וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סומלייה 2022: תמונות בתערוכה

מערכת סנהדרינק

עודכן לאחרונה: 13.3.2022 / 13:04

אחרי תקופת ביטולים ודחיות, ענף היין הישראלי חזר אל היכל התרבות, אל אחד מאירועי היין החשובים ביותר של השנה. ביקרנו, טעמנו וגם צילמנו

חללי הכניסה של היכל התרבות היו מלאים מפה לפה בכל מי שקשור לענף היין הישראלי. ממסעדנים עד ייננים, מאנשי שיווק, עד אנשי תקשורת ומיבואנים עד חובבים. אחרי שנתיים שבהן נעדה התערוכה מלוח השנה, ועוד דחייה אחת או שתיים, נאספו שוב כולם אל אירוע היין החשוב הזה, שלאור הנסיבות, היה מרגש ואנרגטי יותר מאי פעם. אל כל המציגים לא יכולנו להגיע גם הפעם, לכן בחרנו לתעד כמה ביתנים ויינות ששימחו אותנו במיוחד

סומליה 2022 אווירה. סנהדרינק,
בחזרה להיכל: תערוכת סומלייה 2022/סנהדרינק

יקב רקנאטי. חדשים מרמת הגולן

בביתן של יקב רקנאטי נמזגו, לצד החשודים המיידיים, גם כמה יינות חדשים שיושקו בקרוב: סוביניון בלאן 2021, טרופי וחד שנעשה מענבי כרם אודם הצפוני, ו-שנין בלאן 2020, בעל מבנה ומרקם מדהימים. אהבנו גם את ה-פט-נט 2021, העסיסי שנעשה מענבי סירה ואת הקריניאן מגפנים צעירות.

עוד בוואלה!

הנשים הראשונות של עולם היין

לכתבה המלאה
סומלייה 2022. רקנאטי. סנהדרינק,
יקב רקנאטי בתערוכת סומלייה 2022/סנהדרינק

יקב רמת הגולן: דווקא רוזה

יקב רמת הגולן הציג רוזה בהיר ואנרגטי מסדרת גולן שהצטרף לא מכבר לפורטפוליו שלו. היין שנעשה בבציר 2021 מענבי טמפרניו ופינו נואר, הוא רענן, מלא חיים ומהנה ויש סיכוי שיהפוך לאחד הלהיטים של הקיץ הקרוב. גמלא, בלנד אדום 2018, יין עשיר אך אלגנטי, הזכיר לנו את האחים היקרים יותר שלו מסדרת 'ירדן'.

סומלייה 2022. רמת הגולן. סנהדרינק,
יקב רמת הגולן בתערוכת סומלייה 2022/סנהדרינק

יקב הרי גליל: כשהאביב פורח

בין הפרחים שכיסו את הביתן של יקב הרי גליל, בצבצו להם יינות שכדאי לזכור: אביב לבן 2021, יין מרענן ומאוזן שמורכב מויונייה וסוביניון בלאן שיעשה יופי של עבודה בימים החמים, ו-כרם הסלע 2018, שנעשה מענבי סירה מכרם יחידני, התיישן שנה וחצי בחביות, ומבטא היטב את האופי הייחודי של ענבי הסירה מהגליל העליון.

סומלייה 2022. הרי גליל. סנהדרינק,
יקב הרי גליל בתערוכת סומלייה 2022/סנהדרינק

יורוסטנדרט: יעלה וייבוא

חברת הייבוא יורוסטנדרט, הציגה גם השנה את קטלוג היין המגוון שלה ואירחה, זו הפעם השנייה את פיפה טאונלי, שגרירת מותג היין 'בודגה ארג'נטו' מארגנטינה. בלט במיוחד סינגל בלוק 2019, יין אורגני שנעשה מענבי חלקה אחד של ענבי מלבק. יין עם מגע מלטף, שמצליח להיות אלגנטי בלי לוותר על העוצמות של הנדירות של הפרי.

סומלייה 2022 יורוסטנדרט. סנהדרינק,
יורוסטנדרט בתערוכת סומלייה 2021/סנהדרינק

יקב ברקן: בטא-מורפוזה

יקב ברקן הקדיש לא מעט תשומת לב ליינות מסדרת בטא שמוגדרת כסדרה ניסיונית שמאתגרת את גבולות הזרם המרכזי. אהבנו מאוד את בטא, רוזה 2021, המרענן והחד שנעשה מענבי טמפרניו מהרי יהודה ואת בטא, זנים עתיקים מאותו בציר - בלנד יוצא דופן של ענבי מארווי וג'נדאלי, עם ריחות עשבוניים ירקרקים שאי אפשר לא לחבב.

סומלייה 2022. ברקן. סנהדרינק,
יקבי ברקן בתערוכת סומלייה 2021/סנהדרינק

יקבי כרמל: חתימה טובה מאוד

בביתן של יקבי כרמל טעמנו שני יינות אדומים מסדרת סיגנצ'ר שהרשימו אותנו במיוחד: פטיט סירה, כרם גוברין 2019, יין כהה, עשיר ועוצמתי עם ניחוחות של דיו, אדמה ופירות בשלים וטעמים מתובלים, ו-קריניאן ואדי מילק 2019, יין מורכב שלא משעמם לרגע ומציג במלוא הדרו את האופי הייחודי של הקרינאן הישראלי.

סומלייה 2022. כרמל. סנהדרינק,
יקבי כרמל בתערוכת סומלייה 2021/סנהדרינק

יקב יתיר: הכיוון, דרום

הצוות של יקב יתיר, התמקד השנה ביינות דרום: דרום לבן, האלגנטי שנעשה ממאה אחוז ענבי סוביניון בלאן והתבגר במיכלי בטון, דרום רוזה, שילוב מעניין וטעים של ענבי גרנאש, זינפנדל ומוסקט אדום ו-דרום אדום, בלנד עסיסי ומהנה של ענבי מרלו, שיראז, מלבק, זינפנדל וקברנה סוביניון.

סומלייה 2022. יתיר. סנהדרינק,
יקב יתיר בתערוכת סומלייה 2022/סנהדרינק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully