וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצב מחייב: ארבעה יינות להעביר איתם את הבידוד

אורית גרינבוים-לירון DipWSET

עודכן לאחרונה: 20.1.2022 / 16:44

אורית גרינבוים-לירון ממליצה על ארבעה יינות יינות שהיא תיקח בשמחה לאי בודד, או לחדר הבידוד

נראה ששיא התחלואה כבר כאן ובדיוק כפי שהבטיחו המומחים והמומחים מטעם עצמם, חצי מדינה בבידוד. חברים וקרובי משפחה נופלים אחד אחד, לפעמים גם בזוגות וברור שגם אני, כנראה בזמן הקרוב, אאלץ להיכנס לעונש בחדר. מכיוון שכך הם פני הדברים החלטתי להיערך מבעוד מועד והכנתי לעצמי תנאי בידוד מפנקים במיוחד איתם אשמח להעביר עם עצמי בעצמי שבעה ימים ושבעה לילות.

רשימת הת"ש ארוכה מאוד והיא כוללת רשימת יינות אותם בחרתי בקפידה מתוך הכרת הלקוחה (שזאת אני) והתאמת היינות לצרכיה המשתנים כמו מצבי רוח, טמפרטורת החדר, תוכן מגוון (ספרים, סדרות סרטים וזהו) וכמויות בקבוקים שתואמות את הרגלי צריכת היין של אותה לקוחה. רשימת הבקבוקים הסופית ארוכה ביותר וקצרה היריעה מלהכיל את כולם לכן בחרתי לשתף אתכם בארבעה יינות שונים אותם אקח איתי בשמחה לאי בודד. סליחה, לחדר הבידוד.

אי למכירה בקריביים. splash
אפשרות של אי בודד/splash

הרוק סטאר ממנדוזה, ארגנטינה

מרסלו פלריטי Marcelo Pelleriti נחשב לרוק סטאר בעולם היין. כילד למשפחת חקלאים ממנדוזה שעזר לסבו לדרוך על ענבים ולהכין מהם יין לצריכה ביתית, טיפס פלריטי בסולם ההצלחה והגיע לפסגת היין העולמית. הוא היה יד ימינה של המאדאם מפומרול - מאדאם קתרין פרי וורג'י (Catherine Pere-Verge) ובן טיפוחיו של היינן והיועץ הידוע מישל רולאן, צבר ניסיון רב ביצור יין בבורדו שבצרפת ובמנדוזה שבארגנטינה והיום עומד מרסלו כבר כשני עשורים בראש היקב הגדול מונטביחו Monteviejo בעמק האוקו שבמנדוזה בבעלות משפחת פרי וורג'י, שם הוא מייצר מספר סדרות ואת יין הדגל Clos de los siete, שיתוף פעולה של ארבעה יקבים ושבעה ייננים. מרסלו הוא גם חובב מוזיקה ונגן גיטרה ואלו מקבלים ביטוי כמעט בכל סדרת יין שהוא מוציא תחת יקב מונטביחו או בתווית פרטית שלו.

זוג יבואני היין עופרה ואריאל אלמן עלו לארץ מארגנטינה בתחילת שנות ה- 2000 . הם אוהבים את החיים וככאלו גם אוהבים אנשים ויין טוב. ובשר. הרבה בשר. הזוג אלמן, בחושים טובים ומחודדים החליטו להביא היישר אלינו, אל ארץ הקודש, את יינותיו של הרוק סטאר הארגנטינאי. בזכותם יש לנו אפשרות לשתות יינות מאזור היין הגבוה ביותר בעולם, יינות אדומים נהדרים מהזן הלאומי של ארגנטינה מלבק ולבנים שאינם נופלים באיכותם מזן הענבים טורונטס.

היין הראשון אותו בחרתי לרשימת הבידוד נכנס לקטגורית "בואי נפתח את היום", יין לא מחייב, קל ונעים לשתייה, כזה שכיף לפתוח בלי לחשוב פעמיים. Sol fa Soul 2020 עשוי כולו מענבי טורונטס מאזור לה ריוחה במנדוזה מכרמים בגובה 900 מטר מעל פני הים. צבעו בהיר עם גוון ירקרק וריח ים ואבן גיר, לימוניות ובישום קל. בפה אפילו יותר מלוח עם חומצה גבוהה וגוף קל. אחרי כל לגימה מזמין אותי היין לקחת עוד אחת נוספת והופ, בלי ששמתי לב הכוס התרוקנה. המחיר: 65 ₪.

עוד בוואלה!

רק לא קברנה: זמן טמפרניו

לכתבה המלאה
סול פה סול. יח"צ,
כיף לפתוח בלי לחשוב פעמיים/יח"צ

לזוז עם הבאס

לקטגוריית "הגיע זמן לסגור את היום" נכנס יין ושמו Octava Bassa מסדרת Abremundos פרויקט משותף של מרסלו פלריטי עם המוזיקאי פדרו אסנר שנולד מתוך תשוקה של השניים למוזיקה ויין. Octava Bassa 2015 - 100% מלבק מכרמים בעמק האוקו בגובה 1,100 מטר מעל פני הים. היין הותסס והתיישן כ- 16 חודשים בחביות עץ צרפתי. צבעו שחור כמעט ומרקמו סמיך, כמעט לעיס, ריח דובדבן אמרנה, פלפל שחור, ציפון ווניל לצד טבק וקפה. אלכוהול גבוה ומעט מרירות בסיומת היין הופכים את היין למתאים מאוד לבשר שומני. המחיר: 119 ₪ את היינות ניתן לרכוש באתר של חברת Malbec & Company

אוקטבה באסה. יח"צ,
מתאים מאוד לבשר שומני/יח"צ

מסיציליה באהבה

שמועות על יבואן יין מסקרן במיוחד הביאו אותי לבדוק על מה כל הבאז. שלחתי לו הודעת מסנג'ר ומאז ועד היום דני גליל הוא ה wine dealer שלי, מגיע עם וואן עמוס ארגזי יין ומביא איתו טעמים וריחות מארצות רחוקות. הבחירות שלו תמיד מעניינות ומעוררות מחשבה, יינות עם טוויסט שאינם נופלים לאף משבצת רגילה ומשעממת, אני מקשיבה להמלצות שלו ונותנת לו לחדש ולהפתיע אותי. כך קרה שבקיץ האחרון נשבתי בקיסמו של יין רוזה סיציליאני מיקב 'טרה קונסטנטינו' ובלי ששמתי לב הוא הפך ליין הבית. כל פעם כשניגמר היין הרמתי טלפון לדני כמו איזה ג'אנקית ושאלתי: "דני, יש לך עוד מהרוזה הזה?" ככה זה עם wine dealer, מדברים בקודים.

הקיץ נגמר ואיתו גם הרוזה המדובר. ערב חורפי אחד חיפשתי משהו טוב לשתות ובמקרה מצאתי בקבוק של אתנה רוסו מאותו היקב, יין שרכשתי לפני חודשים בהמלצתו של דני. כשפתחתי את היין הבנתי שישנה אפשרות סבירה בהחלט שהוא יהיה הקראש הבא שלי. Terra Costantino - de Aetna - etna rosso DOC 2019 הכרמים נטועים בחלקו הדרום מזרחי של הר הגעש הפעיל אתנה, אזור יין מיוחד במינו עם אדמה וולקנית ענייה בגובה 500 מטר מעל פני הים. היין עשוי מהזנים הסיציליאנים נרו מסקלזה ומעט נרו קפוצ'יו וכשמוזגים אותו לכוס הצבע שלו מזכיר פינו נואר, מאוד בהיר. גם באף יש משהו פינואי כשבהרחה ראשונה מתקבלים פירות יער אדומים ואחריהם מגיעים ריחות מינרלים ואבני בזלת. אי אפשר להפסיק להריח אותו. בפה מורגשת חומצה גבוהה ועל אף גופו הקל ליין סיומת בלתי נגמרת. אי אפשר להפסיק לשתות אותו.

אתנה רוסו. יח"צ,
אי אפשר להפסיק לשתות אותו/יח"צ

קלאסיקה ניו-זילנדית

לקטגוריית ה"פינוקים" נכנס יין של סלב נוסף, סם הארופ, MW ניוזילנדי שמלבד היותו יינן יועץ ליקבים בספרד וצ'ילה הוא יועץ לחברת שמרים ומתמחה באסטרטגיות שיווק, מיתוג והפצה. הארופ, כיום הדמות הניוזילנדית הבולטת ביותר בעולם היין מייצר גם יינות משלו ומתמקד בכרמים יחידניים של סירה ושרדונה בהוקס ביי ובאי וויהקה (Waiheke Island) שבניו זילנד. הכמויות קטנטנות וכשדני גליל סיפר שהיינות של הארופ בדרכם לישראל הציפייה בקרב רבים מטובי השתיינים שלנו הייתה גדולה.

Grand Amateur - 2019 Watchmaker - Sam Harrop מאה אחוז שרדונה מכרם בהוקס ביי, האי הצפוני של ניו זילנד. אשכולות שלמים שהותססו והתיישנו בחביות עץ מבורגון (228 ליטר), 41% חדשות, היין עבר המרה מלולקטית והשרייה על שמרים - בורגון סטייל. צבעו זהוב בהיר עם ריחות אקספרסיביים של קליפת תפוז מסוכרת, אפרסק, חמאה, בריוש וקלייה. בעל מרקם קרמי עם חומצה גבוהה וסיומת ארוכה. שרדונה קלאסי ופינוק אמיתי לערב חורפי בבידוד.

דני גליל: 052-7889555

סאם הארופ. יח"צ,
פינוק אמיתי לערב בבידוד/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully