וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היזמית הישראלית שמייצרת בירה יפאנית בארצות הברית

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 8.3.2022 / 8:35

קוראים לה פועה עלון, אבל בישראל כולם מכירים אותה בשם "פופו". היא אשת בירה מצליחה שחיה שנים בארה"ב ועושה את הבלתי ייאמן - מוכרת בירה לאמריקאים. זה קצת כמו למכור קרח לאסקימוסים, אבל זה עובד

עלון היא דמות מוכרת בעולם הבירות הישראלי. היא עבדה בצעירותה כברמנית, ואחיה הוא יואב עלון, מבעלי ברי הבירות נורמה ג'ין, פורטר & סאנס וכיום גם שניט, לכן החשיפה לתחום בירות הבוטיק שהיה אז ממש בחיתוליו בישראל, הייתה טבעית. היא המשיכה את דרכה בחברת ייבוא הבירה נורמן פרימיום והדרך להיות סוכנת המכירות של החברה היתה קצרה.

"בשנת 2010 טסתי לחצי שנה לפריז, רציתי להגשים חלום ישן וללמוד צרפתית" מספרת עלון, על הנסיעה שעמדה לשנות את הכיוון המקצועי שלה. "חזרתי ארצה, והתחלתי לעבוד כמנהלת השיווק ואחראית ההדרכות בנורמן פרימיום והבנתי שהתמזל מזלי. באותן שנים בדיוק החלה הפריחה של בירות הבוטיק בארץ, ועשיתי את מה שאני אוהבת."

פופ עלון. באדיבות המצולמים,
עושה מה שהיא אוהבת. פועה (פופו )עלון/באדיבות המצולמים

בשנת 2015 אחרי שבן זוגה קיבל הצעת עבודה מעבר לים, היא החליטה שהיא עוזבת. "נסענו לבוסטון וידעתי שגם שם אמשיך להתעסק בבירות". ההתאקלמות בארה"ב הייתה קלה. עלון התקבלה לעבודה במבשלת "סמואל אדמס" כאחראית במרכז המבקרים. "זה היה מבחינתי הגשמת חלום. עבדתי במרכז המבקרים, עשיתי שם סיורים ובמקביל למדתי להיות סיסרון (המקבילה של הבירה לתואר סומלייה). מדובר בלימודים לא פשוטים בני ארבעה שלבים וקשה לטפס במעלה השלבים. יצא שהייתי הישראלית הראשונה שהצליחה לעבור את השלב השני."

עוד בוואלה!

אל תחמיצו: הבירות של 3 פונטיינן

לכתבה המלאה

איך קיבלו אותך, הישראלית, במבשלת סמואל אדמס?

"אני מאד מחוברת לישראל וגאה במהפכה שקרתה בארץ בתעשיית בירות הבוטיק. לסם אדמס יש תפקיד כל כך חשוב בהיסטוריה של הבירה, שתמיד היה לי את הצורך להסביר על התעשייה הישראלית המדהימה של בירות הבוטיק, וזה היה חלק מהשליחות שלי."

אלא שעלון לא הסתפקה בעבודה במרכז המבקרים והחלה לחפש את השלב הבא בקריירה שלה ולחזור לכור מחצבתה. "המחשבה היתה לייבא לארה"ב בירות ישראליות, אבל הבנתי שזה הולך להיות כאב ראש רציני ממש. בזמנו, עבדתי בנורמן פרימיום וראיתי כמה זה מסובך. המחשבה של השינוע וההתעסקות בזה, בתוספת ההבנה שהבירות עשויות להיות מאד יקרות גרמה לי לרדת מהעניין אבל לנסות לחשוב בכיוון אחר, והוא לייצר את הבירות בארה"ב, במטרה להוריד את השינוע והמכסים וכל מה שקשור לזה".

בין כה חומרי הגלם של הבירות הישראליות מיובאים, כך שזה שינוע על שינוע

"בדיוק. דבר נוסף שהטריד אותי הוא שמבשלות בוטיק בארה"ב ובוודאי החדשות כמעט לא מייצרות בקבוקים, ובישראל עדיין כן. אלא שאז חשבתי למה בעצם להגביל את עצמי רק לבירות ישראליות, כשאני יכולה להקים פלטפורמה בשם 'בירטרנשיונל' שתשמש פלטפורמה לבירות בוטיק מכל רחבי העולם".

כאן נכנסת לסיפור המקריות המופלאה של אותה נסיעה לפריז בשנת 2010, שמוכיחה שבחיים שום דבר אינו מקרי

"בפריז פגשתי אישה בשם מאירה והיינו מאד קרובות בחצי שנה שגרתי שם. מאירה היא אחת משלוש נשים ברזילאיות ממוצא יפני שמייצרות מותג בירה בשם ג'אפאס. אין להן מבשלה משל עצמן, אבל הן מייצרות בכל פעם במקום אחר. מדובר בבירה עם השפעה יפנית, בין אם בחומרים, בהליך הייצור ובמחשבה. שלוש נשים מדהימות שמה שחיבר אותן ואותנו היה הבירה".

עלון חזרה לארץ, מאירה חזרה לברזיל ושבע שנים מאוחר יותר השתיים נפגשו בבוסטון במקרה או שלא, בפסטיבל בירות נחשב. "היא סיפרה לי על המותג החדש ואני הבנתי שזה מדהים. כך הצעתי לה לייצג אותן בארה"ב, סיפור מדהים, מותג מעניין וכולנו נשים בתעשייה. זה בדיוק חפף את ערכי 'בירטרנשיונל'- אני ישראלית, הן ברזילאיות, הבירה יפנית והכל מיוצר בארה"ב. וכך התחלתי איתן את העסק, לפני שלוש וקצת שנים".

בירה נקו IPA. יח"צ,
הבירה יפאנית, היוזמה ישראלית/יח"צ

איך זה בעצם עובד?

"מה שאני עושה זה שבמקום לייבא את הבירות אני אחראית על הייצור לפי המתכונים שלהן. מצאתי כמה מבשלות שאני עובדת איתן, ואנחנו מייצרים הכל פה בארה"ב לפי המתכונים ולפי העיצובים שלהן. אני בעצם הרגליים שלהן כאן בארה"ב."

לפני שנה הצטרף ל-'בירטרנשיונל', מותג חדש נורבגי בשם 'אוסלו'. "מדובר בבחור שהיה באחד הסיורים שלי בסם אדמס, שמע שאני ישראלית וסיפר למישהו שהוא מאד אוהב את תל אביב, מת על ישראל ושיש לו מותג בירות. הוא כתב לי לפני שנה, שאל מה אני חושבת והתחלנו לשתף פעולה."

בירה אוסלו. יח"צ,
המצטרפת החדשה למיזם 'בירטרנשיונל'. בירה 'אוסלו'./יח"צ

מה עם מותגים ישראלים, יש תכנון כזה?

"יש את שניט, (הברו פאב של יואב עלון, אמיר נוימן ואיתי לייפר), וזה הולך להיות בקרוב המותג הישראלי של 'בירטרנשיונל', אנחנו עובדים על זה וזה קורם עור וגידים."

עד כמה השוק האמריקאי הרווי פתוח לבירות אחרות?

"הם פתוחים ויש פה הכול. בארה"ב מייצרים בעצמם הכל אבל עדיין יש מקום לכל מיני ברי בירה שמתמחים בסגנונות שונים וחשוב להם לתת ייצוג בינלאומי לכל מיני מותגים. יש שפע, ומה שיפה פה הוא שהשוק הוא מאד לוקלי, זאת אומרת, שיכולה להיות מבשלה מאד גדולה ומפורסמת בניו יורק, אבל לא יכירו אותה שתי מדינות מערבה. אחד היתרונות הגדולים של 'בירטרנשיונל', הוא שזה אמנם מיוצר בארה"ב אבל נתפס כייבוא. אז אני לא מתחרה עם מבשלות בוטיק אמריקאיות אלא מביאה משהו אחר, וגם לא מתחרה מבחינת מחיר עם מבשלות מיובאות, לצורך העניין בירות שמיובאות מיפן שהן יקרות הרבה יותר. התהליך שלי הוא יותר קל ויותר גמיש, ומעבר לטריות אני יכולה למכור גם יותר בזול".

יש הרבה נשים בתעשיית היין בשנים האחרונות איך זה בבירה, ובפרט אצל האמריקאים?

תודה לאל יש יותר ויותר. שמים על זה מאד דגש, יש כל מיני האבס וקבוצות תומכות של נשים. לצערנו זה רחוק ממה שזה היה אמור להיות בשנת 2022, אבל זה בהחלט בדרך הנכונה. גם יש היום הרבה יותר מודעות לכל השיח. אנשים מאד מודעים ומאד נזהרים לא להגיד דברים שלא צריך לומר. תעשיית הבירה פה היא מאד פרוגרסיבית, אין מה לדבר."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully