וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובו של השף

23.8.2016 / 13:06

השף ניר צוק שסגר השנה את כל המסעדות שלו חוזר בשינוי אדרת. הצצה למסעדת מאפו החדשה שלו שמגישה אוכל כשר במלון בוטיק תל אביבי

צילום: עידו שחם, עריכה: עומרי וייס

מסעדת מאפו בניצוחו של השף ניר צוק, נפתחה השבוע להרצה לקהל הרחב, תוך כדי סימון וי על שני טרנדים קולינריים. הראשון הוא מסעדות בבתי מלון, והשני, עם זיקה מסוימת לטרנד הראשון- מסעדות שף כשרות. רק לפני שבוע ציינו את פתיחה של מסעדת הרברט סמואל הירושלמית והכשרה, וכעת זהו צוק שהחליט לפנות לראשונה בקריירה שלו גם לקהל המסורתי.

כמו חתול עם תשע נשמות צוק קם על הרגליים, אחרי שסגר בשנה האחרונה את כל המסעדות שלו, וממשיך הלאה לפרויקט הבא. רק שבוע פתוחה מאפו להרצה, וצוק כבר זוכה לחיבוק מהקהל שליווה אותו עוד בקורדיליה וכן מקהל חובש כיפות. "ידעתי שיגיע קהל דתי, אבל לא חשבתי שזה יקרה כ"כ מהר" אומר צוק ומציע כי יתכן והסיבה לכך היא שמדובר בז'אנר מעט אחר מהכשרות היוקרתיות. "אני נותן מענה כשר שלא קיים כיום באזור המרכז. יש את לומינה, בלו סקיי והרברט סמואל, אבל זה ז'אנר קצת אחר של אוכל כשר". כשנשאל לגבי האתגרים שאליהם נחשף כשף שמעולם לא בישל אוכל כשר, הוא מספר שההתמודדות דווקא לא הגיעה בבנייה של התפריט אלא בקשיים יום יומיים, כמו סינון הקמח, מיון האורז, עבודה מול משגיח כשרות ועוד.

מאפו. יעל לאור, מערכת וואלה!
רביולי אפונת גינה וסלמון מעושן במאפו החדשה/מערכת וואלה!, יעל לאור

הקונספט של המקום הוא ביסטרו מודרני ואלגנטי. בין המנות הראשונות בתפריט פרושוטו בקר בשמן אגוזים (46 שקלים), טרין כבד אווז עם דבלים כבושות וסלט מיזונה (86 שקלים), סיגר ממולא בדג מוסר (44 שקלים), רביולי ארטישוק ירושלמי (44 שקלים ועוד). בין העיקריות מדליוני פילה בקר על תרד (130 שקלים), לברק במילוי אורז אדום צלוי בתנור (96 שקלים), טורטליני אווז בקרם קשיו (89 שקלים), רביולי אפונת גינה לצד סלמון צלוי (89 שקלים) ועוד.

כשנשאל לגבי סגירתן של המסעדות שלו השנה הוא עונה כי "זאת הייתה שנה מרתקת, לא פשוטה. סגרתי את קורדיליה אחרי כמעט 20 שנה, את נועה ואת הגארדן, לא פשוט", ומסכם: "אבל ככה גדלים בחיים".

מאפו, מאפו 9 מלון פרימה סיטי ת"א, 03-7629002, שעות פעילות: ראשון - חמישי: 18:00-24:00, שבת: מצאת השבת עד 24:00, בהמשך תיפתח המסעדה גם בשעות הצהריים. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully