וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יינות שמכוונים גבוה. ופוגעים בול

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 15:00

חוגגים את ראשית האביב עם שני יינות מעולים של היקב הגבוה בישראל ועם פופ אפ בחדר פרטי

יקב הר אודם. נימרוד כהן נימקו,
בכרמים של יקב הר אודם/נימרוד כהן נימקו

אני מניחה שיהיו מי שלא יסכימו איתי בעניין מזג האוויר, בטח לאור מה שקורה פה בקיץ בשנים האחרונות. אבל לי נמאס מחורף. למרות הקושי בהתמודדות עם 80 אחוזי לחות, עדיין קשה לי יותר להתמודד עם הקור. ואז לפני כמה ימים התעוררתי בבוקר לאוויר שאצלנו בבית מכנים "מזג אוויר של אלרגיה" שמבשר מבחינתי את בוא האביב ואת עונת השתייה הקלילה. מרץ היר ווי קאם!

מיד הוספתי להזמנה של הסופר כמה בקבוקי טוניק והתחלתי לקרר יינות לבנים במסות. פיקוד העורף אמר לאגור מים, אני אאגור יין לבן וטוניק. האביב עושה לי חשק לא רק לטיולים ונסיעות אינסופיות בכביש עם מוזיקה, אלא גם חשק לריזלינג יבש וקר שאני מוסיפה לו לפעמים גם קובית קרח (קצת שנוי במחלוקת, אבל ממש לא אכפת לי).

חיפושי אחרי ריזלינג ישראלי שווה, לא חדלו מאז ששתיתי את אחד הבקבוקים הטובים והמיוחדים בעיני של היינן אסף פז מיקב ויתקין שהצליח ליצור ריזלינג יבש מינרלי ואחד הטובים שיש. מאז בעיקר התמקדתי בטעימות של ריזלינג סלובני או אוסטרי ואפילו גרמני שנהיה ממש פופולרי בתל אביב, עד שלפני שבועיים גיליתי את הריזלינג הוולקני של יקב הר אודם, מה שפתח את עיני לסדרת יינות מופלאה במיוחד. איזה כייף שהיא ישראלית.

יקב הר אודם, וולקניק ריזלינג. נמרוד כהן נימקו,
תחשבו טוב טוב מה אתם מתכוונים לאכול לידו/נמרוד כהן נימקו

"שתינו אותו כמו מים"

היין הזה של הר אודם, יקב משפחתי, הממוקם במושב אודם בצפון רמת הגולן, הוא תמצית כל מה שחיפשתי בבקבוק. הוא נקי, יש בו ארומות וטעם הדרי לימוני והוא בעיקר מאד קולינרי מה שאומר שזה בדיוק הבקבוק שצריך לחשוב מה אוכלים איתו.

ליקב יש מרכז מבקרים עם נוף מופלא, ובימים אלה (נכון לרגע הכתיבה) הוא לא חלק מחזית ההתראות הכתומות, וכולם מקווים שהמצב יישאר כך. אגב, אדם אלפסי היינן הוא גם הכורם שמטפח בעצמו את הכרמים הגבוהים של היקב (2 דונם, בעמק הבכא בגובה 1060 מטרים מעל פני הים).

סדרת 'וולקני' היא ההמלצה שלי הפעם. שתינו באחד הערבים לא רק את הריזלינג עם הסושי, אלא גם 'גאמיי נואר קברנה סוביניון, וולקני 2022'. האמת היא שהתלבטתי בין שני יינות, אבל כשראיתי את הגאמיי, הסתקרנתי כי זה לא זן שמאד נפוץ בישראל.

בהר אודם בזכות הקור והגובה, הצליח אלפסי לתת לזן הצפוני את הכבוד הראוי. מדובר ביין מתובל, מלא בטעמים אבל גם לא כבד מידי. כמה לא כבד? שתינו אותו כמו מים והצטערנו שאין עוד בקבוק בנמצא. יש להם גם נביולו, זן שנפוץ בעיקר בפיימונטה והוא מאד מעניין לשתייה בגרסה הישראלית הצפונית.

מחירי היינות עומדים בסביבות 90 שקלים. ובשל המצב אם תרכשו באתר שלהם תקבלו גם 10% הנחה נוספים. ואפשר לבקר ביקב (חוץ משבת) בלי הזמנה מראש, אז אם אתם ספונטניים ובסביבה, תקפצו.

עוד בוואלה!

דרום אדום או רוזה? שני בקבוקים שמציעים הרבה יותר מיין

לכתבה המלאה
יקב הר אודם, וולקניק, גמאיי. נמרוד כהן נימקו,
מתובל, מלא בטעמים ולא כבד/נמרוד כהן נימקו

יקב נטופה ב-"חדר פרטי"

אני מכירה אנשים שלא עושים תכניות קדימה בתקופה הזו, אבל אם אתם ספונטניים 2, מהיום למחר, בשבת הקרובה, Pop up wine bar מציין שנתיים לאירועי היין והקולינריה ב-"חדר פרטי" עם מגוון יקבים ויצרני יין ישראלים.

פופ אפ וויין בר. נטי לוי,
פופ אפ בר יין/נטי לוי

הפעם הם מארחים את יקב נטופה עם שלל היינות הטובים שלו, לבראנץ' של שבת עם השף אלעד בן דור.

אז תוותרו על הג'חנון ובואו. שריינו מקום מראש באתר אונטופו.

איפה: דרך בן צבי 84 בניין פנורמה, תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully