וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שניט: בירה עם סברס אדום כבר טעמתם?

יאיר גת

עודכן לאחרונה: 21.2.2022 / 13:32

מבשלת בירה שהיא גם מסעדה ופאב נפתחה לאחרונה בתל-אביב. הלכנו לשתות משהו עם המייסדים, טעמנו בירה חמוצה עם סברס אדום וחזרנו קצת מאוהבים

את הביטוי 'שניט', מכיר לכל מי שחי ושותה בתל אביב, מהחמארה של מתי המקלל בפלורנטין. מדובר בגולדסטאר עם המון קצף. גרסה מקומית לשיטת מזיגה גרמנית של חצי כוס בירה וחצי כוס קצף. מתי ז"ל לא איתנו כבר כמה שנים, והמילה 'שניט', ששמעתי לראשונה מעל אחת מכוסות הבירה שהיו ונשארו הכי טובות בתל אביב, קיבלה במהלך השנים משמעות חדשה: קצת פחות מכוס מלאה. בירה קטנה ולא מחייבת ששותים כדי לפתוח את הערב או לסגור אותו.

בחודש ינואר 2022 נפתחה בתל אביב מבשלת בירה חדשה שהיא גם בר וגם קצת מסעדה. קוראים לה 'שניט', וכמו שזה נראה כרגע, היא עומדת לכתוב דף חדש בדברי ימי הבירה של העיר. הלכתי לשתות שם משהו ולפגוש את המייסדים.

שניט. מבשלת בירה ומסעדה. גיא חמוי,
יואב עלון, אמיר נוימן ואיתי לייפר, עם ידיד/גיא חמוי

בירה שלא עושה חשבון

את 'שניט' הקימו אמיר נוימן, יואב עלון ואיתי לייפר, ששיתפו פעולה במשך שנים במסעדה הסמוכה 'פורטר אנד סאנס'. הברומאסטר אלון שוורץ, הוא בעל תואר ממכללת VLB בברלין, וניסיון רב במבשלות קראפט ישראליות. "אהבה לבירה היא המנוע של הכול" אמר לי נוימן, שעסק בייבוא של בירות מיוחדות משנת 2006 ונחשב לאחת הדמויות המשפיעות ביותר בתחום. "אנחנו עושים כאן בירה טרייה, בלי שיקולים מסחריים, ויכולים לשחק עם המתכונים, בלי לחשבן לאף אחד."

איך זה קורה? את הבירות של 'שניט' אפשר להשיג אך ורק במקום. הברזים ממוקמים במרחק של כמה צעדים ממכלי האחסון המקוררים, שנמצאים צעד וחצי ממכלי התסיסה. המרחק הקצר ונפחי הבישול הצנועים יחסית מאפשרים גמישות יצירתית חסרת גבולות כמעט.

עוד בוואלה!

מסתבר שזו הבירה הישראלית הטובה בעולם

לכתבה המלאה
שניט. מבשלת בירה ומסעדה. גיא חמוי,
הכי קרובים לברז. דודי הבישול של 'שניט'/גיא חמוי

הבירה הכי טרייה שיש

למעט כמה סגנונות מיוחדים, בירה תהיה הכי טובה כשהיא הכי טרייה. רוב הבירות שאנחנו שותים מחביות או בקבוקים, עוברות כמה וכמה שלבים עד שהן מגיעות אלינו. הבירות של 'שניט', מתבשלות הכי קרוב לברזי המזיגה, במערכת שפותחה על ידי חברת ANT הישראלית ומיוצרת בסין. הן תוססות במכלים בני אלף ליטר, מאוחסנות בשניים עשר מכלים מקוררים בנפחים של חמש מאות ואלף ליטר, ומוזרמות בצינורות הצמודים לתקרה, הישר אל הבר. אנשי המבשלה מחליטים מדי שבוע, אילו בירות לבשל ולמזוג, בהתאם לעונה, למצב הרוח, לביקוש ולמקום במכלים. בנוסף שומרים ב'שניט' גם מקום לכמה חביות סטנדרטיות שנועדו לארח שיתופי פעולה עם מבשלות אחרות ובירות שהמזיגה שלהן דורשת מעורבות של חבית.

שניט. מבשלת בירה ומסעדה. גיא חמוי,
12 בירות מתחלפות בסגנונות שונים/גיא חמוי

כן! יש גם בירה עם סברס אדום

התחלתי את הערב עם שליש 'בלונד אייל', הבירה הקלילה ביותר בתפריט שלדברי נוימן, אולי תהיה היחידה שתישאר כבירה קבועה, "בשביל כל מי שלא רוצה להסתבך עם בירות מורכבות מדי". זוהי בירה צלולה, עשויה היטב ומאוזנת עם ריחות של תפוח ירוק, מרירות נעימה וסיומת קצרה. הרעננות מלאת החיים שלה, מבהירה אחרי לגימה אחת, את כוחה של הטריות. ממנה המשכתי אל 'ווסט קוסט, אולד סקול APA' בירה מרירה, אבל לא יותר מדי, עם נגיעות של פרי מתוק ומרקם מהנה במיוחד, ו- 6 to 66, העשירה ממנה. בינתיים, נוצר ליד הבר תור לא קטן. די מרשים בשביל מקום שפתוח רק כמה שבועות, וגם השולחנות הפונים אל כיכר גבעון, התמלאו באורחים.

'עכשיו מעונן', בירה בסגנון 'ניו אינגלנד 'IPA , המשיכה את הקו המעניין אך נגיש, של קודמותיה, ואז עברתי לבירה בסגנון לאגר. לא סתם לאגר אלא 'לאגר חושחש-ליים', בירה חמצמצה, ארומטית ומעוררת געגועים לקיץ. באלטיק פורטר, כהה, שסמיכה ועשירה בטעמי קפה וקליה, החזירה אותי במהירות למציאות החורפית, והכינה אותי לבירה החמוצה עם הסברס האדום. יש לה צבע מהפנט של מיץ פטל מרוכז, וטעמים שמשלבים בין החמיצות הנושכת של הבירה, לבין הפרי שמגיע מחווה בנגב. אשמח מאוד לפגוש אותה גם בקיץ, בכוס גדולה עם קרח.

שניט. מבשלת בירה ומסעדה. גיא חמוי,
הלוח שמעל הבר זה התפריט/גיא חמוי

מה אוכלים?

בנוסף לתפריט הבירות, שנכתב ביד על הלוח המואר שמעל הבר, יש גם תפריט אוכל באווירה אמריקאית, עם מנות שמנוניות שאוכלים בידיים (אל תוותרו על הקורנישונים המטוגנים ועל ה-'מיסיסיפי האש פאפיז' - כדורי פולנטה מטוגנים גם הם) במחירים שנעצרים בארבעים ותשעה שקלים למנה.

מחירי הבירות, תלויים בעלויות הבישול, כמויות חומרי הגלם והתוספות והם מתחלקים לשתי קטגוריות: 24 שקלים לשליש ו-29 שקלים לחצי ליטר, או 29 שקלים לשליש ו-34 שקלים לחצי ליטר. כל מי שאוהב בירה ואנשים שאוהבים בירה, חייב לעצמו 'שניט'. וגם מי שלא - מקסימום תתאהבו.

שניט. הארבעה 12 תל-אביב
טלפון: 03-7363070

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully