וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגמר הלחם בסופר? קבלו את המתכון ב-3 שלבים ששבר את הרשת

30.3.2020 / 0:13

הטירוף ברשתות המזון עלול להוביל למחסור גם בלחם, אז אם נתקעתם פתאום בלי לחם, אופה אוסטרלית פרסמה מתכון מפתיע מחומרים שיש בכל בית, שמבטיח שתוך שעתיים וחצי יש לכם את הלחם שיגרום לכולם לקנא

צילום: נמרוד סונדרס, עריכה: נועה לוי ועומרי וייס

אחת התופעות הבלתי נמנעות של משבר הקורונה הבינלאומי היא הקנייה המוגזמת של אנשים. למרות נסיונות ההרגעה, אנשים קונים בכמויות מכל דבר, מנייר טואלט ועד פסטה, ומשאירים מדפים שלמים ריקים. אם התקשיתם למצוא לחם, אופה חובבנית מאוסטרליה שיתפה מתכון פשוט מאוד שיעשה לכם את העבודה.

הפוסט של דניאל לטרל מהובארט בפייסבוק, בו היא מספרת על הדרך שבה היא מכינה את הלחם במחבת או סיר לבישול ארוך, הפך לויראלי והיא זכתה ליותר מ-37 אלף לייקים ועשרות אלפי שיתופים.

אז איך היא עושה את זה?

המצרכים הם די בסיסיים:
חצי כוס מים חמים
שתי כוסות חלב חם
שתי כפיות חמאה ללא מלח
בין 1 ל-3 כפיות סוכר
3 כפיות של שמרים יבשים
שש כוסות של קמח לבן מלא
שתי כפיות מלח
כפית אבקת אפייה.

כעת יש שלושה שלבים להכנת המנה

שלב ראשון: לערבב בקערה גדולה את המים, כפית אחת או יותר של סוכר ושלוש כפיות של שמרים - במשך לא יותר מחמש דקות עד שהתערובת מוקצפת. בזמן הזה חממו שתי כוסות חלב ושתי כפיות חמאה במיקרוגל.

שלב שני: הוסיפו את החלב והחמאה לתערובת. בעזרת שימוש במיקסר פשוט הוסיפו לאט את הקמח, שתי כפיות מלח וכפית של אבקת אפייה עד שנוצר בצק שניתן ללוש אותו. בשלב הזה לושו את הבצק ביד במשך חמש דקות.

שלב שלישי: רפדו סיר לבישול איטי בנייר אפייה והניחו עליו את הבצק. הוא יתרומם ככל שהסיר יתחמם. בשלו בסיר בעוצמה מלאה לשעתיים עד שעתיים וחצי ובדקו כל שבע עד עשר דקות אם הטופ ספוגי אך ללא לחות למעלה. לתחתית ולצדדים אמור להיות צבע חום יפה.

מי שרוצה יכול בשלב הזה להכניס את הלחם לתנור לחמש דקות במצב גריל כדי לקבל תוספת קראנצ'ית. היא הוסיפה ש"ניתן להשתמש במגבת מטבח אם רוצים להמנע מטפטוף של אדי מים על הלחם כתוצאה מההתעבות. אני אישית לא עשיתי את זה. שימו לב שהלחם נאפה כולו - לי לקח שעתיים וחצי. לאחר מכן תוכלו לפרוס אותו ולהתענג על טוסט או פרוסת לחם טרייה".

  • עוד באותו נושא:
  • לחם
  • אפייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully