וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי ייסורי מצפון: המסעדות הטבעוניות החדשות ברחבי הארץ

16.3.2017 / 12:39

בחודשים האחרונים נפתחים יותר ויותר מקומות טבעוניים. האם זה רק בראש שלנו? כנראה שלא. לא פחות משמונה מסעדות המגישות אוכל טבעוני נפתחו לאחרונה בתל אביב ומחוצה לה, הרשימה המלאה לפניכם

קוקטייל במסעדת 416. אנטולי מיכאלו,
קוקטייל ב-416 הטבעונית/אנטולי מיכאלו

הגל הטבעוני ששוטף את חופי ישראל בשנתיים האחרונות, הפך לצונאמי של ממש, אשר נותן את אותותיו עם שלל של טבעוניות חדשות. לחלל שהותירה מסעדת מיס קפלן נכנסו רבות אחרות, שהצטרפו לשורת מקומות ותיקים יותר כמו זכאים ואנסטסיה. חצי השנה האחרונה הייתה פורייה במיוחד בתחום והטבעונים כבר לא צריכים להתפשר על מנה אומללה בתפריט כשהם יוצאים למסעדה, או להסתפק בפלאפל וחומוס. סקרנו את המסעדות האחרונות שהצטרפו לאחרונה לרשימה ונראה שאפשר כבר להכריז שמדובר בעידן חדש, הלובי הטבעוני החזק עושה את שלו ולביקוש האדיר יש סוף סוף גם היצע.

טבעל'ה, ראשון לציון

טבעל'ה. עידן גור, מערכת וואלה! NEWS
ראשל"צים תתפקדו/מערכת וואלה! NEWS, עידן גור

לפני שלושה חודשים נפתח בראשון לציון סניף חדש של מסעדת טבעל'ה, בעלת סניפים גם ברחוב בוגרשוב בתל אביב וברחוב וייצמן בכפר סבא. התפריט של המקום מזכיר תפריט של בית קפה רק בגרסה הטבעונית שלו, ארוחות בוקר, שייקים, סלטים, כריכים קרים וכריכים חמים, כמו המבורגר מעדשים מונבטות, שווארמה סייטן או בייגל טוסט עם גבינת קשיו. תמצאו כאן גם ערכות לניקוי רעלים ותפריט קטן של מזונות על כמו קייל וגוג'י ברי שאפשר להוסיף לכל מנה. הסניף פתוח גם למשלוחים.

טבעל'ה, רוטשילד 81 ראשון לציון, 03-6770566. לא כשר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

416, תל אביב

מחבת ובתוכה סטייק טבעוני עם בצל ופטריות במסעדת 416. אנטולי מיכאלו,
תחליף לסטייק/אנטולי מיכאלו

פתיחתה של 416 סימלה אולי יותר מכל את הפער בין הבאזז שיש לעיתים ברשתות החברתיות לגבי מסעדות חדשות, לבין התוצר שמקבלים בפועל. לקול תרועות ברשתות החברתיות נפתחה לפני חודשיים וחצי מסעדת 416 שבהגדרתה היא גם בר קוקטיילים. בתאוריה זה נשמע מבטיח, שף שבנה תפריט טבעוני מושקע ומסקרן, עיצוב תעשייתי מודרני ואלכוהול ברמה. בפועל, זכתה המסעדה החדשה לביקורות קשות וצולבות. עם זאת, אי אפשר להתעלם מכך ש-416 זכתה להיות, לטובה ולרעה, המסעדה הטבעונית המדוברת של הזמן האחרון. הטבעונים בכל אופן, מרוצים.

416, רחוב הארבעה 16 תל אביב, 03-7755060. לא כשר

מונאר, תל אביב

מונאר. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
99% טבעוני/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

לפני כחמישה חודשים נפתחה בתל אביב מונאר, מסעדה הודית קטנה ועליזה עם הרבה מנות שאוכלים בידיים. התפריט הוא לא טבעוני טהור כיוון שחלק מהמנות מוגשות עם יוגורט, אבל אפשר להשמיט אותו מרוב המנות, והרי גם ההודים הטבעונים המחמירים ביותר אוכלים לעיתים יוגורט. בין המנות תמצאו מסאלה דוסה במילוי תפוחי אדמה עם סוגים שונים של צ'אטני, כופתאות אורז מאודות, קארי של ירקות ירוקים וגם כמה אפשרויות מתוקות, טבעוניות כמובן.

מונאר, נחלת בנימין 68 תל אביב, 03-9171229. לא כשר

אל גליל, אמירים

אורז מלא במסעדת אל הגליל. גיתית זרחי,
על מטבח ערבי טבעוני כבר שמעתם?/גיתית זרחי

על גבעה קטנה במושב אמירים הקימה אליאן אשכר מסעדה גלילית טבעונית קטנה המגישה מגוון מנות מהמטבח הערבי. האזור העמוס בצימרים ובנופשים התברך במסעדה חדשה המגישה תפריט קטן ועונתי המבוסס במקרים רבים על מה שליקטה אשכר באותו יום בסביבת אמירים. את הליקוטים היא משלבת במקלובה, בממולאים ובסלטים שונים המרכיבים שולחן טבעוני צבעוני ומרהיב.

מסעדת אל גליל, אמירים, 04-8378172. לא כשר

גודנס, תל אביב

גודנס, גודנס דיינר טבעוני. אנטולי מיכאלו,
אוכל טבעוני מנחם/אנטולי מיכאלו

לפני כחודש נפתח גודנס, דיינר אמריקאי תוסס המתאים לאווירה הסואנת של רחוב קינג ג'ורג' התל אביבי. בתפריט תמצאו כמה מהמנות המושחתות של המטבח האמריקאי, בגרסתן הטבעונית כמובן, כמו סלופי ג'ו רק משעועית שחורה, המבורגר פטריות או הום פרייז. מלבד מנת השווארמה המנות בגודנס לא מכילות תחליפי בשר ומהוות אינטרפרטציה טבעונית למנות הבשריות המוכרות על מנת לתווך את האוכל הטבעוני בצורה הטובה ביותר.

גודנס, קינג ג'ורג' 14 תל אביב, 03-9384499. לא כשר

אום כולתום, חיפה

אום כולתום חומוס בר. צילום: גאיה דלק, מערכת וואלה! NEWS
מטבח שף טבעוני/מערכת וואלה! NEWS, צילום: גאיה דלק

לפני כחצי שנה נפתח בחיפה אום כולתום חומוס בר. מה שהחל כחומוסיה, תפס תאוצה והפך מהר מאוד למסעדת שף ים תיכונית המגישה מגוון מנות טבעוניות מושקעות ועמוסות טעמים המבוססות על חומרי גלם טריים, ירקות בלאדי, תערובות תבלינים מיוחדות ומאפים שונים מתנור הלבנים המוצב המקום.

אום כולתום, שדרות מוריה 60 חיפה, 04-8852227. לא כשר

כפי שסיפרנו לכם כאן לראשונה, גולן דור, מי שהיה בן זוגה של ננה שרייר, אבירת האוכל הטבעוני הגרוזיני, פתח לפני כשבועיים מסעדה טבעונית חדשה. מושקא, בית אוכל טבעוני כשר ברחוב אילת, על קו הגבול בין תל אביב ליפו. בתפריט של מושקא תמצאו אוכל ביתי פשוט כמו סלטים מסוגים שונים, ירקות בתנור בגרסאות שונות, תבשילים וממולאים. בשעות הערב המאוחרות המקום לובש אווירת בר והטבעונים מוזמנים להתנועע לצלילי מוזיקה שמחה.

מושקא, אילת 4 תל אביב, עוד אין טלפון. כשר

קטניה, תל אביב

תבשיל לחי וגרגרי חומוס על קוסקוס. דרור עינב
לא רק חומוס/דרור עינב

בין כיכר דיזנגוף לדיזנגוף סנטר נפתחה לפני שבועיים קטניה, מסעדה טבעונית המתמחה בתבשילי קטניות וממרחים שונים על בסיס קטניות. תמצאו כאן תבשילי חומוס, עדשים ושעועית, על אורז מלא עם פיתות וממרחים כמו ממרח עדשים כתומות, חומוס, שעועית לימה וסלטים מעניינים. אין בתפריט תחליפי מזון אלא רק מנות טבעוניות מחומרי גלם מזינים ומנחמים.

קטניה, דיזנגוף 70 תל אביב, עוד אין טלפון. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully