וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסלון של ביאטריס: בירה טרייה, יין מכל העולם וביס מושלם

אסנת גואטה

עודכן לאחרונה: 6.5.2024 / 18:27

אסנת גואטה גילתה מחדש מובלעת מופלאה שבה הזמן עצר מלכת והאלכוהול לא מפסיק לזרום

ביאטריס סלון. צילום מסך, מערכת וואלה
הזמן עמד מלכת, האלכוהול לא/מערכת וואלה, צילום מסך

אם השם 'ביאטריס' לא מעורר את מיצי הקיבה שלכם ועושה לכם חשק לחתיכת גבינה צהובה ופרוסה עם חמאה והרינג, כנראה שאתם לא מספיק זמן בתל אביב.

ביאטריס היא אחת המעדניות הוותיקות בעיר. מעדניה הולנדית שהביאה גבינות מופלאות והרינג מהולנד, הרבה לפני כולן, הכינה כריכי דג כבוש הרבה לפני שהפכו לטרנד, וידעה למכור יינות ומיני ממתקים במחירים נהדרים. היא עדיין עושה את כל זה. ועוד.

למעדניה הנהדרת הזו יש אח קצת יותר פרוע: 'ביאטריס סלון'. הבעלים, אחד מאנשי האירוח והלילה הוותיקים בעיר, פתח את המקום בשנת 2020, על חורבות 'פוסט קפה' שנוסד בשנת 1996, ויצר מובלעת מופלאה שבה הזמן עצר מלכת והאלכוהול לא מפסיק לזרום.

'ביאטריס סלון' הוא לא עוד בר, הוא יותר פאב, פאב אנגלי סטייל. סגור, מעט אפלולי, כזה שלא מעניין אותו אם אתם מגיעים לדייט, לשבת עם חברים, או שסתם בא לכם להטביע את הצרות בכוס גינס טרייה בלי שיציקו לכם. לא אכפת לו איך אתם לבושים או כמה אתם מרוויחים, כל עוד תתנהגו יפה. יחסית.

ביאטריס אוכל. אסנת גואטה, מערכת וואלה
יינות מרתקים וביסים טעימים/מערכת וואלה, אסנת גואטה

קלאסיקה מודרנית

הסלון משלב בצורה מופלאה ישן וחדש, וזה מה שעושה אותו אחד המקומות הכיפיים לבלות בהם. על התקרה שפע אקלקטי, מעט הזוי, של חפצים: מדג חרב מעץ, דרך שילטי עץ עם פרסומות לאלכוהול, נעלי עץ הולנדיות, תמונות ממוסגרות ופרטי אומנות, אסופה של שנים רבות וזיכרונות של אנשים רבים. האוכלוסייה נעה בין שתיינים מבוגרים, דרך בני 40 שנהנים לפרק בקבוקי יין ועד זוגות בדייט.

השילוב בין ישן לחדש מתבטא גם בהיצע האלכוהולי. ברז הגינס בפינת הבר הוא מהפעילים בעיר, והבירה, שנמזגת בידיים טובות, מביאה אליה קהל בהתאם: מביני עניין שיודעים מה הם מחפשים.

עוד בוואלה!

משיבים אש: השפים חזרו ממילואים, המסעדה נפתחה מחדש

לכתבה המלאה
ביאטריס. צילום מסך, מערכת וואלה
ביאטריס סלון. אנשים טובים, יין מעולה/מערכת וואלה, צילום מסך

נגרוני מושלם ויינות מהעולם

ממול ברזי הבירה, ניצב קיר שלם של יינות מכל העולם: כתומים, לבנים, וורודים ואדומים שמביאים את החדשנות ואת היקבים הקטנים לכוס המקומית, במחירים שפויים שקשה למצוא במקומות אחרים בעיר. (מעל 20 יינות פתוחים לכוסות במחיר של 32-45 שקלים לכוס!), לבנים נהדרים מצפון פורטוגל, פרימיטיבו מאיטליה, אסרטיקו יווני ועוד.

תוסיפו לזה צוות שיודע גם להכין גם נגרוני מושלם וקיבלתם ישן וחדש בהכי כיף שיש. ויש גם שעות שמחות שמוסיפות לכל הטוב הזה גם עשרים אחוז הנחה על התפריט.

ביאטריס, יין. אסנת גואטה, מערכת וואלה
יינות מכל העולם במחירים לכל כיס/מערכת וואלה, אסנת גואטה

פשוט ביס מושלם

הודות לחיבור המתבקש למעדנייה, התפריט הוא מהיותר כיפיים שיש. כמו הקהל שבא לבלות וכמו האווירה, גם פה אין פוזה ואין שואו. מה יש? חומרי גלם מעולים וטעימים שמחמיאים לבירה או לדרינק. ובינינו זה מה שבאמת בא לי רוב הזמן.

לקרדה טורקית שנמסה בפה עם מליחות של ים לצד שמנת חמוצה, איקרא מטורפת שנעשית במקום מביצי הרינג, צלחות של דגים כבושים, גבינות או נקניקים שמספקות הצצה למעדניה, מגוון סלטים כיפיים, טוסט של פעם, אבל ממש של פעם: משולשים שחומים של לחם לבן, גדושים בכמה סוגי גבינות וחמאה.

זהו! בלי קישוטי ירקות, בלי סלט עלעלים. פשוט ביס מושלם של פחמימה קריספית וגבינה מותכת. אלוהים שתשמור כמה זה כיף.

ביאטריס סלון אוכל. אסנת גואטה, מערכת וואלה
ביאטריס סלון. מימין: צלחת גבינות ונקניקים. משמאל: קממבר צלויה/מערכת וואלה, אסנת גואטה

ויש גם קממבר צלויה, כשמה היא. עיגול של גבינת קממבר בשלה שהולהטה ארוכות בתנור וקיבלה זילוף נדיב של דבש כמהין עשיר. ולי נותר לומר: אני הייתי אסנת וחייתי בינכם כשמנמנת קממבר. היו שלום.

ביאטריס סלון: המלך ג'ורג' 22 תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully