וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלנד שגדול מסכום חלקיו

פדרו חימנז

עודכן לאחרונה: 16.3.2022 / 11:13

יקב רקנאטי השיק מהדורה חדשה של 'ספיישל רזרב אדום'. פדרו חימנז חושב שמדובר בשלם העולה משמעותית על סכום חלקיו

בתחילת חודש מרץ, רגע לפני פסח, השיק יקב רקנאטי, את יין הדגל שלו מבציר חדש: 'רקנאטי ספיישל רזרב 2018'. מדובר באחד היינות המעוטרים ביותר בענף היין הישראלי שהתחיל את דרכו כבלנד של זני בורדו בעיקר. היין, שמושק רק בשנים ייחודיות ומצוינות בהן הבציר בולט ויוצא דופן, התפתח, השתכלל, ועם השנים נוספו לו זנים נוספים, מהכרמים המובחרים ומהחביות הטובות ביותר של היקב.

קובי ארביב, יינן יקב רקנאטי. דויד סילברמן,
קובי ארביב, יינן ראשי, יקב רקנאטי/דויד סילברמן

אחד מ-300 היינות הטובים בעולם

בשנים האחרונות, עם התזוזה של יקב רקנאטי לכיוון הזנים הים תיכוניים המתאימים כל כך לאקלים ולקולינריה הישראלית, השתנה הרכב הזנים שוב ושוב עד שהפך כמעט כולו לבלנד ים-תיכוני ייחודי ומרתק. הוא זוכה היין להצלחות עולמיות, ציונים גבוהים מאוד ממבקרי היין הנחשבים ומוצא את עצמו חבר כמעט קבוע בתערוכת ה New York Wine experience של המגזין הבינלאומי הנחשב Wine Advocate , בה מוצגים כ- 300 היינות הטובים בעולם לאותה שנה! בנוסף, זכה השנה 'רקנאטי ספיישל רזרב 2018' בציון 93 ממבקר היין הנחשב רוברט פארקר.

עוד בוואלה!

כרמים לבנים

לכתבה המלאה
יקב רקנאטי השקת ספיישל רזרב. נתי נעים,
רקנאטי, רזרב, סירה. תצוגת תכלית מרשימה ביותר/נתי נעים

גדול מסכום חלקיו

היין מבציר 2018 נעשה מענבי מחלקות וכרמים מוכרים מאוד לחובבי היין הישראלי, שמכל אחד מהם מופק יין מצוין בפני עצמו, כחלק מסדרת הרזרב הים-תיכונית של היקב. לפני שהגענו אל חתן השמחה, טעמנו את מרכיביו.

מרסלאן, קדמת צבי, רמת הגולן: מהזן, שהוא הכלאה של קברנה סוביניון וגרנאש, נעשה יין מרתק ובעל אופי ייחודי, עם ניחוחות עשבוניים, טעמי פרי אדום חמצמצים ומרקם נפלא.

פטיט סירה, עמק יזרעאל: מאפיינים זניים מובהקים, עשבוניות עם פריחה סגולה ומשהו אדמתי.

קריניאן, הרי ירושלים: מגפנים בוגרות מכרם בעל לא מושקה, יין פראי עם ריכוז פרי מודגש, שנעשה מענבי גפנים בוגרות מכרם בעל שאינו מושקה.

יקב רקנאטי השקת ספיישל רזרב. ליאת משען,
רקנאטי, רזרב, קריניאן פרא. ריכוז פרי מודגש/ליאת משען

סירה, הגליל העליון: כרם דישון והזן נתנו כאן תצוגת תכלית מרשימה ביותר. פריחה מבושמת וסגולה לצד הפרי אדום, התבלינים והפלפל השחור המפורסם.

לכל אלו מצטרף סוס העבודה: קברנה סוביניון משובח מכרם מנרה, שבגליל העליון והנה לכם רקנאטי ספיישל רזרב אדום 2018.

יקב רקנאטי השקת ספיישל רזרב. יח"צ,
רקנאטי, ספיישל רזרב אדום 2018/יח"צ

גוף מרשים וקטיפתיות מלטפת

גם בשלב מוקדם היין מוכן ומזומן לשתיה ומצטיין באיזון נהדר ובטאנים רכים ומרקם קטיפתי. כל אחד מהזנים תרם את המיטב לבלנד הזה. כל חלקי הפאזל התאימו כמו כפפה ליד ויצרו שלם שגדול מסך חלקיו! איזה גוף גדול יש ליין הזה לצד מוכנות וקטיפתיות מלטפת. הכל יושב במקום, הפרי האדום והפרי הכהה יותר, עשבי תבלין ים תיכוניים לצד פריחה ורודה וסגולה עם תיבול מפולפל ועבודת חבית משובחת שמשאירה את העץ ברקע כנותן מבנה בלי להשתלט. המחיר: 189 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully