וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקה הבית: הבירה החדשה של 'בית תאילנדי'

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 13.9.2022 / 12:21

יריב מלילי, 'בית תאילנדי', ואורי שגיא, מבשלת 'אלכסנדר', שיתפו פעולה ביצירה של בירה חדשה. מירה איתן חושבת שמדובר בחגיגה שיש לתת עליה את הדעת

אם יש שני מוסדות שאני אוהבת, מוקירה ומכבדת במיוחד, על האיכות, על המצוינות, על הפרפקציוניזם וההקפדה, וביחוד על הטעמים הטובים, הם מסעדת 'בית תאילנדי' ומבשלת 'אלכסנדר'. כל אחד מהם בפני עצמו. אבל כשהם התאחדו להפקת בירה שמותאמת לאוכל של המסעדה, זו חגיגה כפולה שיש לתת עליה את הדעת.

'בית תאילנדי' היא חלוצת הקולינריה התאית בישראל משנת 1996. המסורת התאית שנשמרת במסעדה, מבוססת על חומרי גלם טריים, טבעיים ובריאים, תוך כדי שימוש בבשר, דגים ופירות ים, לצד פירות טרופיים, ירקות ועשבי תיבול וחריפות מעוררת, כיאה לטעמי המזרח הרחוק. אל המסעדה הצטרף לפני מספר שנים בר מסעדה, 'קאב קם', שמשלב את החוויה הקולינרית הנפלאה עם אווירה תל אביבית שמחה עם מפגש בין חברים, אוכל, אלכוהול ומוזיקה.

קאב קם. יהונתן בן חיים,
קאב קם. חברים,אוכל, אלכוהול ומוזיקה/יהונתן בן חיים

אלכסנדר. בירה עם חזון

מבשלת 'אלכסנדר', שהוקמה בעמק חפר בשנת 2008 עומדת מאחורי החזון שהציבה לעצמה, לייצר בירה ישראלית טובה שתעמוד בשורה אחת עם מיטב מבשלות הקראפט בעולם. התוצאה: מגוון סוגי בירה טרייה, לא מסוננת ולא מפוסטרת, מחומרי הגלם איכותיים, המיוצרת בתהליך קפדני ומבוססת על מסורת של איכות אירופאיות. מדליות הזהב והעיטורים הרבים להם זוכה הבירה של המבשלה מעידה על הבירה הישראלית הטובה בעולם.
,
בימים אלה הושקה בירה שנולדה משיתוף פעולה בין המבשלה למסעדה. היא נקראת THIPA, או בשמה המלא: Thai Pale Ale. אנחנו מכירים בירות בסגנון IPA ׁׁוגם בירות בסגנון APA, עכשיו יש לנו גם בירה בסגנון תאילנדי.

עוד בוואלה!

מסתבר שזו הבירה הישראלית הטובה בעולם

לכתבה המלאה
מבשלת אלכסנדר. רפי דלויה,
המבשלה הישראלית הטובה בעולם/רפי דלויה

משהו טוטאלי

מי שמכיר את יריב מלילי, הבעלים של ''בית תאילנדי ו-'קאב קם' יודע עד כמה הוא טוטאלי, ומה יהיה מסוגל לעשות כשהוא באמת אוהב משהו. לפני כשמונה שנים טעם יריב את בירה 'אלכסנדר', אורו עיניו, נוצר חיבור שהתאים הן למסעדה והן למבשלה, והבירה נכנסה במהירות לתפריטי המסעדות של יריב. אחרי עוד קצת זמן, יריב ביקש מאורי שגיא, הבעלים של 'אלכסנדר', לייצר בירה שתתאים במיוחד למסעדות שלו. אורי, כדרכו, כמובן שמח לקחת על עצמו את האתגר, והשניים יצאו להרפתקה משותפת. לאחר כמה חודשים של עבודה יחדיו נולדה הבירה, שמוגשת במסעדות של יריב, ובהמשך תשתלב גם בתפריט הקוקטיילים.

יריב מלילי, בית תאילנדי. אורי שגיא, מבשלת אלכסנדר. נועה יפה,
אורי שגיא, יריב מלילי והבירה החדשה/נועה יפה

השורה התחתונה

הבירה מכילה 5.3% אלכוהול, ומורגשות בה ארומות מעניינות ושופעות, גם מעולמות ה-IPA, פירות טרופיים והדרים ופרחוניות קלה, ובפה מרירות, איזון וקלילות מרעננת ומרווה. מתאימה בדיוק לטעמים, לניחוחות, למרקמים ולתיבול האסיאתי.

המחיר:
בקבוק 330 מ"ל או כוס 330 מ"ל מהחבית: 28 שקלים (בשתי המסעדות)
כוס 250 מ"ל מהחבית: 21 שקלים (ניתן להשיג כרגע בבית תאילנדי)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully