדומה חלקה, או מסוננת
1 מכל שמנת להקצפה
½ כפית תמצית וניל
2 כפיות סוכר
½ גביע (100 מ"ל) שמנת חמוצה
6 כפות (30 גרם) אבקת אינסטנט פודינג בטעם וניל


אופן ההכנה:
1. מדליקים את התנור כשהוא מכוון לחום בינוני (180 מעלות). משמנים תבנית קפיצית בקוטר 24 ס"מ בעזרת מפית נייר שנטבלה במעט שמן. מרפדים את תחתית התבנית בנייר אפייה. מנפים את הקמח עם הקורנפלור ועם אבקת האפייה לתוך קערה.

2. שוברים את הביצים - אחת בכל פעם - לתוך קערית, ומעבירים לקערת ההקצפה הגדולה. מוסיפים לקערה סוכר, תמצית וניל וקליפת לימון מגוררת.

3. ממלאים את הסיר עד חציו במים רותחים (מהקומקום) ומניחים עליו את קערת ההקצפה עם הביצים. חלקה התחתון של הקערה צריך להיות שקוע במים - אם יש צורך, מסירים את הקערה מהסיר ומוסיפים עוד מים רותחים.

4. מקציפים את תכולת הקערה במיקסר ידני - מתחילים במהירות נמוכה, עד שהביצים מתערבבות עם הסוכר, ומגבירים בהדרגה למהירות גבוהה. מקציפים בהתמדה במשך 5 דקות, עד שמתקבלת קציפה תפוחה מאוד, סמיכה ובהירה. ומוסיפים את השמן בזרם דק, תוך הקצפה.

5. מסירים את קערת ההקצפה מהסיר ומניחים אותה על משטח העבודה. מנפים חצי מכמות הקמח על הקציפה ויוצקים מסביב את מיץ הלימון. מבליעים את הקמח ואת מיץ הלימון לתוך קציפת הביצים בתנועות עטיפה במרית גמישה. מנפים את שארית הקמח על קציפת הביצים ומבליעים גם אותו לתוך
הקציפה.

6. מעבירים את התערובת לתבנית המוכנה ואופים במדף האמצעי של התנור במשך 25 דקות, עד שפני העוגה מזהיבים ומרכז העוגה יבש וקפיצי למגע כאשר לוחצים עליו באצבע. זהירות - התנור חם!

7. מוציאים את התבנית מהתנור בידיים מוגנות בכפפות תנור או במטליות. מניחים את התבנית על רשת מתכת ומעבירים להב סכין דק בין שולי העוגה לדופנות התבנית, כדי לשחרר את העוגה. העוגה שוקעת קצת כשהיא מצטננת ושחרור החלק העליון של שולי העוגה מאפשר שקיעה אחידה יותר. מצננים לגמרי.

8. מעבירים את העוגה למגש ומורחים את הקונפיטורה על פני העוגה.

9. להכנת הקרם, יוצקים את השמנת לקצפת לקערה, מוסיפים תמצית וניל וסוכר ומקציפים במהירות בינונית לקצפת רכה. מוסיפים את השמנת החמוצה תוך כדי הקצפה - כף אחת בכל פעם. מוסיפים את אבקת הפודינג לקצפת וממשיכים להקציף לקצפת יציבה. מניחים כפות מלאות של קצפת על העוגה
ומורחים בשכבה אחידה. אפשר ליצור דוגמה על פני הקצפת בשיני מזלג, בגב כף או במרית פלסטיק משוננת. מכסים את העוגה ושומרים במקרר. רצוי להניח לעוגה להתייצב במקרר 6 שעות לפחות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוגת פירות בחושה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוגת פירות בחושה

עוגה נהדרת, צבעונית וטעימה מאוד, שמחביאה בתוכה פיסות מתוקות של תמרים, משמשים, תאנים מיובשות וחמוציות. פרוסות שקדים מוסיפות פריכות ויופי וסירופ לימון תורם טעם חמצמץ מרענן ומסייע.

כלים: תבנית מרובעת 24x24 ס"מ; קערית קטנה; קערת ערבול; מיקסר ידני; סיר קטן.

חומרים:
½1 כוסות קמח
3 כפות קורנפלור
1 כפית אבקת אפייה
200 גרם פירות יבשים מעורבים: משמשים, תמרים, תאנים (5-4 יחידות מכל סוג)
½ כוס חמוציות מסוכרות
175 גרם חמאה בטמפרטורת החדר, חתוכה לקוביות
1 כוס סוכר
קליפה מגוררת מלימון בינוני
3 ביצים
1 כף מיץ לימון
8 כפות שקדים מולבנים פרוסים

לסירופ:
3 כפות סוכר
3 כפות מיץ לימון סחוט טרי


אופן ההכנה:
1. מחממים את התנור לחום קצת נמוך מבינוני (170 מעלות). משמנים תבנית מרובעת 24 ס"מ.

2. מנפים את הקמח עם הקורנפלור ועם אבקת האפייה. מודדים 3 כפות מהתערובת, מעבירים לקערית קטנה ושומרים בצד.

3. קוצצים את הפירות היבשים לריבועים בגודל סנטימטר - אם הפירות נדבקים לסכין, אפשר לזרות עליהם מעט מהקמח. אם החמוציות גדולות, קוצצים גם אותן.

4. בקערת ערבול מערבלים יחד חמאה, סוכר וקליפת לימון במשך 5-4 דקות, עד שהסוכר נמס והתערובת אוורירית.

5. מוסיפים את הביצים - אחת בכל פעם - ומערבלים היטב אחרי כל הוספה.

6. מוסיפים את הקמח המנופה לתערובת החמאה והביצים יחד עם מיץ הלימון ומערבלים במהירות בינונית רק עד שהתערובת אחידה ובלי גושים.

7. זורים על הפירות הקצוצים את 3 כפות הקמח השמורות ומערבבים בתנועות הקפצה כדי להפריד בין פיסות הפרי ולצפותן בקמח. מוסיפים את הפירות לתערובת העוגה ומבליעים אותם פנימה במרית או בכף בתנועות עטיפה.

8. מעבירים את תערובת העוגה לתבנית המוכנה ומיישרים את פניה בגב כף.

9. מפזרים את פרוסות השקדים על תערובת העוגה ומהדקים קלות בקצות האצבעות. אופים במרכז התנור במשך 40-35 דקות, עד שקיסם שננעץ במרכז העוגה יוצא נקי ויבש. מוציאים את העוגה מהתנור ומצננים.

10. מכינים את הסירופ: בוחשים את הסוכר עם מיץ הלימון בסיר קטן מעל להבה נמוכה עד שהסוכר נמס. מביאים לרתיחה, מבשלים 30 שניות ומסירים מהאש. מטפטפים מיד את הסירופ החם על העוגה.

10. מכינים את הסירופ: בוחשים את הסוכר עם מיץ הלימון בסיר קטן מעל להבה נמוכה עד שהסוכר נמס. מביאים לרתיחה, מבשלים 30 שניות ומסירים מהאש. מטפטפים מיד את הסירופ החם על העוגה הצוננת. משהים כחצי שעה, עד שהסירופ נספג ומתייבש מעט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרוכיות מבצק שמנת/מערכת וואלה!, צילום מסך

כרוכיות מבצק שמנת

בצק שמנת הוא בצק נוח מאוד לעבודה, שאפשר להכין בגרסאות רבות - עם שמנת, עם יוגורט, עם גבינה לבנה, עם כמויות משתנות של שומן (חמאה או מרגרינה), עם או בלי אבקת אפייה. הוא מתאים להכנת מאפים מתוקים ומלוחים כאחד - כרוכיות, פאי, חטיפים ועוד.

כלים: תבנית מרובעת 24x24 ס"מ; קערית קטנה; קערת ערבול; מיקסר ידני; סיר קטן.

חומרים:
לבצק:
100 גרם חמאה
½ גביע (100 מ"ל) שמנת חמוצה
½1 כוסות קמח
¼ כפית מלח

למלית:
מעט שמן תירס או חמניות להברשה (למלית ריבה)
צנצנת (400 גרם) ממרח נוטלה, או צנצנת (340 גרם) ריבת משמש
½ כוס פקנים או אגוזי מלך, קצוצים דק
½ כוס חמוציות קצוצות, או צימוקים קטנים (למלית ריבה)
ביצה טרופה לזיגוג
שומשום או אגוזים קצוצים לעיטור


אופן ההכנה:
1. בצק שמנת אפשר להכין ביד, במיקסר, או במעבד מזון. אם מכינים את הבצק ביד או במיקסר, משתמשים בחמאה בטמפרטורת החדר. אם מכינים אותו במעבד מזון, משתמשים בחמאה קרה.
ללישה במיקסר ידני: שמים את החמאה ואת השמנת בקערה ומערבלים יחד במהירות בינונית. מנפים יחד קמח ומלח ומוסיפים לקערה. מערבלים במהירות בינונית לבצק אחיד. הופכים את הבצק על לוח חיתוך גדול ולשים ביד לבצק חלק וגמיש. אוספים את הבצק המוכן לכדור, משטחים לדיסקית עגולה ועוטפים בניילון. נותנים לבצק לנוח במקרר שעתיים לפחות לפני הרידוד.

2. מוציאים את הבצק מהמקרר, מחלקים לשני חלקים שווים ולשים קלות כל חלק, כדי להחזיר לבצק את גמישותו. מקמחים את משטח העבודה. מרדדים חלק אחד של הבצק לעלה מלבני דק שרוחבו 24 ס"מ ואורכו 40 ס"מ. אם מתכוונים למלא את הכרוכית בריבה, מברישים את עלה הבצק בשכבה דקיקה של
שמן.

3. מורחים על העלה חצי מכמות הנוטלה או הריבה - משאירים 3 ס"מ נקיים לאורך אחת הצלעות הארוכות של עלה הבצק. זורים על המלית חצי מכמות האגוזים. אם ממלאים בריבה, זורים גם חצי מכמות החמוציות או הצימוקים.

4. מברישים את רצועת הבצק הנקייה בביצה טרופה (הביצה משמשת כאן כדבק) ומגלגלים את עלה הבצק לכרוכית הדוקה - מתחילים בצלע הארוכה המרוחה במלית ומסיימים בצלע המרוחה בביצה. מעבירים את הכרוכית לתבנית תנור שטוחה מרופדת בנייר אפייה. מכינים כרוכית נוספת באותה דרך.

5. מברישים את חלקן העליון של הכרוכיות בביצה טרופה. בסכין חדה עושים חתכים לרוחב הכרוכיות עד חצי עומקן. זורים על הכרוכית שומשום או אגוזים קצוצים דק.

6. אופים את הכרוכיות בתנור שחומם מראש לחום קצת נמוך מבינוני (170 מעלות) במשך 45-40 דקות, עד שהן מזהיבות. מצננים לגמרי בתבנית וחותכים לפרוסות לפי חתכי הסימון. מאחסנים בקופסה אטומה.


מתוך "ילדים אופים" - ספרה החדש של דנית סלומון. 94 שקלים בהוצאת "קוראים".

עוד מתכונים שמכינים עם ילדים:
עוגות על מקל: מתכון לקייק פופס
מתכון לארטיקים תוצרת בית
מתכון למקלות בצק עלים
מתכון למאפינס שילדים אוהבים
מתכוני וידאו עם אביב משה - מיני שף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully