וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 החטאים הכי טובים שעשינו השנה

7.10.2019 / 10:47

נכון שיום כיפור הוא בעיקר הזמן לכפר על המעשים הרעים שלנו, אבל רגע לפני שהצום נכנס, זה הזמן להיזכר ב-10 מנות שאכלנו השנה, שלמרות שהן קצת מרגישות כמו חטא, אין דרך אחרת לומר זאת, נהנינו מכל ביס

מאריטוצי של נורדיניו

נורדיניו, המעדנייה של עינב אזגורי וחבורתו, מבית קפה נורדוי, נפתחה השנה והביאה עמה לא מעט חטאים קולינריים חיוביים לחיינו. אבל מעל כולם נמצאת המאריטוצי, לחמניית בריוש איטלקית ורכה, ממולאת בקצפת מסקרפונה מושלמת. אף פעם לא יצא לנו לאכול ענן, אבל יש לנו תחושה שככה זה בדיוק מרגיש. אגב, מומלץ להגיע לאכול את המאריטוצי בשעות הבוקר כי הוא הכי מהנה סמוך לזמן ההכנה (בהמשך הלחמניה קצת מתרככת מדי), אם כבר חטא אז שיהיה מושלם.

נורדינוי, נחלת בנימין 27 תל אביב

באטלר צ'יזבורגר של ויטרינה

כן לא מדובר בחטא חדש, אבל גם השנה לא עמדנו בפיתוי, ופעם אחר פעם, נפלנו לחטא האהוב עלינו ביותר בספר החטאים - באטלר צ'יזבורגר של ויטרינה. השנה אף זגזנו מדי פעם לדירטי צ'יקן (עוף מטוגן קריספי) של המקום, אבל ככה זה עם אהבות ישנות, אנחנו תמיד חוזרים אליהן, גם אם אנחנו יודעים שזה קצת אסור, זה חלק מהכיף.

ויטרינה, אבן גבירול 36 ת"א; לילינבלום 40 ת"א

עוד בוואלה! אוכל

מה נאכל כשהצום יישבר?

לכתבה המלאה

גלידת טיול שנתי בוניליה סופט סרב

טרנד הגלידות הרכות (או גלידות אמריקאיות אם תתעקשו) נכנס השנה יותר מתמיד אל חיינו בסערה, אבל אין ספק שמי שעשתה את זה הכי מרשים היא רשת וניליה, שפתחה השנה בקניון עזריאלי את וניליה סופט סרב. אז אפשר ללכת על טעמים קלאסיים, סולידיים ופשוט מעולים, אבל התכנסנו כאן היום כדי להתוודות על חטאים - ואין ספק שהגלידה שזכתה לשם "טיול שנתי" וכוללת גלידת וניל (מצוינת!), במבה נוגט, בייגלה מצופה, מרשמלו מדורה, מקופלת תות ורוטב שוקולד, היא החטא האולטימטיבי.

SOFTSERVE VANIGLIA, שער קפלן קניון עזריאלי ת"א

דונאטס סרטנים של טאיזו

האוכל של השף יובל בן נריה, לא נחשב בדרך כלל למושחת במיוחד. במסעדותיו טאיזו ויא פאן, הוא מגיש אוכל מתוחכם ואנין. אלא שבבראנץ' שמגיש בן נריה מדי שישי בטאיזו הוא מרשה לעצמו יותר להתפרע, עם מנות קצת יותר מושחתות, וכך נוצר שם אחד החטאים היותר הנהדרים שיצאנו לנו לאכול השנה - דונאטס סרטנים. מדובר בלחמנייה יפנית ארוכה ושמנונית, אשר נטבלת ברוטב נהדר וסמיך של קארי סרטנים, כשלצידם מגיעות גם קערות חסה קטנות עם ביצה כבושה, לאיזון הטעמים. הכי כיף חטאים על הבוקר.

טאיזו, מנחם בגין 23 ת"א, 03-522-5005

טוסט מקושקשת משודרג של בושוויק

נישאר לרגע ברשותכם בעולמות הבראנץ' עם עוד מנת בראנץ' נהדרת, הפעם מבית היוצר של בר הבושוויק. כאן מדובר במנת בראנץ' מעט יותר קלאסית מזאת הקודמת, ועדיין מה רע בחטא קלאסי? בעיקר כשמדובר במקושקשת עשירה ומלאה בחמאה, המונחת על פרוסת בריוש, עם גבינת פרמזן מגוררת וחתיכות ברזואלה לתפארת? עוד חטא ששמחנו להוסיף לאוסף השנה.

בושוויק, נחלת בנימין 28 ת"א, 03-567-8006

פיצת תפו"א מדורה של רוברטה וינצ'י

פעם היינו שבויים באיזה קונספציה שפחמימה על פחמימה זה רע. ובכן תנו לנו עוד מהרוע הזה. ברוברטה וינצ'י האיטלקית שבפרדס חנה מגיש השף עידו פיינר פיצה תפוח אדמה מדורה, שחוץ מקרעים של תפוחי אדמה צלוייים, תמצאו עליה גם גבינת פיקורינו וביצת עין שנוזלת על כל העסק ורק הופכת את החטא למענג יותר.

רוברטה וינצ'י, אחוזה 43 פרדס חנה - כרכור, 04-6037377

קרואסון כנאפה באלחנן תרבות לחם

למרות תדמיתה הרוחנית, קבלו עוד חטא מבית היוצר של פרדס חנה - כרכור, שמגיע הפעם מהמאפייה הכי מפורסמת באיזור - אלחנן תרבות לחם, אשר הפכה למוקד עלייה לרגל עבור פודיז מכל רחבי הארץ. בכל ביקור שם אי אפשר להמשיך בדרך מבלי לחטוא בחטא האולטימטבי שמציע המקום - הלא הוא קרואסון כנאפה. רק שמו של השילוב הזה מעביר צמרמורת בגבנו, אותו שילוב נהדר בין הקרואסון הצרפתי לכנאפה מהמטבח הערבי. הקרואסון ממולא בגבינת הג'יבנה המסורתית, ולאחר האפייה נטבל במי ורדים ומצופה בפיסטוקים. זה מתוק, זה מושחת ומבחינתנו זה עוד חטא מושלם.

אלחנן תרבות לחם, דרך משמרות, פרדס חנה כרכור, 054-834-7992

רוברט'ס בורגר

עוד אחת מבית היוצר של עידו פיינר, הפעם אצל האחות הקטנה של רוברטה הלא היא רוברט'ס בורגר בהרצליה. בין ההמבורגרים הנהדרים שמוגשים שם, יש אחד מושחת במיוחד, הכולל בתוכו קציצה, שניצל גבינה (גבינה מטוגנת בציפוי קריספי), טלה קרסיפי (הגרסה הכשרה של הבייקון) וביצת עין. כן, מסתבר שגם בהרצליה יודעים דבר או שניים על חטאים.

רוברטה'ס בורגר, ביילינסון 1 הרצליה, 09-9777333

איסקנדר של מוטפאק

כבר הזכרנו לא פעם את השווארמה התורכית והאגדית של מוטפאק כאן במדור, אבל אי אפשר לעשות כתבת חטאים כמו שצריך ולא להתוודות גם על החטא הזה, שאנחנו כל כך אוהבים. כן, שווארמת הכבש השמנונית, עם החמאה המזוקקת, עם קוביות הלחם, רוטב העגבניות הקטיפתי והיוגורט המומס, אוף כמה שאנחנו אוהבים את החטא הזה כל פעם מחדש.

מוטפאק, דרך שלמה 110 תל אביב, 054-9072666

ג'חנון של הפועלת

בניגוד להרבה מאכלים טרנדים מושחתים של השנים האחרונות, הג'חנון התימני והעתיק, זכה דווקא בעידן האינסטגרם לעדנה מחודשת. ללא עיצוב מתוחכם או צלחות מפונפן, אין אחד שיכול להישאר אדיש לג'חנון ברחבי הפיד. מי שגרמה לנו לחטוא השנה באחד החטאים הקדמוניים והאהובים ביותר היתה "הפועלת". האישה שעומדת מאחורי דוכן ג'חנון נהדר, הפועל מדי שישי ושבת ברחוב בן יהודה בת"א, שם היא מכינה ג'חנון נפלא שעשוי דווקא לא עם מרגרינה, אלא עם חמאה מזוקקת, מה שגורם לנו לשכנע את עצמנו שאולי אחרי הכל לא מדובר בחטא כזה נורא.

ג'חנון הפועלת, בן יהודה 7 ת"א, 050-661-3388

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully