וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבר, היין והדרינק שאתם חייבים לנסות בסוף השבוע

אסנת גואטה

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 15:32

אסנת גואטה עם ההמלצות שיהפכו את סוף השבוע שלכם לטעים במיוחד. ההמלצה שלנו: לא לקרוא על בטן ריקה

עלמא בר יין. צילום מסך, מערכת וואלה!
המון דברים טעימים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בילוי לסופ"ש: עלמא, יפו

החנות ובר היין של מורן אהרון ואלישבע אנגלברג, פותחת מחדש את הדלתות אחרי חמישה חודשים כמעט. פייר, התגעגענו. עלמא תיפתח בקונספט מעט שונה מהקודם, המתמקד ביין, ותארח מדי סופ"ש יקבים ויצרנים שונים לצד תפריט קליל של המקום.

בנוסף, הקימו בעלמא גם חדר לסדנאות יין ולטעימות וחנות עם המון דברים טעימים ויינות לקחת לפיקניק בכיכר הסמוכה, בפארק, או לנישנוש בבית.

בסופ"ש הקרוב יתארחו יקב בן זמרה ומגדלי פרחים ויוגשו גבינות של ברקנית, דג מעושן ושרקוטרי מיוחד במיוחד.

איפה: כיכר קדומים 7, יפו,
מתי: חמישי 16:00-22:00, שישי 10:00-16:00, שבת 10:00-18:00

עלמא בר יין. באדיבות עלמא,
פיר, התגעגענו/באדיבות עלמא

יין לסופ"ש: אמפורה, ריטון, קברנה פרנק

סידרת 'ריטון' של יקב אמפורה מורכבת מיינות זניים ובלנדים יחודיים המהווים "מחווה" ליינות בורדו. בסדרה זו יצרו שלושה יינות: לבן ושני אדומים, שמתיישנים בחביות עץ אלון צרפתי בין 16-24 חודשים.

זו סידרה מעניינת שאיכשהו לא נמצאת באור הזרקורים כמו סידרת 'מד' הקלילה של היקב. לא שיש לי ביקורת על הנושא, כמו שחבל לי שסדרת 'ריטון' לא חשופה יותר לקהל הרחב.

הפייבוריט שלי הוא 'ריטון קברנה פרנק'. קברנה פרנק הוא זן שאני מאד אוהבת שבעיני מאד מתאים לאזור שלנו. היינן מאירם הראל, השתמש בענבי קברנה פרנק מכרם שעל שברמת הגולן, ויצר יין מסקרן עם אמירה ייחודית.

יש לו ניחוחות וטעמים של דובדבנים אדומים ועשבוניות ירקרקה עם תיבול של פלפל ירוק ברקע וכל העושר הזה גם מתפתח בכוס. לכן זה יין מושלם לארוחה שלמה גם בגלל היכולת שלו להתאים לכמה מנות וגם כי הוא גסטרונומי מאד, כזה שיספק לגימה מדהימה לצד טרטר בקר, פאייה מתובלת, או סטייק איכותי. המחיר: 169 שקלים

עוד בוואלה!

אוהבים להיות בבית? לבלות את החורף בפאב הכי טוב בישראל

לכתבה המלאה
יקב אמפורה, ריטון. צילום מסך,
יין מסקרן עם אמירה ייחודית/צילום מסך

דרינק לסופ"ש: פסטיס 51

סופ"ש בפריז הפגיש אותי עם שפע של יינות ו-וורמוטים, וגם החזיר אותי לאהבה ישנה: פסטיס. מצאתי את עצמי בבית של חברים שהגישו 'פסטיס 51' והתענגתי על הטעם המלטף אפוף האניסיות המתקתקה, ונזכרתי כמה המשקה הזה מעולה.

פסטיס 51. יח"צ חו"ל,
טעם מלטף, עטוף באניס/יח"צ חו"ל

אז הפעם אני לא ממליצה על משקה חדש, אלא על משהו ישן ומשובח שכדאי להחזיר למדף.
פסטיס 51 הוא אפריטיף צרפתי המבוסס על כוכבי אניס שקיבל את שמו משנת 1951, השנה בה הוסר האיסור על ייצור משקאות אניס בצרפת. הוא מיוצר במרסיי, ויש בו שפע של ארומות עדינות של אניס, ושילוב כיפי של מתיקות, רעננות וארומטיות של עשבי תבלין .

כמו כל האניסים, פסטיס אוהב קור. כמה קוביות קרח יפיקו ממנו טעמים נהדרים, יש המוסיפים מים קרים למשקה ארוך ומהנה. כך או כך הוא ממש כיפי. המחיר: 120 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully