וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרחים לשבת: פאי לימון עם מרנג

19.11.2015 / 0:13

בצק פאי פריך במילוי קרם לימון הוא הנחמה האולטימטיבית למי שאוהב גם חמוץ במתוק שלו. נעמה מכינה פאי לימון מתאילנד הרחוקה, ולחרוצים שבכם מציע לעטר אותו במרנג

פאי לימון בציפוי מרנג. נמרוד סונדרס
פאי לימון/נמרוד סונדרס

אמרתי לה בהחלטיות: "אמא, אין אפילו סיכוי קלוש שאוכל להצטרף אליך לטיול לתאילנד, אני עצמאית, מה יהיה עם העסק? מה יהיה עם הילדים? מה יהיה עם דיקסי הכלבה?" אמא שמכירה אותי כלכך טוב, העדיפה בחכמתה לא ללחוץ בידיעה שלא אוכל לסרב להצעתה הנדיבה - להתלוות אליה לשבועיים לדרום תאילנד, טיול מאורגן שיקח אותנו לבנגקוק ומשם נדרים באוטובוס דרך שמורות טבע ומפלים, אגמים תכולים ופילים. התיעצתי עם בעלי, חשבתי שהוא יסכים אתי שזה אמנם רעיון מאד יפה אבל לא בר ביצוע בעליל. להפתעתי (ואולי בעצם לא, כי אני כבר מכירה אותו) אמר מיד שאם אני מוותרת על הזדמנות הפז הזו אז הוא מבקש שאתקשר לאמא ואודיע לה עכשיו שהוא בא איתה במקומי! וכך קרה שאני כותבת לכם סיפור מתאילנד, מקום שלא הייתי בו מעולם וספק אם הייתי מגיעה אליו.

כבר בארוחה הראשונה בבנגקוק הבנתי שהולך להיות מאד מעניין פה, הגישו לנו כוסות מיץ לרענון אחרי הטיסה הארוכה, לגמתי שלוק ענק מהלימונדה הקרה שהתבררה כמיץ תירס עם מי קוקוס. קבוצת הישראלים שלצידנו ניסתה לברר ממה עשויות האטריות הירוקות שבאחד מהתבשילים ואז הסתבר שהתאילנדים המקסימים והאדיבים, שיצאו מגדרם להסביר ולסייע, אינם דוברי אנגלית ויענו על כל שאלה בחיוב כך שבאותה מידה יתכן שהאטריות נעשו מעשב חיטה או מעלי סרפד.

בערב הראשון התוודענו לרחובות בנגקוק השוקקים. לאן שלא הבטנו, בכל פינת רחוב עמדו עגלות אוכל- בשלב הזה התאהבתי בתאילנד. דומה שהעגלות הן ביתם של מפעיליהן - יש בהן הכל ובסוף הלילה הן נוסעות הביתה, נגררות על ידי טוסטוס. בעגלה אחת צולים על גחלים שיפודים קטנים של בשר או פירות ים. באחרת שיפודים צמחוניים של פטריות ונבטים, פירות טריים כמו אננס, מנגו ופפאיה נחתכים על המקום ונארזים בשקית מרשרשת, בצק שטרם הבנתי אותו מרודד על ידי בעל העגלה במתיחות והטחות עד לשקיפות ונצלה על פלטה עגולה ולוהטת כשבתוכו מה שתרצו - חביתה ובצל, גבינה צהובה ופטריות והכי הכי בעייני - בננה שמתקבלת באהבה רבה אל תוך הבצק ומתקרמלת בתוכו לשלמות מתוקה של בננה רכה ובצק קריספי ועל הכל טפטופי חלב מרוכז מקופסת שימורים, אוי אני כבר מתגעגעת...

בימים הבאים חרשנו את תאילנד וגילינו את אוצרותיה הקולינריים, חבויים בדוכנים זעירים ופשוטים או במסעדות פאר, ומוגשים תמיד בחיוך תמים ומסביר פנים.

שבועיים רצוף עם אמא בתאילנד זה משהו לא רגיל בעליל. אני כל כך שמחה שזכיתי בחוויה החד פעמית הזאת. הריחות והטעמים, המראות והקולות ילוו אותי לעד.

קבלו ממני מתכון חמצמץ מתקתק, עתיר זכרונות מתאילנד, לפאים קטנים מבצק פריך במילוי קרם לימון צהבהב (שאפשר בקלות להמיר לקרם ליים, אם כבר בתאילנד עסקינן), שיהיה סופ"ש נעים וחמים.

פאי לימון בציפוי מרנג. נמרוד סונדרס
דואט של חמוץ ומתוק. פאי לימון/נמרוד סונדרס

הדבר היחיד שיותר טעים מקינוח מתוק, זה קינוח חמוץ - מתוק, עם קרם לימוני שישבור את המתיקות. אם אתם רוצים לקצר את העבודה במטבח ותרו על המרנג, אבל קחו בחשבון שאת מילוי קרם הלימון מכינים יום מראש על מנת שיתייצב.

חומרים ל-12 טארטלטים קטנים
לקרם לימון
3 חלמונים (שומרים את החלבונים למרנג)
קליפה מגוררת מלימון אחד
45 מ"ל מיץ לימון סחוט (1/4 כוס)
75 גרם סוכר (1/3 כוס +כף)
קורט מלח
50 גרם חמאה

לבצק הפריך:
280 גרם קמח (2 כוסות)
60 גרם אבקת סוכר (חצי כוס)
1/4 כפית מלח


100 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות קטנות

60 מ"ל מיץ לימון סחוט (רבע כוס)
1/2 כפית תמצית וניל
1 כפית קליפת לימון מגוררת


למרנג: (אופציונלי)
2 חלבונים
50 גרם סוכר (רבע כוס)
50 גרם אבקת סוכר מסוננת (פחות מחצי כוס)
ברנר

אופן ההכנה:
1. מכינים קרם לימון: בסיר קטן על אש קטנה מערבבים חלמונים, קליפת לימון, מיץ לימון, סוכר ומלח. מערבבים כל הזמן עד לבעבוע עדין והסמכת הקרם כשמונה דקות. מקררים כחמש דקות ומוסיפים תוך כדי ערבוב 50 גרם חמאה.

2. מסננים לתוך כלי עם מכסה ומעבירים ללילה במקרר.

3. לבצק הפריך: בקערת מיקסר עם וו גיטרה מערבבים במשך מספר שניות קמח, אבקת סוכר ומלח.

4. עוצרים ומוסיפים את החמאה. מעבדים עד להיווצרות פירורים.

5. עוצרים ומוסיפים את הנוזלים: מיץ לימון, תמצית וניל וגם את קליפת הלימון.

6. מעבדים קצרות במהירות בינונית רק עד להיווצרות גוש בצק. מוציאים למשטח מקומח, אוספים לגוש, משטחים את הבצק לצורת ריבוע, עוטפים בניילון נצמד ומניחים במקרר לחצי שעה לפחות. אם קיררתם את הבצק יותר, יש להוציא אותו מהמקרר כשעה לפני הרידוד.

7. מחממים תנור ל-175 מעלות. מרדדים את הבצק לעובי של כ-3 מ"מ. קורצים פרחים בעזרת חותכן עוגיות/כוס. אם אין, אפשר בצורת עיגול.

8. במקום להניח את הבצק בתוך השקעים שבתבנית, הופכים תבנית מאפינס ומניחים את הבצק על גבי השקעים ההפוכים. מחוררים באמצעות מזלג. אופים כ-15-20 דקות עד להזהבת הבצק. באפיה יקבל הבצק את צורת הפאי. מקררים.

9. אם רוצים מכינים מרנג: מקציפים כשמונה דקות חלבונים וסוכר לקצף מבריק ויציב. מוסיפים אבקת סוכר מסוננת. מפעילים את המיקסר לדקה נוספת להטמעת אבקת הסוכר בקצף. מעבירים לשק זילוף עם צנתר משונן.

10. ממלאים את הפאים במעט קרם לימון מהמקרר. אם הכנתם מרנג מזלפים מעל וצורבים קלות בעזרת ברנר. שומרים בקירור למשך יומיים.

עוד קינוחים חמצמצים
וופי פאי לימון
המדריך השלם להכנת מרנג
פאי לימון של ג'קי אזולאי

בשבוע שעבר

עונג שבת: עוגיות ביסקוטי ושוקולד לבן

לכתבה המלאה
שלב הכנת בצק פאי לימון. מערכת וואלה! NEWS
קורצים צורות בעזרת חותכן/כוס/מערכת וואלה! NEWS
שלב הכנת בצק פאי לימון. מערכת וואלה! NEWS
מחוררים באמצעות מזלג/מערכת וואלה! NEWS
שלב הכנת בצק פאי לימון. מערכת וואלה! NEWS
אופים להזהבה/מערכת וואלה! NEWS
נעמה נויהאוז
  • עוד באותו נושא:
  • פאי
  • מרנג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully