וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלה בצורת לב, חלת מגן דוד: המדריך המושלם של עידן חבסוב

עודכן לאחרונה: 6.11.2023 / 12:49

להפיץ אור, להפיץ אהבה, להפיץ פחמימה

עידן חבסוב, חלת מגן דוד/עידן חבסוב

סיבוב ההופעות הבא של עידן חבסוב בארצות הברית - השישי במספר, וכולם סופרים די בצדק, כיאה לכוכב הישראלי הבוהק שהוא - צפוי לצאת לדרכו בסוף נובמבר.

"מחבלים ניסו להיכנס לבית שלי, רעדתי כולי": רגעי האימה של אור יוסף | העוגיות של רחל מאופקים הצילו חיים, ושברו את הרשת | "תנו להם בראש": עולם האוכל נכנס מתחת לאלונקה | 2,000 ארוחות שנשלחו מת"א לחיילי צה"ל נזרקו בגלל כשרות | איזה אוכל מנחם את הישראלים עכשיו? הציוץ ששבר את הרשת | אייל שני ביקש לסייע ליולדות בעזה, והטריף את הרשת

"הלב של כל אמא": חמ"ל הגלגולים שחילק 10,000 קובה לחיילים | עם הלוחמים, על מדים: גם אסף גרניט גויס למילואים | מה יש בתוך מנת קרב של חיילי צה"ל? | לאט, שקט, שפוי: מקומות שחזרו לעבוד | החלום שלה על טיול אוכל בישראל הוגשם. זה מה שהיא מספרת *עכשיו* | המילואימניקים עזרו לה לנקות. היום היא החזירה להם, בגדול | "בני ז***ת, יש מישהו בבית?": קלארו חוזרת עם דמעות בעיניים | "רצח חפים מפשע, ישראלים או פלסטינים, כואב לי באותה מידה"

התכנון היה, כמתבקש ממי שמגדיר את עצמו - שוב, הכי בצדק שיש - כ-Challah Prince, להתחבר ללוח השנה העברי ולהפגיז עם חלות חנוכה שמייתרות כל דיבור על סופגניות, לביבות וטיגונים.

התכנון החדש לא רחוק מזה, והאירועים שמלווים אותנו בשבועות האחרונים רק מדגישים את הצורך. תהיה שם, כרגיל, קריצה מתבקשת לזהות היהודית שלו, ושל חלק גדול (אם כי ממש לא כל) מהקהל שלו. יהיו גם חלות-חנוכיה וחלות להבה, ובעיקר אור. הרבה אור. ומישהו שמפיץ אותו. כמה כולנו זקוקים לאנשים האלה עכשיו.

עידן חבסוב, פרויקט "אנו ביחד", אנו - מוזיאון העם היהודי, ו-Foodish. Foodish,
עם חזק ועוצמתי. חבסוב/Foodish
"איבדתי קרוב ל-7,000 עוקבים מאז שהכול התחיל. זה כמובן לא אכפת לי, ואפילו פירסמתי סטורי ברור מאוד שכל מי שלא תומך בישראל מוזמן להתנתק ממני"

השבת השחורה באזור עוטף עזה תפסה את חבסוב בישראל, ומאז הוא "עושה מה שאפשר", כהגדרתו. האפשר שלו הוא איסוף תרומות, אפייה בלתי פוסקת של חלות לחיילים ולמפונים והיצמדות אינטנסיבית לתנורים הלוהטים, במקום לכותרות החדשות החורכות.

"אני רואה את כולם סביבי נותנים ועושים מה שהם יכולים. אין בן אדם שאני מכיר שלא עושה", תיאר, "זה עוזר להתמודד עם הסיטואציה מבחינה פסיכולוגית, ומחזק אותי כבן אדם. זה עושה לי טוב, ומרגש אותי שאנשים נהנים ממה שאני יכול לתת, ובסוף כל יום כזה אתה מבין כמה חזק ועוצמתי העם שלנו".

במקביל, הוא הפך לשגריר ישראלי יש מאין, במדינה שבה אין הסברה רשמית כמעט כלל. "אני מקבל המון תמיכה מכל המכרים שלי בארצות הברית, אבל איבדתי קרוב ל-7,000 עוקבים מאז שהכול התחיל", סיפר, "זה כמובן לא אכפת לי, ואפילו פירסמתי סטורי ברור מאוד שכל מי שלא תומך בישראל מוזמן להתנתק ממני".

הראשונה שלי

חלה, המדריך המלא

לכתבה המלאה

חלה מפחיתת מתח. חבסוב

אלפי העוקבים הנושרים הם טיפה בים 350 אלף עוקביו הנאמנים, ואלו רואים בתקופה האחרונה בעיקר חלות שנשזרו למגני דוד וללבבות, מספקות מעט נחמה וחום, רוך של בצק טרי שיצא מהתנור, והפוגה.

"אני מאוד קשוב לעוקבים שלי, ולהודעות שאני מקבל, והצורך הזה לחלות כאלה עלה באופן מאוד ברור", סיפר, "אנשים אשכרה שלחו לי הודעות וביקשו, וכמוהם גם קבוצות בווטסאפ שחיפשו. התחלתי לעצב ולקלוע מגן דוד לפני יותר משנתיים, ובכל שנה אני משתדל לעשות עיצוב אחר, אבל ברור לי שעכשיו אני הולך להתמקד אך ורק בזה".

המיקוד הזה יהיה גם לב-לבה של סדנה בהנחיית חבסוב, שתועבר בשידור חי מחר (שישי, 27 באוקטובר), כחלק מפרויקט "אנו ביחד" של אנו - מוזיאון העם היהודי, ושל Foodish, האגף הקולינרי שלו. "אני אראה איך לעשות חלת מגן דוד מהרצועות בלי לקלוע, למי שרוצה לעצור בזה ופחות בעניין של השזירה, וגם חלה בצורת לב כמובן, לאנשים שרוצים יותר לעבוד ולהתנסות באמנות הכיפית הזאת", תיאר.

מבחינתו, אין מדובר רק בהדגשת הסמל היהודי, כי אם גם באמצעי שמצליח - קצת כמו בקורונה, אבל הרבה מעבר לה לצערנו - לספק לאנשים הפוגה רגעית, ולסייע להם לעבור את היום. "יש משהו מאוד יצירתי בהתעסקות הזאת, שגורם לאנשים להתמקד באותו רגע בחלה ולא בחדשות", הסביר, "לחשוב על הקליעה ולא על שום דבר אחר". ועל אור שבא לפזר את החושך. ומצליח.

עידן חבסוב, חלת לב. עידן חבסוב,
הפוגה רגעית. חלות הלב המפוארות של חבסוב/עידן חבסוב

מצרכים (לחלה אחת גדולה)

לבצק

  • 1 ק"ג (7 כוסות + 2 כפות) קמח לחם
  • 100 גרם (1/2 כוס) סוכר לבן (מי שמעדיף חלה פחות מתוקה, יכול להפחית עד חצי מכמות הסוכר)
  • 20 גרם (1 כף) מלח דק
  • 14 גרם (3 כפיות) שמרים יבשים (או 40 גרם שמרים טריים)
  • 100 גרם (1/2 כוס) שמן זית או שמן חמניות
  • 430 גרם ( ¾1 כוס + 1 כף) מים

לציפוי

  • 2 חלמונים טרופים
  • שומשום

אופן ההכנה

1. מכינים ומתפיחים את הבצק: מערבבים קמח, סוכר, מלח ושומרים יבשים בקערת מיקסר עם וו לישה. אם משתמשים בשמרים טריים, לא מוסיפים אותם בשלב זה אלא ממיסים אותם ב-1/2 כוס מהמים.

2. מוסיפים שמן ומים (אם משתמשים בשמרים טריים, מוסיפים גם את השמרים המומסים) תוך כדי לישה במהירות איטית. לשים כ-4 דקות, עד שהקמח סופג את כל הנוזלים (ייתכן שלא תצטרכו את כל המים). הבצק המתקבל אמור להיות לא דביק ולא רטוב, אבל חשוב שלא יישארו מרבצי קמח בתחתית הקערה.

3. מגבירים את מהירות המיקסר לבינונית ולשים 12-10 דקות, עד לקבלת בצק חלק, אחיד, שנאסף סביב וו הלישה ומתנתק מדפנות הקערה.

4. מוציאים את הבצק מקערת המיקסר, מכדררים ומעבירים לקערה משומנת. מכסים בשקית ניילון או במגבת לחה ונקייה ומתפיחים מחוץ למקרר כשעה, עד שהבצק מכפיל את נפחו.

5. מעצבים, מתפיחים ואופים את החלה: מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבנית תנור בנייר אפייה. מחלקים את הבצק ל-8 כדורים שווים במשקל כ-200 גרם האחד (אין צורך לקמח או לשמן את המשטח).

6. לוקחים את אחד מכדורי הבצק ומשטחים אותו מעט בעזרת בסיס כף היד כנגד משטח העבודה, ליצירת אליפסה. מקפלים את הצלע הארוכה של האליפסה למרכז ומגלגלים אותה ליצירת גליל. מניחים את הידיים באמצע הגליל ומגלגלים אותו תוך הנעת הידיים מהמרכז אל קצות הגליל, עד קבלת רצועת בצק באורך 70-60 ס"מ, עבה יותר בצד אחד וצרה בצד השני. מגלגלים באותו אופן את יתר חלקי הבצק.

7. מניחים 4 רצועות בצק זו לצד זו על משטח העבודה, כשהחלק הצר שלהן קרוב אלינו והחלק העבה רחוק מאיתנו. מחברים את הקצוות העבים זה לזה. ממספרים את הרצועות מימין לשמאל - הימנית ביותר היא רצועה מספר 1, השמאלית ביותר היא רצועה מספר 4. שימו לב: ברגע שמשנים את מיקום אחת הרצועות, המיספור משתנה בהתאם (כלומר הרצועה הימנית ביותר תמיד תהיה מספר 1 וכן הלאה).

  • מניחים את רצועה 2 מעל רצועות 3 ו-4, כך שהיא הופכת להיות השמאלית ביותר.
  • מניחים את רצועה 1 מעל רצועה 2, בין רצועות 2 ו-3.
  • מניחים את רצועה 3 מעל רצועה 1, כך שהיא הופכת להיות הימנית ביותר.
  • מניחים את רצועה 4 מעל רצועה 3, בין רצועות 3 ו-2.

8. חוזרים על הפעולה עד שקולעים צמה ארוכה, שחלקה העליון עבה וחלקה העליון צר. מהדקים את קצוות הבצק הצרים, כדי שהחלה לא תיפתח בהתפחה ובאפייה.

9. קולעים באותו אופן את 4 הרצועות הנותרות.

10. מניחים את שתי הרצועות בתבנית, זו מול זו, ומעצבים כל צמה לצורת חצי לב, כך ששתי הצמות יצרו לב שה"גבעות" שלו שמנמנות וה"שפיץ" שלו דק. מכסים בניילון נצמד או במגבת נקייה ומתפיחים 40-60 דקות, עד שהחלה כמעט מכפילה את נפחה.

11. מורחים את החלות התפוחות בחלמון ומפזרים שומשום. אופים 25-30 דקות, עד שהחלה מזהיבה בכל הצדדים.

seperator

פרויקט "אנו ביחד" של Foodish גייס את הדמויות המובילות של עולם הקולינריה היהודית, ואת מיטב בשלניו, לכדי סדרת סדנאות מעשיות והרצאות עיוניות שתכליתן אוכל, אך שליחותן רחבה הרבה יותר.

במיזם המקוון והחינמי, שנועד לחיזוק העורף ולגיוס תרומות למען התושבים המפונים, ישתתפו מלבד חבסוב גם ג'ייק כהן הניו יורקי שיכין עוגת בבקה לשבת, סבינה פרנקוז מהמוזיאון לתולדות יהודי פולין בוורשה שתשתף מתכון מסורתי לקרעפלך אוכמניות, ד"ר הלן ג'אווהארה פינייר מצרפת שתקים לתחייה פאי גבינה מלוחה עתיק מחצי האי האיברי, ליאור משיח שתאפה יחד עם ההורים והילדים, רותם ליברזון שתבשל מרק פרסי עשיר ומנחם, וכן ג'ואן ניית'ן האמריקנית.

מידע, רשימות, סדנאות, ימים ושעות ניתן למצוא כאן

  • עוד באותו נושא:
  • חלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully