וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית ספר לייננים מתחילים

עודכן לאחרונה: 25.4.2024 / 19:25

עשייה של יין משלכם נראית לכם כמו משהו יקר ומסובך? טליה לוין פגשה מכר מבית הספר הישן, שהופך את העסק להרבה יותר פשוט. וממליצה על יין 'מופלא עד שמיימי'.

הכנת יין ביקב. ShutterStock
עשו זאת בעצמכם/ShutterStock

אם אי פעם השתעשעתם ברעיון של עשיית יין בשביל הכיף, שיהיה משהו לחלק למשפחה ולחברים, אבל וויתרתם על הרעיון רק כי זה נראה לכם מסורבל, יקר וכמעט בלתי אפשרי שימו לב לסיפור הבא. יש מצב שאני עומדת להפוך את הרעיון שלכם למציאות.

יעקב חקק (אני מכירה מהילדות כג'קי, והחיים והפייסבוק הפגישו בינינו שוב אחרי 30 שנה) עובד במשך שנים בתחום הביו טק ויש לו ג'וב רציני, אבל כנראה שהחיים בבית שעשו בו יין, הצליחו להדביק גם אותו בחיידק, ובחמש עשרה השנים האחרונות, הוא מתפעל בחצר ביתו בהוד השרון יקב קטן. מעין הגשמה של חלום שעבר אליו בירושה מאביו. עכשיו הוא רוצה לחלוק את הכיף עם אנשים אחרים רוצים לעשות יין משלהם ולא מעיזים, או שאין להם איך.

"הייתי סוג של שולייה של אבא שלי" אומר חקק, "שנכנס לו ג'וק לפני 25 שנה שהוא רוצה להכין יין. אז זה גם היה עם ציוד פחות מתוחכם, הוא השקיע בזה הרבה והיו תוצרים מכובדים, אבל באיזה שהוא שלב הוא החליט שהוא מפסיק עם השטויות ויום אחד הוא פשוט אמר לי 'קח' ונתן לי את כל הציוד שלו."

"כמובן שלא לקח הרבה זמן עד שנדבקתי גם אני בג'וק הזה והתחלתי לאט לאט גם ללמוד יין ובהמשך לייצר בעצמי". בעשור וחצי האחרונים אחרי שהתמקצע והתחדש בציוד מתקדם יותר, חקק קונה ענבים מאזור כרמי יוסף ומייצר להנאתו כמעט 300 בקבוקי יין בשנה.

טעימות יין, תחרות טרה וינו 2024. איל קרן,
נו, איך יצא?/איל קרן

חוג היין של יעקב

למה אני מספרת לכם את זה? כי לאחרונה, אחרי שהבין שיש התעניינות מאד גדולה מצד אנשים שרוצים להכין יין בעצמם, אבל אין להם את התקציב או הזמן להשקיע בלימודים אקדמאיים, אן סתם מאוד ארוכים, הוא החליט לפתוח קורס להכנת יין בתקציב מהודק, שאני כיניתי: "חוג" יין.

מה זה אומר? קבוצה קטנה של עד שמונה משתתפים, שיגיעו לחמישה עשר מפגשים ויעברו את מסלול העשייה החל ממפגש הכנה טרום בציר, דרך הבציר עצמו, התסיסות וכלה בביקבוק כולל למידה והדרכה.

המשתתפים יצרו עם חקק, באמצעות הציוד הקיים ביקב, את היין שלהם וגם יקבלו עשרים וחמישה בקבוקים פרי יצירתם שיהיה מה להראות לחבר'ה, והכל במחיר מאד נגיש.

אופציה טובה למי שמדגדג לו ללמוד להכין יין ורוצה להתנסות בתהליך הייצור, אבל עוד לא בטוח שהוא רוצה להשקיע בציוד.

לפרטים והרשמה: 052-895-1082 -יעקב.

עוד בוואלה!

אתונה לא לבד: פסטיבל היין שצובע את תל-אביב בכתום

לכתבה המלאה
אילוסטרציה יין. ShutterStock
יין משלכם. עכשיו זה אפשרי/ShutterStock

כתום זה הכתום השני

כדי לא להשאיר אתכם בלי המלצה על בקבוק לסופ"ש הארוך של החג, בחרתי ביין יצירתי במיוחד ושמו: "הכתום השני" של יקב עבייה.

היינות של יקב עבייה. אורי איתן,
יצירות אמנות שנקראות גם יין/אורי איתן

שילוב מופלא עד שמיימי, מינראלי ורענן של ענבי קולומברד מכרם וותיק ומוסקט מכרם צעיר, שניהם נטועים באזור רמת הנדיב. מאחורי יקב עבייה עומד היינן יוסי יודפת שעושה יצירות אמנות שבמקרה קוראים להן גם יין.

המחיר: 135 שקלים בחנויות 'מנו וינו'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully