וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשות השנה בקולינריה הישראלית

7.3.2019 / 11:20

יום האישה הבינלאומי הוא הזדמנות מצוינת לציין חמש נשים, שבשנה החולפת דרך כוכבן בקולינריה המקומית, כל אחת מהן בולטת בדרכה ובתחומה ולוקחת חלק באיזון המגדרי בתחום די מצ'ואיטסי. תעלנה ותבואנה

פחזניות במסעדת מונטיופיורי 36. רותם דרוב
הפחזניות של הוטל מונטיפיורי, נחשפו השנה לקהלים חדשים/רותם דרוב

בקולינריה הישראלית עדיין קשה מאוד למצוא נשים בתפקידי מפתח. מטבח במסעדה ידוע כמקום מאצ'ואיסטי ושהעבודה בו היא קשוחה ופיזית מאוד. מלבד המטבח, תחום הקולינריה כולו סובל מעודף גברי, אם זה בפריים טיים בטלוויזיה שם תמצאו יותר שפים גברים מנשים או אם זה בתחום היזמות וההקמה, שגם שם נשים משחקות תפקיד משני. עם זאת, בשנה החולפת דרך כוכבן של חמש נשים בקולינריה המקומית, כל אחת מהן בולטת בדרכה ובתחומה ולוקחת חלק באיזון המגדרי בתחום. תעלנה ותבואנה.

רותי ברודו: כבר לא רק מלכת הברנז'ה התל אביבית

דליקטסן. עידית בן עוליאל,
בצלים ממולאים בדליקטסן/עידית בן עוליאל

המסעדנית שכבר שנים מכהנת כמלכת הברנז'ה התל אביבית הפכה השנה למוכרת בכל בית בישראל. הקריירה של ברודו, שהחלה ב-1994 עם פתיחתה של מסעדת קופי בר בשותפות עם בן זוגה לשעבר מתי ברודו, שזורה בקולינריה התל אביבית והיא חלק בלתי נפרד מהתפתחות התחום בארץ. השנה, לראשונה, פסעה ברודו מאחורי הקלעים של המסעדות שלה אל האורות הבוהקים של סט צילומי התוכנית מטבח מנצח לצידו של חיים כהן. החשיפה הזו הביאה את האישיות המיוחדת והחריפה שלה אל המסך והציבור הרחב התאהב בה. במקביל התמודדה עם גילוי מחלת הסרטן בפתיחות ובאומץ. גם בתור ותיקה בתחום ברודו עדיין עם האצבע על הדופק, לפני כשנה פתחה את המסעדות הרצל 16 ודיסקו טוקיו, מבין המקומות הכי בועטים ורלבנטיים בתל אביב השנה. אך החשיפה של ברודו הביאה קהלים חדשים לא רק למקומות הטרנדיים האלה, אלא גם למסעדות הוותיקות כמו קופי בר, הברסרי והדליקטסן. השנה גם זכתה לאייש את המקום הראשון בדירוג היפים והנכונים של פנאי פלוס, רשימה שעמוסה לרוב בסלבס צעירים ובדוגמנים למיניהם. רותי זאת השנה שלך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

לונא זרייק: מחברת בין מסורת למודרניות

לונא. איסאם חרטביל, באדיבות המצולמים
חצילים עם עם טחינה, לאבנה ופלפלים בלונא/באדיבות המצולמים, איסאם חרטביל

לונא, ילידת נצרת ומי שהעיר הגלילית שזורה בחייה, החל מילדותה בבית שבו האירוח הוא ערך עליון, דרך שנותיה כצעירה אקדמאית שאפתנית. לאחר עשור של ניהול סניף של רשת קפה קפה בקניון ביג נצרת, אישה במקצוע שנחשב גברי במגזר, היא פרצה השנה את תקרת הזכוכית והפכה את המקום הגנרי שניהלה למסעדה ערבית מודרנית וייחודית הנושאת את שמה - לונא. את התפריט עליו חלמה במשך שנים, זה שמקורותיו נעוצים במטבח של סבתה ואמה, היא מגישה עתה מול חלונותיה הגדולים של המסעדה, מהם אפשר להשקיף אל צריחי המסגדים והכנסיות על רקע שיפולי רכס הרי נצרת, נוף ילדותה, ממש באמצע הדרך בין נצרת הערבית לנצרת עילית. למרות שהמסעדה ממוקמת בקניון, המיקום הוא סימבולי ומייצג את דמותה של לונא, אישה ערביה המחברת בין מסורת למודרניות ויודעת לחלום ולהגשים, ועושה את כל זה דרך האוכל.

שולי וימר: ניחוחות גליליים עם טאץ' לונדוני

רוטולו חובזה ותרד. אנטולי מיכאלו,
רוטולו חובזה ותרד של שולי וימר/אנטולי מיכאלו

השפית שולי וימר, ילידת הגליל גדלה בכלל במשפחה טבעונית. בילדותה נהגה לבקר בכפרים הערביים של הגליל וספגה טעמים וריחות שמשחקים תפקיד ראשי במנות שהיא מוציאה היום תחת ידיה. את ישראל עזבה לפני כמה שנים כדי לעבוד בריבר קפה, האיטלקית המפורסמת בלונדון. המיקוד של וימר בחומרי גלם מעולים חיזק את הזהות שלה כשפית גם במסעדה המצליחה בלונדון, הבריטים התאהבו בה. השנה, אחרי שש שנים של עבודה מעבר לים, חזרה וימר ללחות התל אביבית כשנבחרה להיות הראשונה להוביל את המטבח במסעדה החדשה L28, בבניין ה"סטארט-אפ ניישן סנטרל". גם אחרי שנים של עבודה בלונדון הקרירה וימר הכניסה ל-L28 חום של מי שהאירוח חשוב לה לא פחות מהבישול, ואת שניהם היא עושה בהצטיינות. באפריל תסיים את חצי השנה שנקבעה לה מראש ב-L28 ותשוב ללונדון. תודה על הביקור שולי.

שיראל ברגר: כוח נשי טבעוני עולה

OPA. תומר הלפרין,
שזיף מותסס עם ריבת חרדל שחור, ג'ינג'ר כבוש, קרם בצל לבן ושמיר/תומר הלפרין

שיראל ברגר פרצה לחיינו כבר לפני כמה שנים, כשפית צעירה במסעדת הפופ-אפ הטבעונית מיס קפלן של אורי שביט. השנה היא לקחה את התשוקה שלה כמה צעדים קדימה ופתחה את מה שנראה כמסעדת העילית הראשונה בתל אביב המבוססת על הצומח בלבד. OPA היא פרויקט שאפתני שהיה האישיו הטבעוני הכי מדובר השנה - מסעדה קטנה עם עיצוב נקי שמגישה תפריט של שבע מנות המורכבות מחומרי גלם מהצומח בלבד שברגר מתסיסה בעצמה, כובשת, משמרת או מעשנת. לא מעט ביקורת הופנתה אל המנות הקטנות ואל התפריט היקר והמצומצם אך ברגר בשלה, היא מאמינה במה שהיא עושה והיא עושה זאת מתוך תשוקה ותחושת שליחות. מסעדת הקונספט המתוחכמת שלה היא הראשונה מסוגה בארץ והיא עסק נשי במיוחד, עם שרונה, אחותה התאומה של ברגר שמנהלת את הפלור, ושותפתן לפרויקט יעל גל. כוח נשי טבעוני עולה.

ליאור קוקה: נציגת הדור החדש

הגלידות של ליאור קוקה. רעות סהר, מערכת וואלה!
גלידה טובה של ליאור קוקה/מערכת וואלה!, רעות סהר

נסיכת הסוכר ונציגת הדור החדש של הנשים בעולם האוכל הישראלי, ליאור קוקה, היא אשפית הקידום העצמי באינסטגרם ומי שהקימה בשתי ידיה בנות ה-23 בלבד מיני אימפריה של קינוחים ומתוקים שכובשים את הרשתות החברתיות ומייצרים תורים ארוכים במיוחד בעולם האמיתי, גם בשיא הקור באמצע החורף. הקונידטורית הצעירה התחילה על מסך הטלויזיה בתוכנית בייק-אוף, ניצלה את המומנטום לפתיחה של חנות פופ-אפ בקניון גינדי TLV שכבר נסגרה, המשיכה עם הפיכת הקיוסק הראשון בתל אביב בשדרות רוטשילד לדוכן גלידות לוהט, והשבוע ממש פתחה את בוטיק קפה ברוטשילד 8, בית קפה לגמרי שלה ובעתיד הקרוב, גם רשת דוכנים של קינוחים שתתפרש בקניונים ברחבי הארץ. אם את דרכה פילסה בתחילה עם עוגות קרפים צבעוניות של 40 שכבות, גביעי גלידה שוכבים עמוסים ברטבים ותוספות, שתי מנות שחרכו את הפיד של כולנו באינסטגרם, אז נותר רק לנחש מה יהיה בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully