וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקועים בבית: הטיפים שיהפכו את החיים שלכם במטבח לקלים יותר

גם מי שבישול ואפייה הם לא הצד החזק שלו, מוצא את עצמו מתמודד בימים האחרונים עם מציאות חדשה - בה צריך לעמוד במטבח מדי יום ולהכין אוכל, כי אין ממש ברירה אחרת. הנה כמה טיפים שיעשו את החיים שלכם במטבח קצת יותר קלים, וגם קצת פחות משעממים

אורז ברוטב אדום. ShutterStock
אורז ברוטב אדום/ShutterStock

עם כל ההנחיות החדשות, עכשיו כבר אפשר להכריז באופן רשמי - כולנו תקועים בבית עד להודעה חדשה ורובנו מחפשים דרכים יעילות ומהנות להעביר בהן את הזמן בבית. זה בדיוק הזמן לרענן את כישורי הבישול והאפייה שלכם.

מגזין TIME האמריקאי (הרי גם הם תקועים בבית בדיוק כמונו), ביקש מחמישה שפים מובילים, לתת כמה טיפים למי שבישול אף פעם לא היה הצד החזק שלו. אגב, מעבר ליתרונות הברורים של בישול ביתי, מוכח כי בישול זאת דרך נהדרת להפחית חרדה בתקופות כמו זאת שאנחנו חווים כרגע. כי אם אנחנו כבר בבית, ללמוד לבשל זאת דרך נהדרת להיפתח לדברים חדשים, וחשוב לא פחות - להישאר אקטיביים. יש בזה גם משהו תרפי, כשאתם עוקבים אחרי מתכון למשל, המוח עובד, אתם מתרכזים ומצליח לשכוח לזמן מה מהדאגות, זאת אחלה שיטה מדיטטיבית.

כשאתם מבשלים או אופים זאת יכולה להיות דרך להפחית מתחים, אתם ממש משתמשים בכל חמשת החושים, וכשזה קורה אתם חיים את ההווה, וממש נמצאים בתוך הרגע, עם פחות דאגות לגבי העתיד (שמטריד כרגע כמעט את כולנו).

הבעיה היא שלא משנה אם אתם מתחילים בכל הנושא הזה של בישול או יש לכם ניסיון כלשהו במטבח, להוציא את המיטב מחומרי גלם, שיש לכם במקרה בבית, יכול להיות עניין די טריקי. זאת הסיבה שמגזין TIME קיבץ מספר טיפים יעלים לשימוש נכון במוצרי מזווה, ושאפילו תוכלו להנות מזה.

שעועית שחורה. נמרוד סונדרס
שעועית שחורה - חומר גלם ורסטילי/נמרוד סונדרס

שחקו חכם עם מספר מצומצם של חומרי גלם

כשאנשים אוגרים אוכל לסיטואציות כמו זאת שאנחנו נמצאים בה, הם נוטים להתפזרות יתר בכל הנוגע לחומרי גלם עם חיי מדף ארוכים. דיווחים שונים הראו על עלייה בקנייה של תחלפים שונים לבשר טרי, שעועית יבשה ואורז. אבל ברגע שיש לכם את חומרי הגלם האלו בבית, אתם עשויים למצוא את עצמכם נאבקים בשאלה איך לא להשתעמם מלאכול אותם שוב ושוב.

אז איך באמת? קחו למשל שעועית שחורה, או שעועית פינטו (מנומרת), או גרגרי לחומוס. זאת הזדמנות נהדרת לבשל כל אחד מאלו במצב הבסיסי שלהם, ואח"כ ליצור מהם מגוון שונה של מאכלים. למשל יום אחד לאכול אותם מבושלים, יום אחרי למעוך אותם קצת למרק, ויום אח"כ להכין מהם סלט חם וכו'.

המדריך - איך לבשל שעועית שחורה?
המבורגר משעועית שחורה

עוד בוואלה! אוכל

כמו פעם: אורז אדום הכי פשוט שיש

לכתבה המלאה
מטבוחה. דרור עינב
מטבוחה של אבי ביטון, בסיס טוב למאכלים רבים/דרור עינב

בשלו את הדברים הבסיסיים בכמויות גדולות

אם אתם עובדים מהבית/עם ילדים/יש לכם יותר מדי על הראש/ כל התשובות נכונות, ובקיצור - אין לכם הרבה זמן לבזבז מדי יום במטבח - תכינו מראש כמויות של דברים בסיסיים שאח"כ ניתן לשלב במהירות במנות שונות ומגוונות. למשל רוטב עגבניות - יכול ללכת טוב עם פסטה, או פיצה, או כבסיס לשקשוקה. עדיף להכין מאגר (חלק מהדברים אפשר גם להקפיא) שיכול להיות בסיס להרבה דברים. גם כאן - שעועית, אורז ועדשים, כולם טובים לשמש כמאגר, שיהפוך למאכלים שונים. ברגע שיש לכם את הבסיס הרבה יותר קל לתקתק ארוחה.

שקשוקה, קוסקוס או עם החלה - מתכון למטבוחה של אבי ביטון
מתכונים עם אורז? כאן יש בשפע

בודהה בול. אפיק גבאי,
בודהה בול/אפיק גבאי

שילוב של ירקות טריים ככל האפשר

כל כך קל להתפתות לג'אנק פוד כשיושבים בבית בלי הרבה מה לעשות לתקופה כה ארוכה. אבל אם תמלאו את עצמכם באוכל בריא במהלך הארוחות, זה יכול לעזור לכם עם הדחף לנשנש בין ארוחות. אחת הדרכים לשילוב של מבחר של ירקות טריים בארוחה היא להכין קערה מזינה. איך יוצרים אחת כזאת? הבסיס צריך להיות מדגנים, למשל קינואה, בורגול, גריסים וכודומה, אפשר גם אורז. אליהם אתם יכולים לצרף שניים או שלושה ירקות טריים בצבעים שונים, תוסיפו פרוטאין כמו שעועית או עדשים, ואם יש לכם בבית גם עוף, דג או טופו זה כמובן יעשיר את המנה. למעלה אתם יכולים להכין כל רוטב שאתם אוהבים - ואתם מסודרים. כדאי לגוון בכל פעם את המרכיבים כדי לא להשתעמם.

מתכון לבודהה בול מ-5 מרכיבים
אפשר גם להכין קערות סופרפוד מתוקות

לחם קופים מלוח. אפיק גבאי,
לחם קופים מלוח/אפיק גבאי

נסו מתכונים שבדרך כלל אין לכם זמן בשבילם

בעוד אתם מסתגלים למציאות החדשה של בידוד חברתי, סביר שיהיה לכם זמן פנוי יותר מאשר בדרך כלל. אז למה לא לנצל את ההזדמנות לנסות כמה מתכונים שבזמן רגיל כנראה שלא הייתם יכולים לעשות? לכו על פרויקטים שפחדתם מהם מפאת חוסר זמן, כמו אפייה של לחם בעצמכם, הכנת פסטה ביתית טרייה, או איזה קינוח מסובך שתמיד הבטחתם לעצמכם שיום אחד, תאזרו אומץ תנסו.

מתכון לפסטה ביתית טרייה
מתכון ללחם קופים מלוח

עוגת ביסקוויטים. נמרוד סונדרס
עוגת ביסקוויטים - קלאסיקה מנצחת/נמרוד סונדרס

שתפו את הילדים

אם אתם סגורים בבית עם הילדים, זה הזמן ללמד אותם כישורי בישול ואפייה בסיסים, מעבר ליצירת תעסוקה מהנה עבורם, זה גם יכול להפוך אותם לאכלנים קצת פחות בררניים. ככל שתשתפו יותר את הילדים שלכם בתהליך הבישול, כך יש יותר סיכוי שהם יהיו מוכנים לנסות מאכלים חדשים.

מתכונים שכיף להכין עם הילדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully