וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולנו מכינים פירה ככה, כולנו טועים: הטיפ המושלם ששבר את הרשת

4.5.2021 / 6:00

סרטון קצר עורר סערת רשת ארוכה, והותיר אחריו שאלה אחת פשוטה - למה לא הכנו אותו ככה עד עכשיו?

הכנת פירה מחטיפי צ'יפס/Facebook/justinflomofficial

ולפעמים, כל מה שידענו שהוא אמת מוחלטת ובלתי מעורערת, כל תפיסת העולם שלנו, כל מה שחשבנו שאין דרך אחרת להגיע אליו - הכול מתנפץ ברגע ויראלי אחד.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

ואם האמת המוחלטת הזאת קשורה לפירה, ואם הרגע הוויראלי הזה הוא לא יותר משבע שניות של סרטון טיקטוק, ואם זה הכי "איך לא חשבנו על זה קודם?", אז אנחנו מתנצלים - 2021 באמת מצדיקה את ההייפ שקשרו לה.

סליחה, נסחפנו, אתם בטח רוצים את זה בכותרת קצרה: כולנו הכנו פירה. כולנו טעינו. כולנו נכין מעכשיו פירה פי אלף יותר טוב.

"במים רגילים?!". פארקס המומה:

@jeauxp

Reply to @dawniekins78

♬ original sound - JeauxP

הכול התחיל בסרטון-תגובה קצרצר, ובו הביעה ג'ורדין פארקס תדהמה (ברצינות, הלם מוחלט) מהאופן שבו "אנשים לבנים" מכינים בבית פירה. "זה המאכל האהוב עליהם, והם פשוט לוקחים תפוחי אדמה ומרתיחים אותם במים?! ועוד בלי מלח?!", תהתה.

כצפוי, הקליק-בייט הזה עבד. אינספור תגובות וסימני שאלה נחתו לפתחה של פארקס, והיא הרימה את הכפפה. אבל בניגוד לכל קליק-בייט נורמטיבי, כאן היו קבלות.

בהצלחה לכולנו

הסוד של המסעדות לפירה מושלם באמת נחשף

לכתבה המלאה

"לנעול את הטעמים". פארקס מסבירה:

@jeauxp

Reply to @katiebug918 hope this helps!! Try it out and let me know what you think!! ❤️❤️❤️

♬ original sound - JeauxP

פארקס, תושבת סאן אנטוניו שבטקסס, הסבירה בסרטון פולו-אפ מעט מפורט יותר כיצד *היא* מכינה את הפירה האישי. או במילותיה שלה - "אין בעיה, אני אספר לכולכם את כל הגאד-דאם סודות מטבח, בסדר?".

ראשית, הסבירה, היא משאירה את תפוחי האדמה עם קליפתם ("אבל אתם יכולים לקלף אותם אם אתם מעדיפים"), שוטפת אותם היטב ומשפשפת אותם במעט שמן אבוקדו (אתם יכולים ללכת על שמן זית רגיל, זה בכל מקרה לא הקטע הקריטי פה). היא חוצה אותם, שמה אותם בסיר עם *מעט* מים ומלח, ואז מוסיפה פנימה ציר עוף או ציר בקר.

"זאת הדרך הכי טובה 'לנעול' את הטעמים, ויגרום לכך שכשאתם כבר מוסיפים לתפוחי האדמה את התיבול והחמאה, הם יהפכו לנימוחים יותר", הסבירה, "וכן, אתם צריכים לבשל אותם בציר בשרי כלשהו, כי אתם אמורים להגיש אותם - בדרך כלל - עם מנת בשר כלשהי, לא?.

"תודה. תודה. תודה": הרשת מגיבה:

@callynicole29

If you know who she is please let me know! I would love to personally thank her.

♬ original sound - Okie grown
"קשה מאוד להרוס תפוחי אדמה. עוד לא פגשתי אחד שלא הסתדתי איתו"

צמד הסרטונים האלה עורר, באופן טבעי, סערת רשת קולינרית, רובה חיובית ומתלהמת רק במובן של "אלוהים, כל כך זילזלתי בך ובעצם טעיתי וזה הטיפ בהכי מדהים בחיים ואני לא הולכת להכין יותר פירה בשום דרך אחרת".

פארקס עצמה התייחסה להשתלשלות האירועים בריאיון ל"באזפיד", ואמרה כי התגובות הותירו אותה מעט המומה והרבה מבודחת. "ברור שידעתי שאפשר להרתיח את תפוחי האדמה במים, זאת הרי השיטה הנפוצה ביותר. אני פשוט לא מצליחה להבין, גם אם חיי יהיו תלויים בזה, למה זאת תהיה הבחירה האישית שלכם כשיש אופציות כמו ציר עוף או ציר בקר".

היא סיפרה שהיא חוותה את שתי האופציות, ונהנתה משיתהן, אבל "אני בבירור מעדיפה את זאת עם הציר, למרות שקשה מאוד להרוס תפוחי אדמה. עוד לא פגשתי אחד שלא הסתדתי איתו", צחקה.

את הסוד הזה, הוסיפה, היא למדה מסבתה ("הכי טובה בעולם"), שהמחישה לה כבר לפני שנים איך פעולה פשוטה כזאת מוסיפה עומק ושכבת טעם למנה שבדרך כלל די אחידה במאפייניה. "היא הייתה אחת הבשלניות הכי טובות שהכרתי, אז כל עצת בישול שקיבלתי ממנה הפכה להיות התנ"ך שלי במטבח".

רגע, אבל איך מכינים ציר?

שוק המזון האמריקני מציע אינספור צירים מוכנים על המדף הקמעונאי, רובם באיכות טובה מאוד וכמעט כולם מתאימים לשדרג את הפירה הבא. אנחנו, עם זאת, דלים בקופסאות הללו, אבל זאת לא סיבה לוותר.

כאן, למשל, תמצאו סרטון הדרכה להכנת ציר עוף חם של ערן ירוחם, פה תשותשפו בסוד של יוסי שטרית להכנת ציר מושחם, וזה עז תלם עם מדריך צירים מושלם.

והפירה עצמו? מתכון בסיסי לפירה תוכלו למצוא כאן, אבל אנחנו כבר התקדמנו מזמן. דיוויד צ'אנג חשף לא מזמן איך מכינים פירה במסעדה, שף אחר חשף טריקים להכנת המנה האהובה הזאת, וקולגה בריטית לקח את זה לפן המקועי יותר, עם טעויות נפוצות שכולנו עושים. קצת מזה וקצת מההוא, חזרה לפארקס, ונראה לנו שאתם מסודרים. בתיאבון!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully