וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקב ליבנה. יינות שאתם חייבים לטעום

עודכן לאחרונה: 21.8.2024 / 10:59

ביקב שבמושב שדה משה, עושים בלנדים ייחודיים, שמאחוריהם עומדת מעט מאד אידיאולוגיה לגבי תהליכי הייצור. טליה לוין טעמה ושוחחה עם העוסקים במלאכה

יקב ליבנה. בני גמזו לטובה,
עבודה נפלאה של יקב ליבנה/בני גמזו לטובה

החיבור הראשון שלי עם יקב ליבנה התרחש בתערוכת סומלייה האחרונה. במשך עשרים דקות הסתובבתי עם כוס של GSM לבן ובכל פעם שהיא נגמרה, במקום לעבור הלאה, שתיתי אותו שוב ושוב. כמו שאני תמיד עושה עם יינות שאני אוהבת, אז סימנתי את היקב הזה כדי לחזור אליו יום אחד ולחקור. היום הזה הגיע!

המון זמן רציתי לדבר עם בר ליבנה, יינן היקב מהמושב שדה משה שבחבל לכיש, ולהגיד לו שהוא עושה עבודה נפלאה. אבל המילואים שלו, המלחמה של כולנו ועניינים נוספים, דחו את זה. בסופו של דבר הצלחתי לתפוס אותו באמצע הבציר השלישי במספר של היקב כמותג עצמאי, בעיצומה של נטיעת חלקה קטנה נוספת של אסירטיקו והבנתי שהעתיד הולך להיות עוד יותר מעניין.

היקב נולד כשיורם ליבנה חקלאי וכורם, שעסק ב 40 השנים האחרונות בטיפוח הגפנים במושב ובשנת 2014, החל לתת שירות עבור ייננים שרוצים לפתח את המוצרים שלהם, ופתח את היקב. עוד לפני כן, השתעשעה המשפחה ברעיון של הכנת יינות אבל זה לא הגיע למחוזות מסחריים.

לפני שנתיים החליטה המשפחה, שצריך לעשות משהו עם הגפנים שהם מטפחים כל כך קרוב לבית, "רוב הכרמים נמצאים במרחק 400 מטר מהיקב, והגפן הכי רחוקה במרחק קילומטר מאתיים", והלייבל הוקם,

בר, שהיה בעיצומה של קריירה אחרת, הגיע ליקב כדי לעזור לאביו שחלה, נדבק בחיידק היין ונשאר. כיום כאמור, נמצא היקב בעיצומו של הבציר השלישי. "ב 2022 היו לנו 5000 בקבוקים, זה עלה ל-9000 ואנחנו צפויים לייצר השנה 14,000 בקבוקים".

יקב ליבנה. בני גמזו לטובה,
יעקב ובר ליבנה בכרם/בני גמזו לטובה

רק מה שטוב לענבים

לאסירטיקו, שכולם מחכים לו כמו לתינוק, ייקח עוד שלוש שנים להבשיל לכדי יין, אבל בינתיים ביקב ליבנה לא חסר יין, וליתר דיוק הוא מייצר שבעה יינות, כולם בלנדים ייחודיים, שמאחוריהם עומדת מעט מאד אידיאולוגיה כוללת לגבי תהליכי הייצור.

"אבא שלי כורם מאד ותיק ומנוסה, ואנחנו פשוט עושים מה שנראה לנו הדבר הטוב והנכון ביותר לכל עינב וזה קודם כל מה שחשוב".

יקב ליבנה. בני גמזו לטובה,
היינות של יקב ליבנה/בני גמזו לטובה

יינות שחייבים לטעום

מלבד ה GSM הלבן, בלאן דה נואר שגדל בחלקות מיוחדות במטרה לייצר ממנו יין לבן, טעמתי גם את Dune 2023, בלנד של סמיון וסינסאו שני זנים שמשלימים אחד את השני באיזון החומציות ביניהם, והתוצאה היא יין מאד ים-תיכוני, מינרלי ומאוזן.

לחובבי האדומים כמוני, יין הדגל של היקב Pulse 2022 סירה, גרנאש ופטיט סירה, הוא שילוב מאד מוצלח בין פרחוניות ופראיות, וקלילות שמתאימה לגמרי למזג האוויר בדרום. אני יודעת שזה נשמע כמו קלישאה של תיאור יין, אבל אתם חייבים לטעום כדי להבין למה אני מתכוונת. ולהסכים.

חבל לכיש. החברה להגנת הטבע
חבל לכיש. לוקיישן שכדאי להגיע אליו/החברה להגנת הטבע

איפה שותים?

עכשיו כשהדרום קצת נרגע וחבל ארץ נוסף נפתח לנו לנסיעות אם לא לבריחה קלה, יקב ליבנה שנמצא בשדה משה, הוא לוקיישן שכדאי לנסוע אליו.

האירוח המפנק ביקב מתקיים בדרך כלל בימי שישי בבוקר ובצוהריים, אבל בשבועיים הקרובים עד ספטמבר בגלל ענייני בציר, הוא עובר באופן זמני לאמצע השבוע עם אירועי תרבות ואוכל נקודתיים שהם מקיימים ביקב בערבים מומלץ לעקוב אחרי עמוד היקב ברשתות החברתיות או פשוט לתאם ביקור.

יקב ליבנה: 054-4372286

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully