וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבראנץ' של יקב הרי גליל. והמלצות נוספות לסופ"ש

אסנת גואטה

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 13:52

בראנץ' גלילי, בגט תאילנדי, ג'ין יפני ויין ישראלי עם שורשים בעמק הרון. אסנת גואטה מגישה: מתכון לסופשבוע מושלם

יקב הרי גליל. לאוניד רזניקוב,
יקב הרי גליל/לאוניד רזניקוב

בראנץ' בשישי: יקב הרי גליל

יקב הרי גליל, בקיבוץ יראון, הוא בעיני אחד הלוקיישנים הצבעוניים, השמחים והכיפיים ביתר לבילוי בסופשבוע. יש שם מרפסת ענקית עם נוף מדהים, אוכל טוב, ערכות פיקניק, מוזיקה כיפית ושפע של יינות מעולים. הוסיפו לכך את העובדה שמדובר ביקב בר קיימא שעושה רבות לשמירה על הטבע והרי לכם גם ערך מוסף.

בימי שישי היקב מגיש את אחד הבראנצ'ים היותר טעימים שיש. חומרי הגלם מגיעים מיצרנים בגליל והמנות עשירות בירקות עונתיים, גבינות, לחמים, סלטים מיוחדים, מתוקים ומאפים. הבראנץ' כולל, מנות מתחלפות, בלווי שלוש טעימות יין מותאמות. המחיר: 299 שקלים לזוג.

היכן: קיבוץ יראון
מתי: בימי שישי בין השעות 10:00-16:00
מומלץ מאוד להזמין מקום מראש באתר היקב

מרכז המבקרים, יקב הרי גליל. בטן מלאה,
יקב הרי גליל. מרכז המבקרים/בטן מלאה

תאילנדית לסופ"ש: באן מי נונג

באן מי נונג (הבגט הלוהט בויאטנמית) היא מזללה קטנה של השפים לילך רווה וגיא רובננקו שמגישה כריכי באן מי ויאטנמים עם פטה ונקניק חזיר, שרימפס בסרירצ'ה ביתית ופרגיות צלויות בקרמל. יש גם בגט טבעוני מושקע.

לצד הכריכים מוגשת גם מנה שנקראת 'בון', המבוססת על אטריות, שפע ירקות ועשבי תיבול ועל זה תוכלו לבחור חלבון מושקע. את כל הטוב הזה תוכלו לשטוף עם בירות קרות וכמה תזקיקים שהמקום מחזיק ובעיקר ליהנות מפינה ממש טעימה, באזור ששווה להסתובב בו אחר כך.

היכן: מקווה ישראל 1 תל-אביב
מתי: יום שישי בין השעות 12:00-16:00. שבת - מומלץ להתעדכן בדף האינסטגרם של באן מי נונג

עוד בוואלה!

סנהדרינק על האש: בירות, בשר, עצמאות

לכתבה המלאה
באן מי נונג. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבגט לוהט. וגם הבון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'ין לסופ"ש: 135 איסט

יפן מיצבה את עצמה מזמן כיצרנית אלכוהול מסקרנת כמעט בכל תחום גם בג'ין. המרכיבים הבוטניים הייחודיים שבחלקם, יוצרים טעמים מורכבים שלא תמיד מתאימים לשילוב עם טוניק. כך שלטעמי הם פותחים גישה אחרת לשתיית ג'ין.

הג'ין נקרא על שם קו אורך 135 ˚East ,החוצה את הצד המזרחי של כדור הארץ מרוסיה, דרך יפן, אוסטרליה ועד אנטרקטיקה. זהו ג'ין שמייצג את תקופת הזמן שבה יפן חצתה גבולות ומיזגה את המסורת של המזרח הרחוק עם גילויים חדשים מהמערב. בין המרכיבים הבוטניים שלו: זרעי כוסברה, ערער, עלי שיסו, יוזו ופלפל סאנשו וגם מרכיב יוצא דופן: סאקה מבית Akashi שמעדן את החריפות מהפלפל ומעגל את הג'ין בצורה נפלאה.

בג'ין-טוניק הוא מתקבל מאוד מסקרן, חשוב להשתמש בטוניק כמה שפחות מתוק. הוא עובד מעולה גם במרטיני ובנגרוני ואני אהבתי אותו גם נקי על קרח. המחיר: 145 שקלים

ג'ין 135 east. יח"צ,
כתר המזרח/יח"צ

יין לסופ"ש: פלדשטיין, רוסאן 2021

בתקופה שבה יין לבן עובר אל מרכז הבמה, חשוב לתת ביטוי לא רק לאופן הצעיר והטרי של יין לבן, אלא גם לאופן המתיישן. רוסאן, זן שמגיע במקור מעמק הרון, מאפשר התיישנות והוא הזן הלבן המוביל ביקב פלדשטיין עוד משנת 2014

הוא נעשה מענבי רוסאן, שנבצרו בגליל העליון המזרחי משני כרמים שונים, בשתי דרגות הבשלה, ותסס בחביות צרפתיות, מקצתן חדשות, בהן הוא גם התיישן 12 חודשים על משקעיו, ללא תסיסה מאלולקטית.

יקב פלדשטיין, רוסאן. יח"צ,
מליחות עדינה ופירותיות רעננה/יח"צ

הרוסאן של פלדשטיין הוא יין עשוי היטב שחובבי הלבנים מחזיקים בבית כבר מהבציר הראשון. יש בו שילוב נפלא של מליחות עדינה ופירותיות רעננה, לא מתפרצת ותוקפנית אלא רגועה, עם מתיקות דיבשית עדינה ברקע שמכניסה את העומק. אני מתה על היין הזה, הוא מתפתח בכוס ולי אין בעיה לשתות אותו גם בלי אוכל, אבל מהניסיון שלי, גבינות שמנות ורכות אוהבות אותו מאד. המחיר: 110 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully