וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביאו בירות: מה שותים ליד המנגל?

יאיר גת

עודכן לאחרונה: 2.9.2022 / 13:14

יום העצמאות מתקרב וזה בדיוק הזמן להתארגן על כמה בירות. אנחנו כאן כדי לעזור לכם לבחור את הבקבוקים והפחיות שיעשו לכם חג שמח

פעם זה היה פשוט, אבל בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספרם של מותגי הבירה המיובאים, ומבשלות הקראפט המקומיות פורחות לצידן של הבירות הוותיקות והאהובות. מה נשתה ליד המנגל? ברשימה הבאה ריכזנו כמה אפשרויות, ותיקות וחדשות, מקומיות ומיובאות, בירות בוטיק ובירות מסחריות, שכל אחת ואחת מהן תעשה לכם יופי של חג.

יום העצמאות | המונים פוקדים את פארק הירקון 15 באפריל 2021. ראובן קסטרו
אל תתמלאו מהסלטים. תשאירו מקום לבירה/ראובן קסטרו

גיבורי על

אחד ממותגי הבירה המגניבים בישראל, השיק שתי בירות חדשות. בלק לוטוס השחורה, הקרמלית והמתקתקה שתתאים לימים קרירים יותר ו-כביר, בירה ששאלה את שמה ממבשלה שהוקמה בבת-ים בשנת 1942. הבירה, בסגנון סאמר אייל, בושלה במבשלת 'שריגים' בתוספת קליפות הדרים, שמוסיפות לה מרירות ועניין, והתווית שלה היא מחווה למטוסי ה"פרימוס" - המטוסים הראשונים של "שירות האוויר" האב הקדמון של חיל האוויר הישראלי. המחיר: 129 שקלים לתשיעייה.

עוד בוואלה!

אין אוקטוברפסט? אין דבר! יש מספיק בירה טובה מגרמניה

לכתבה המלאה
בירה גיבוי על. יח"צ,
אחד המותגים המגניבים בישראל/יח"צ

גולדסטאר

אתם לא באמת צריכים שאספר לכם על הבירה הזו. אלא אם אתם תיירים. ובכל זאת, קשה לחשוב על מסיבת יום העצמאות בלי שישיית גולדסטאר אחת לפחות. חובבי הבירות הבהירות אולי יגידו שהיא מתוקה להם ושתייני הקראפט יתנשאו עליה בטענה שהיא שגרתית ולא מספיק מעניינת, אבל מניסיון שנצבר במהלך עשרות מסיבות יום העצמאות, קשה מאוד למצוא ישראלים שיגידו לא לבקבוק של גולדסטאר צוננת. המחיר: כ-37 שקלים לשישייה

קרומבאכר

מותג הפרימיום הגרמני שנוסד בשנת 1803 והתאזרח בישראל לפני כשנה, מצא די מהר את דרכו לליבם של חובבי הבירות הבהירות הקלאסיות. קורמבאכר פילס, היא פילזנר בדיוק כמו שפילנזר צריכה להיות עם צבע צהוב צלול, ריחות פרחוניים רעננים וטעמים מאוזנים להפליא. אם אתם או מישהו שאתם עומדים לבלות איתו את החג מעדיף בירות חיטה, הצטיידות בכמה בקבוקים של קרומבאכר חיטה, לא תוכל להזיק. המחיר: כ- 40 שקלים לשישייה

קרומבאכר. אייל קרן,
כמו שפילנזר צריכה להיות/אייל קרן

מיתוס

אם שתיתם בירה ביוון באחד העשורים האחרונים, רוב הסיכויים ששתיתם מיתוס, ואין סיבה שלא תעשו את זה גם ליד המנגל שלכם ביום העצמאות. הבירה, שמיוצרת בסלוניקי ושייכת לקבוצת קלרסברג העולמית היא לאגר בהירה וקלילה, והטעמים המעודנים שלה, שמתאימים כל כך לחופשה על איזה אי, יתאימו גם למי שאוהב את הבירה שלו חדה ומאוזנת, על החוף המזרחי של הים התיכון. המחיר: כ-33 שקלים לשישייה.

מכבי

מכבי, שנולדה בסוף שנות השישים של המאה שעברה, כאחות המתוחכמת של גולדסטאר, איבדה במהלך השנים את כוח המשיכה שלה ולא מעט ישראלים עדיין יגיבו בזלזול כשתציעו להם בקבוק. מה שהם אולי לא יודעים זה שבסוף העשור הקודם היא עברה, בעזרת המומחים של חברת 'היינקן', מתיחת פנים משמעותית, שהפכה אותה לאלגנטית, מעודנת ונעימה מאוד לשתייה, ועל הדרך גם לבירת החביות המועדפת בברים ובבתי קפה. המחיר: כ- 35 שקלים לשישייה

בירה מכבי. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
אלגנטית ונעימה/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

אלכסנדר

כל אחת מהבירות של מבשלת אלכסנדר מעמק חפר, הולכת בדרכה על הקו הדק בין מקוריות שמאפיינת מבשלות בוטיק, לבין נגישות שמאפיינת בירות מסחריות. זה מה שהופך את אלכסנדר לאחת היצרניות שהכי בטוח להמליץ עליהן ולהציע אותן לחברים ולבירה הישראלית שזכתה בהכי הרבה פרסים בתחרויות בירה בינלאומיות. אם אתם חוגגים בצהריים, לכו על אלכסנדר בלונד, בירה קלה ונעימה מאוד לשתייה. המחיר: 100 שקלים לשמינייה.

ג'מס

סיפורם של ג'רמי וולפלד ודניאל אלון, שעלו מארצות הברית, והקימו בשותפות עם המסעדן דרור ארז, גם מבשלה מוצלחת וגם רשת של ברים, הוא חומר נהדר לשיחה על השילוב בין הגשמת החלום הציוני להגשמה עסקית. גם הבירות עצמן לא רעות בכלל. בין אם מדובר בפילזנר הפרחונית, ב- IPA הכשותית ומלאת האופי, בבירת החיטה הקלאסית ואיך אפשר בלי 8.8 המתקתקה שמציעה הכי הרבה אחוזי אלכוהול לכל לגימה. המחיר: 99 שקלים לשמינייה.

בירות ג'מס ליום העצמאות. איל קרן,
שילוב בין הגשמת החלום הציוני להגשמה עסקית/איל קרן

נשר

הבירה בסגנון פילנזר, שיוצרה לראשונה בשנת 1934 נחשבת לזו שהתחילה את תקופת ייצור הבירות בישראל ומיוצרת עד היום על פי המתכון המקורי. מדובר בלאגר בסיסית, שבטמפרטורה הנכונה, יכולה להקל גם על ימים חמים במיוחד. הוסיפו לכך את העובדה שהיא נמכרת בבקבוקי חצי ליטר לשימוש חוזר ובמחיר נוח במיוחד ולא תבינו מדוע היא לא הפכה לבירת הקיץ הקבועה שלכם. המחיר: 5.5 שקלים ל- 500 מ"ל

שקמה

הצוות של 'מבשלות בירה ישראל', שחתום על 'קרסלברג לומה' הנהדרת, מבשל במקביל לבירות מסחריות גם בירות קראפט, במבשלה עצמאית קטנה בשם 'שקמה'. המותג מציע כרגע שלוש בירות: אייל ענברית עשבונית ומרירה, IPA עשירה בריחות הדרים ופרחים והחביבה עלי ביותר מארצן לאגר, בירה קרמית צלולה ונעימה, שבטמפרטורה הנכונה, כלומר כשהיא קרה מאוד, תעשה לכם יופי של חג. המחיר: 12-14 שקלים לבקבוק.

בירה שקמה. אמיר יעקובי,
מהאנשים שהביאו לכם את 'קרלסברג לומה'/אמיר יעקובי

ארקובראו

המבשלה הבווארית המשפחתית שתועדה לראשונה במסמך משנת 1567 נחתה השנה בישראל בבקבוקי חצי ליטר, ביבוא של רשת 'בנא משקאות' ובשתי גרסאות: פילנזר זהבהבה עם ריחות עשבוניים וטעמים מאוזנים, עם נטייה קלה למתקתקות, שתמשח מאוד את חובבי הסגנון ובירת חיטה עם ריחות בננה וקרמל. בירות גרמניות קלאסיות שישתלבו לא רע בכלל במזג האוויר הים תיכוני. המחיר: 44.9 שקלים לשישייה.

אורייש

"בירה בהירה עם גוף בינוני נקייה מאוד כיאה לבירה מגרמניה שהשימוש באורז/תירס או כל דגן אחר שאינו מלתת אסור בהחלט, סיומת קצת מרירה אבל משאירה רצון ללגום שוב." זה מה שכתב עליה בזמנו איש הבירה של סנהדרניק, הברומייסטר ליאור בלמס, ואני ממש לא מתכוון להתווכח איתו. רק להגיד שאם אתם מחפשים לאגר מרעננת במחיר סביר, מדובר בבחירה לא רעה בכלל. המחיר: כ-7 שקלים ל-500 מ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully