וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמן הצהוב: התירס משתלט על התפריטים

6.7.2019 / 8:10

תירס הוא אחד המאכלים העתיקים בעולם, וגם אחד הנפוצים, עם בוא הקיץ הגרגירים הצהובים שלו מתחילים להתשלט על תפריטים של מסעדות ואנחנו רק מברכים את התופעה, קבלו כמה דוגמאות

פרויקט התירס של קלארו

קלארו. אנוטלי מכיאלו,
קוקילידה תירס ופופקורן מקורמל/אנוטלי מכיאלו

שף רן שמואלי והשף בפועל של קלארו אייל ניאקן החליטו להקדיש לתירס חודש של חגיגות עם שילובן של הרבה מנות חדשות עם תירס. הם חברו למגדלי תירס מעמק חפר וחיברו את כל מחלקות המסעדה לטובת חומר הגלם הצהוב הזה- מהמטבח שיפיק מנות ראשונות ועיקריות בשלל שיטות, דרך דרינקים יוצאי דופן מהבר ועד מגוון מנות מתוקות וצהובות מהקונדיטוריה. בין המנות יש קלחי תירס על אש גלויה עם שמנת חמוצה, חמאת בייקון ופלפל שאטה (54 שקלים); סשימי דג ים על עסיס תירס, נענע מנטה וצ'ילי אדום (64 שקלים); רביולי תירס עם קריספי בייקון, רוטב חלמונים ופרמזן (84 שקלים) או פילה לוקוס עם גרגרי תירס, שעועיות, תרד תורכי ואיולי תירס (168 שקלים) וממחלקת הקונדיטוריה יש למשל קוקי תירס- שתי עוגיות עשויות תירס וחמאה חומה במרכזן גלידת תירס בעבודת יד, רוטב שוקולד חם ופופקורן מקורמל (54 שקלים), ומהבר מרגריטה תירס דון חוליו בהשרייה עם תירס, סירופ תירס טרי תוצרת בית, גרנד מרינייה ומיץ לימון (54 שקלים) ועוד.

קלארו, רחוב הארבעה 23 פינת דוד אלעזר תל אביב, 03-6017777

הפולנטה המפורסמת של מחניודה בירושלים

פולנטה במסעדת מחניודה.
פולנטה במסעדת מחניודה

אי אפשר לדבר על תירס מבלי להזכיר את המילה פולנטה, ואי אפשר להזכיר פולנטה מבלי להזכיר את מסעדת מחניודה שמגישה את אחת הפולנטות המפורסמות בארץ. בצנצנת זכוכית קטנה, עם פטריות ואספרגוס צלויים וגילופי פרמזן, מוגש קרם תירס חלק וחמאתי, מעט מתקתק, שעושה קיץ בפה.

אגב, מחניודה היא אמנם המפורסמת מכולן, אך גם בשאר מסעדות הקבוצה הירושלמיות - הסדנא וטלביה תמצאו את אותה פולנטה מפורסמת.

מחניודה, בית יעקב 10 ירושלים, 02-5333442

עוד באותו נושא

תעשו את זה בעצמכם: מתכונים קלים עם תירס

לכתבה המלאה

פיצה פולנטה של טאטי

טאטי. דניאל לילה,
פיצה פולנטה של טאטאי/דניאל לילה

הפיצה שיוצאת מהתנור העסוק של טאטי עשויה בצק דק עליו נמרחת שכבה מכובדת של פולנטה עדינה, גרגירי תירס טרי, זילופים של מעט שמן כמהין, ולסיום עגנביות שרי שנצרבות בחום הגבוה ועלי אורוגולה טריים. אם לא ידעתם עד עכשיו כמה השילוב בין פולנטה לפיצה מוצדק אז זה הרגע.

טאטי דרך השלום 53, גבעתיים - 03-5392500; טאטי לופט אברהם גירון 3, א.ת. יהוד

תירס הוואנה של קפה אירופה

קפה אירופה. AVIRA,
התירס האהוב מניו יורק/AVIRA

תירס הוואנה היא אחת ממנות התירס האיקוניות, אשר קיבלה את שמה מקפה הוואנה בלואר איסט סייד של מנהטן, המקום בו מדי יום משתרך תור של אנשים שמחכים מחוץ למסעדה הקטנטונת לאכול את קלח התירס המשוח בגבינה ותבלינים, מנה שמקורה בדרום ומרכז אמריקה בגרסאות שונות. את התירס הזה אפשר לאכול גם בלא מעט מסעדות בתל אביב ובישראל בכלל, אחת מהן למשל היא קפה אירופה שם תקבלו אותו תמורת 10 שקלים בלבד בשעות האפרטיבו בימים א'-ה' בשעות 17:00-19:00.

קפה אירופה, רוטשילד 9 תל אביב, 03-5259987

סרטנים כחולים ותירס בדוק של אסף דוקטור

סרטנים כחולים על תירס גילי. אינסטגרם דוק, אתר רשמי
מנת תירס מושלמת/אתר רשמי, אינסטגרם דוק

אחת מהמנות המענגות ביותר בתל אביב נמצאת במסעדת דוק של אסף דוקטור, שם, לא באופן קבוע ורק כשהעונה מאפשרת, מגישים קרם תירס גילי עדין, עליו מפרקים בשר סרטנים כחולים. לעיתים מעטרים בעלי מיזונה אדומים, בבצל ירוק ובמעט קרם פרש, אבל כל יום מביא איתו לדוקטור מצב רוח אחר לקישוטים.

דוק, אבן גבירול 8 תל אביב, 03-6098118

רביולי תירס של פרונטו

פרונטו. רעות סהר, רעות סהר
רביולי מושלם/רעות סהר, רעות סהר

עוד מנת תירס מופלאה מסתתרת בקצה שדרות רוטשילד שם, בתפריט של מסעדת פרונטו, מגיש שף דיויד פרנקל מנת רביולי תירס מעודנת ומופלאה, כיסוני בצק גדולים ורכים ממולאים במחית תירס חלקה, טובעים בחמאת לימון, ומנוקדים בשמן זיתי טאסוס, ובשילוב ירקות תלויי עונה כמו אפונת שלג, אספרגוס, ברוקומיני ועירית.

פרונטו, הרצל 4 תל אביב, 03-5660915

מרק התירס הטבעוני של ניטן תאי

מרק תירס במסעדת ניטן תאי. יח"צ, דרור עינב
רק בעונה/דרור עינב, יח"צ

מעל מרק התירס בתפריט של ניטן תאי כתוב קראפאו, משמעותו בתאילנדית- בעונה. המרק העונתי הזה הוא מחית חלקה ומסוננת של תירס ובה תמצאו גלאס נודלס, אגוזי קאמירי שמעניקים מרירות עדינה, שאלוט, למון גראס, קוקוס ומג'יק צ'ילי (28 שקלים), כמעט תשכחו שאתם לא טבעוניים, כמעט תשכחו שזה קיץ, וכמעט כמעט תשכחו שאתם לא בתאילנד.

ניטן תאי, הארבעה 21 תל אביב, 03-5600555

בוליקסוס תירס וגבינה ב-Arepas

בוליקסוס כדורי גבינה מקמח תירס. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
עגולים ומושלמים/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

הכדורים המטוגנים האלה עשויים מקמח תירס עדין שאוצר בחובו גבינה לוהטת. מנה שאמנם התירס בה פחות ניכר, אבל בהחלט מחזיק את המנה כולה. כדורי התירס והגבינה האלה מוגשים עם שני רטבים מצוינים ואי אפשר להפסיק לאכול אותם.

Arepa's, הרצל 77 תל אביב,073-7367887

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully