וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגובה: מזקקת M&H השיקה ויסקי-סודה בפחית

עודד ויס

עודכן לאחרונה: 16.9.2024 / 12:03

מדובר בוויסקי עם סודה. סודה עם ויסקי. מים מוגזים עם תזקיק שמיושן בחביות עץ אלון. אבל זה עובד

מילק אנד האני הייבול. באדיבות M&H,
מילק אנד האני הייבול/באדיבות M&H

מזקקת M&H (מילק&האני), הותיקה שבמזקקות הוויסקי המקומיות, השיקה לאחרונה במהדורה מוגבלת (בינתיים) פחיות וויסקי עם סודה מעדות ה-RTD (Ready To Drink).

טרנד ה-RTD עדיין חזק בעיקר בשווקי המזרח הרחוק, בהובלת יפן, אך בשנים האחרונות הוא החל לחלחל גם למזרח התיכון. תקופת הקורונה היוותה לכך זרז משמעותי; אי אפשר לשבת על קוקטייל בבר החביב עליכם? אם יש לכם בבית כוס גבוהה עם קרח, פחית אחת ואתם מסודרים.

ברשותכם, למרות שקשה לי להאמין שאתם מתגעגעים, נישאר רגע בתקופת הקורונה. בראשית ימי הסגר השיקה M&H את סדרת ה-Elements מתוצרתה ובתוכה 'Elements Peated'. כיום הוויסקי הזה מעוטר בשלל מדליות זהב בתחרויות בינלאומיות ונמכר בהצלחה בעשרות מדינות בעולם.

ובחזרה לקורונה: בסופו של יום עבודה מפרך, כשדלתות בתי המרזח היו נעולות על פי חוק, נקטו צוות המזקקה בגישת עשה-זאת-בעצמך, וערבבו בעצמם. כל מיני תוצרים מעניינים הניבו אותם ערבובים ניסיוניים, אך אחד מהם התבלט בפשטותו המרעננת" 'אלמנטס פיטד' עם סודה.

מזקקת מילק אנד האני, יריד משקים ומשקאות, שרונה מרקט. מילק אנד האני,
יום עבודה מפרך במזקקת M&H/מילק אנד האני

שתו משהו קר

נכון לחודש לספטמבר 2024, יש מי שמרימים גבה ותוהים לגבי תקרת הזכוכית של מוצרי RTD, מבחינת הטעם והחוויה. ייתכן שבצדק.

יש מי ששואלים את עצמם מדוע מזקקה שאך לפני שנה זכתה אחת המהדורות שלה, 'אלמנטס שרי', בתואר "הסינגל מאלט הטוב בעולם" צריכה עכשיו וויסקי עם סודה בפחית? ייתכן שבצדק. יש גם מי ששותים. וזה בטוח בצדק.

באירוע בלב תל אביב הושקו הפחיות החדשות, 250 מ"ל עם 7% אלכוהול, כשעליהן דוהר השור-דבורה המוכר מלוגו המזקקה, בגרסת תלת-מימד שאחרי כמה שלוקים מתחילה קצת לשחק בראש.

מזג האוויר בחוץ תיזכר שסתיו אמיתי אין כאן, אז הגם שעל הנייר הקיץ הישראלי מאחורינו, החום שלו הוא כמו אורח שנרדם שיכור על הספה ועכשיו צריך לחכות שיתעורר. כך שלשתות משהו קר נכון כאן גם לחודשים שמסתיימים ב"בר".

עוד בוואלה

לקסם הבא נזדקק לפותחן

לכתבה המלאה
מילק אנד האני הייבול. באדיבות M&H,
פחית אחת לא תספיק/באדיבות M&H

יופי של חטיף

אלמנטס פיטד של M&H משלב, למעשה, שני סוגי חביות עיקריים; חביות אקס-ברבן שיישנו תזקיק כבולי וחביות אקס-איילה (Ex-Islay) שהגיעו אפופות-עשן מהאי הסקוטי ויישנו דווקא תזקיק שאינו כבולי.

התוצאה היא וויסקי עם עישון מורכב, שעל אף היותו קל-בינוני בעוצמתו מצליח ליצור הרבה עניין בחך. כאשר מוסיפים לכל זה סודה החשש הוא, מן הסתם, שהמורכבות תלך לאיבוד ואיתה העניין. אם כן, במקרה שלפנינו יש איזה שהוא שקלול-תמורות; הסודה לוקחת מהוויסקי משהו מן האנינות ונותנת...ובכן...כיף.

הגיזוז מדייק, הוויסקי נוכח עם מתיקות מעודנת ועשן קליל ברקע, אפילו גודל הפחית איכשהו תורם לחוויית המשתמש. המלצת ההגשה היא בכוס גבוהה מלאה בקרח, אבל אני העדפתי את זה ככה, צונן מהפחית. כזה אני, פרא אדם.

כל זה זרק אותי לימים יפים של פחיות שליש בירה, שזקני הקוראים עוד זוכרים שעלו פעם מאוד בזול, וכונו בפינו "חטיף". בהשאלה מאז להיום, פחיות הוויסקי-סודה החדשות של M&H הן יופי של חטיף.

מילק אנד האני השקת הייבול. באדיבות M&H,
הרמת פחית בלב תל-אביב/באדיבות M&H

לאן ממשיכים מכאן?

בסך הכל 5000 פחיות של וויסקי-סודה מעושן-קלות של M&H יוצרו לפי שעה, מעין מהדורה מוגבלת. מה יקרה אחרי 5000 פחיות? אולי עוד אצווה, או שמא יהיה זה וויסקי אחר של המזקקה שייבחר לככב בפחית?

נמשיך להמתין בגרונות צמאים ובמוחות תוססים. בכל המקרה החום של אוגוסט עדיין טרוק אצלנו על הספה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully