וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חריף וטעים: המסעדות הטריפוליטאיות המצטיינות

העסבנה, הצ'ומה, הט'ביחה, הסלק, הרלד והצ'רשי – המטבח הטריפוליטאי צובט את הלשון ומנחם את הבטן. קבלו כמה מסעדות, מהמצטיינות בז'אנר

בכור את שושי. נמרוד סונדרס
מטעמים בבכור את שושי/נמרוד סונדרס

בכור את שושי, פרדס כץ

שחקנית נשמה אמיתית בקרב מסעדות הפועלים. אב המשפחה, שאול, המכונה "בכור", הוביל בהתחלה את המקום יחד עם בתו שושי. בהמשך הצטרפו בני משפחה נוספים, והפכו לחוד החנית שבין העסקים בפרדס כץ. במקום קיבלו משפחות במצוקה ארוחה בחינם, ועד היום, גם דואגים כאן להביא סירים לבית המעצר, לתושבי השכונה שהסתבכו.

לא לחינם זכתה שושי בתואר מלכת השוק. המקום מתמחה בחריימה, מפרום וקוסקוס עבודת יד, ושומר על שיטות עבודה מסורתיות. שרידי מסורת ארוכת שנים מבליחים פה ושם גם מחוץ לסירים, כמו למשל האופציה לנגב את הידיים בנייר טואלט, ולא במפית. בתפריט המתחלף: תבשילים משתנים של שעועית עם בשר, קציצות חזה עוף עם ירקות, ומנות טריפוליטאיות מובהקות, כמו עסבנה או צ'ומה, שכוללות חלקי פנים. את המנות האלה מכינים כיום אחת לכמה חודשים, במיוחד לטובת הנוסטלגיה. מחיר העסקיות: 40-50 שקלים, כולל שתייה.

גולת הכותרת: תבקשו את השקשוקה בחצי כיכר לחם לבן של פעם. זו מנה שירדה מהתפריט, אבל עדיין מוגשת ליודעי דבר.

בכור את שושי. פרדס כ"ץ, בני ברק. 03-5793856. כשר בלי תעודה. סניף ת"א: רחוב יד חרוצים 14, תל אביב. 03-6872895.‏ כשר.

השקשוקה של אפי. נמרוד סונדרס
השקשוקה של אפי ביהוד/נמרוד סונדרס

השקשוקה של אפי, אור יהודה

למרות שפע השלטים המבלבלים בכניסה, המכריזים על סנדביץ' טוניסאי לצד קוסקוס ומפרום, כאן תמצאו קודם כל את השקשוקה של אפי. בעל הבית אינו משחרר את המתכון הסודי שלו, המבוסס על רוטב עגבניות עשיר, שמעניק לשקשוקה טעם משובח. בשעות הצהריים המקום כמרקחה, ולמי שבא לסעוד, לא נותר אלא לפלס את דרכו בין המוני האדם.

השקשוקה מגיעה במחבת אישית, עם סלט צ'רשי וכיכר לחם לבן של פעם (30 שקלים). עוד בתפריט: במיה עם בשר עגל (48 שקלים), קוסקוס עם מפרום וירקות (48 שקלים), ואופציה של סנדביץ' עם קציצות ברוטב (25 שקלים).

גולת הכותרת: השקשוקה במתכון הסודי כמובן.

השקשוקה של אפי. רחוב יחזקאל קזז 12, אור יהודה. 03-5339252. כשר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שקשוקה עם מרגז. בן קלמר
שקשוקה טריפוליטאית עם מרגז של בינו גבסו/בן קלמר

ד"ר שקשוקה, יפו

מקום משכנו של הדוקטור הכי מפורסם, שאינו מגיע מעולם הרפואה. יוסף בינו גבסו פתח את המקום בתחילת שנות ה-90, ובזכות מפגן היכולות שלו עם השקשוקה, זכה לתואר אקדמי של ממש מחבריו, שהתמכרו למאכליו הטריפוליטאים. למרות העיצוב הארכאי, לא נס ליחו של המקום, והטעמים שומרים על דיוק מופתי.

בתפריט מבחר סלטים טריפוליטאים ב-6 שקלים. שקשוקה פשוטה עולה 26 שקלים, ובתוספת רצועת עגל המחיר מטפס ל-32 שקלים. יחד עם זאת, אל תתנו לשם להטעות אתכם: כאן מתמחים גם בשאר נבכי המטבח הטריפוליטאי כמו קוסקוס קומפלט עם ירקות, מפרום ובשר (42 שקלים), קוסקוס עם מסרן (מעי ממולא בחלקי פנים), וקוקלה בשר ואפונה (48 שקלים).

גולת הכותרת: שקשוקה עם נקניקיות מרגז.

ד"ר שקשוקה. רחוב בית אשל 3, יפו. 03-6822842. כשר

מתכון לשקשוקה של ד"ר שקשוקה

מסעדת צ'צ'ו. נמרוד סונדרס
מנה טריפוליטאית בצ'צ'ו/נמרוד סונדרס

צ'צ'ו, נתניה

אחד המוסדות הנתנייתים הפופולריים ביותר, שעשו להם שם בכל הארץ. הבכירה שבמסעדות הטריפוליטאיות. ויקטור (צ'צ'ו) וטורי הקים את המסעדה ב-1963 בשוק העירוני. כיום ממשיכים את דרכו בניו, יצחק ונתן וטורי. במטבח עדיין עומדת שורת פתיליות, ועל כל אחת מהן עומד כל הלילה סיר עם מעדנים אחרים. במנות העיקריות תמצאו שעועית עם בשר, מפרום, חריימה, קוסקוס ועוד, והן מגיעות עם סלטים, צ'ירשי וחמוצי הבית. חוץ מזה, יש גם גריל מצוין של חלקי פנים כמו טחול או שקדים על האש (40-52 שקלים למנה).

גולת הכותרת: ממרח פול אותנטי, עם לחם לבן טרי. תענוג עילאי.

צ'צ'ו. רחוב שוהם 10, שוק נתניה. 09-8614511. כשר.

פינוקי האוכל של כרמל. נמרוד סונדרס
מיטב המנות של כרמל/נמרוד סונדרס

כרמל, נתניה

לא רחוק מצ'צ'ו, בשוק הישן של נתניה, פועלת גם מסעדת כרמל, טריפוליטאית משפחתית, ותיקה וצנועה. בתפריט: קומונייה - תערובת של בשר ראש, כתף ורגל; סל?ק - תבשיל שחור של שעועית עם מנגולד מטוגן, ובימי רביעי יש עסבנה - מעיים של פרה ממולאים ומבושלים בטעמים חמצמצים. הקוסקוס אוורירי ונהדר, הבשר והדגים טריים, ובני המשפחה מאוד גאים באוכל שהם מכינים. ארוחה הכוללת מנה עיקרית, צ'רשי, קוסקוס ומסאייר, עולה כאן 45 שקלים.

גולת הכותרת: רלד - תבשיל מתקתק בצבע כתום-אדום, של שעועית ודלעת.

כרמל. רחוב יהלום 5, השוק הישן, נתניה. 09-8329895. כשר.

מסעדת ניסים קדימה. באדיבות המצולמים
מסעדת ניסים בקדימה/באדיבות המצולמים

מטעמי נסים, קדימה

מסעדת הפועלים הכי חמודה באזור השרון מצויה במרכז המסחרי של קדימה. אצל נסים נעים ואמו פורטונה תמצאו את מיטב הלהיטים הטריפוליטאים, כאלה המזכירים את הסבתא הטריפוליטאית שמעולם לא היתה לכם. יש פה קוסקוס עם מפרום, אסידה - שהיא דייסת סולת עם פלפל צ'ומה, עסבנה - שהיא מעי ממולא בחלקי פנים ברוטב אפונה, ואיך אפשר בלי מרק שעועית ובשר (40-70 שקלים לארוחה שלמה).

גולת הכותרת: שקשוקה חריפה כדבעי, עם מקבץ קטלני של שום, פלפל ירוק חריף ופפריקה חריפה. סוד מקצועי: מה שיכבה לכם את הבעירה בפה אינה, חלילה, כוס מים, שרק מלבה את תחושת החריפות, אלא הרבה הרבה לחם שחור, המוגש ליד.

מטעמי נסים. שדרות בן צבי 77, מרכז מסחרי קדימה. 09-8995536. שלישי-שישי בלבד. כשר.

עצמון, פרדס כץ

הרבה חן והדר אינם מפארים את מרכזו המסחרי האפרפר של פרדס כץ, אבל אל תתנו למראה המוזנח להרתיע אתכם. מסעדת הפועלים של עצמון, המכונה דליקטס טריפוליטאי, מוסיפה חיים לאזור. עצמון עצמו מכיר היטב במעלותיה של המסעדה שלו, ואף ישבח אותה במרץ כל הדרך מהמטבח אל השולחן ולהפך. המקום נטול גינונים ואבק כוכבים, אך בזה חינו. מחירי המנות נעים בין 35 ל-40 שקלים. יש ממולאים, חריימה מפלמידה לבנה או מלוקוס, מעיים ממולאים עם קציצה ואפונה ברוטב, קוסקוס עם מפרום כמובן, ועל כל שולחן – חמוצים טובים ופריכים תוצרת בית, וצ'רשי דלעת. לא מן הנמנע שלקינוח תקבלו תה עם עוגיות טחינה או תמרים בטחינה.

גולת הכותרת: מרק רגל ושעועית, שבו קוביות בשר שריר ופרוסות רגל של עגל, הוא כוכב תפריט הפועלים. ההוכחה - הצלחות חוזרות למטבח כשהן מבריקות מניגובי לחם.

עצמון. רחוב המכבים 43, פרדס כ"ץ בני ברק, טל' 03-5785750. כשר ללא תעודה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנות במסעדת גואטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גואטה, יפו

אחת המסעדות הטריפוליטאיות היציבות והטובות באזור המרכז. כמו רוב המסעדות מהז'אנר הזה, גם פה מדובר בעסק משפחתי חמים וחביב. מיד כשמתיישבים מקבלים ערכת סלטים, כמו סלט כרוב עם קימל, אריסה, ממרח לימונים כבושים וזיתים. לעיקריות יש ט'ביחה בלסלק - שזה בעצם תבשיל מנגולד עם בשר, תפוחי אדמה ושעועית. או ט'ביחה בלכמון – במקום מנגולד יש רסק עגבניות, ושאר המרכיבים זהים. יש גם קוסקוס עם ירקות מבושלים, מפרום, וחריימה נסיכת הנילוס או בורי. מי שרוצה, יכול לרוץ על הגזרה ולהרכיב לעצמו לקט: ט'ביחה, קוסקוס, ירקות מבושלים ומפרום.

גולת הכותרת: כל סוגי הממולאים – כרוב, בצל, פלפל, קישוא, וכן, גם מפרום.

גואטה. שדרות ירושלים 6, יפו. 03-6813993. כשר.

מתכון למפרום של לאה ממסעדת גואטה
מתכון לצ'רשי טריפוליטאי
מתכון לעוגת ספירה של מסעדת גואטה

הטברנה של דינו. נמרוד סונדרס
הטברנה של דינו/נמרוד סונדרס

עוד מסעדות טריפוליטאיות ברחבי הארץ

הטברנה של דינו. רחוב יחזקאל קזז 86, אור יהודה. 03-5336004. כשר

המטבח של רחל. רחוב משכית 15, הרצליה, 09-9558207. כשר

מאמא מפרומה. רחוב העבודה 44, אשדוד. 08-8567681.כשר

המקום של אסתר. שוק עירוני אשקלון. כשר

הקסם הטריפוליטאי. רחוב אריה בן אליעזר 24, רמת גן. 077-5004803. כשר

עוד המלצות
המסעדות העיראקיות המומלצות
החומוסיות הכי טובות בצפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully