וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל המגש המטורף הזה מחזיר עודף מ-100. אתם עוד פה?

עודכן לאחרונה: 12.12.2022 / 15:28

טירוף מונדיאל, טירוף חנוכה, ולא מעט טירופים אחרים שלא מוגבלים למועד מסוים: החדשות הטעימות של ישראל

סיור באסיינדה של פטרון, מקסיקו/עידו איז'ק

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - טירוף מונדיאל, טירוף חנוכה, ולא מעט טירופים אחרים שלא מוגבלים למועד מסוים. וזאת רק תחילת השבוע.

בתיאבון!

ספיישל חנוכה, לאקי צ'יקן

לאקי צ'יקן, ביתן אהרון. אסף קרלה,
לאקי צ'יקן/אסף קרלה

מזללת העוף הנהדרת שבביתן אהרון חוגגת חנוכה בפורמט הטבעי ביותר שלה, תחת הכותרת "לאקי סטרייק".

מדובר בארוחת ספיישל חדשה, הכוללת קריספי צ'יקן בלחמניית בריוש (לבחירה מתוך חמש אופציות), מיקס פריך של במיה וצלעות תירס, שלוש כנפיים לבחירה, "צ'יקן פופקורן" ו"לאקי סודה". מחיר: 92 שקלים.

פרטים נוספים כאן

חדשות האוכל

ההמבורגר הזה היה מספיק טוב כדי לקבל מקום משלו. לא תלכו?

לכתבה המלאה

פסטיבל שקשוקה, בנדיקט

שקשוקה, בנדיקט. בנדיקט,
שקשוקה של בנדיקט/בנדיקט
שקשוקה, בנדיקט. בנדיקט,
שקשוקה של בנדיקט/בנדיקט

תפריט השקשוקות החגיגי של קבוצת בנדיקט מבצע קאמבק משמח, ומציע עד אמצע דצמבר "מסע בין מטבחים ברחבי העולם".

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, "שקשוקה לפי הספר", "ירוק בעיניים" (ביצים עלומות ברוטב שמנת, מנגולד, ברוקולי ואפונה, טפנאד זיתים, בצל), "סגול וגבינת פטה", "הצהובה" (פולנטת תירס עם ביצים עלומות, בייקון/טלה/פטריות פורטובלו ותירס צלויים, פרמזן ושמן בצל ירוק), "מי אמורה" (שתי ביצים בתבשיל אמטריציאנה איטלקי פיקנטי, עם בייקון, גאודה, פרמזן ובזיליקום), ו"קזבלנקה" (שתי ביצים בתבשיל עגבניות ופלפלים פיקנטי, נקניקיות מרגז צלויות, טחינה ירוקה, צנוברים ופלפל חריף קלוי).

מלבדן, יהיו גם "מקסיקנית" (אונטריב בתבשיל עגבניות מעושנות פיקנטי, שעועית אדומה, פיקו דה גאיו, כוסברה ואבוקדו), "תאילנדית" (ביצים עלומות בתבשיל קארי תאילנדי אדום פיקנטי, שרימפס, חצילים מטוגנים, פטריות פורטובלו, ברוקולי, בזיליקום וצ'ילי אדום), שקשוקה הודית טבעונית (שתי "ביצים" עלומות על תבשיל תפוחי אדמה, תרד ותבלינים הודיים, קרם קוקוס, אפונה וכרובית מטוגנת), שקשוקה "סרדיניה" (שתי ביצים בתבשיל עגבניות פיקנטי, כדורי ארנצ'יני מטוגנים וממולאים במוצרלה, ומעל פרמזן). מחיר: 61-72 שקלים.

פרטים נוספים כאן

פסטיבל מרקים, מלון ענבל

פסטיבל מרקים, מלון ענבל. מלון ענבל,
פסטיבל מרקים במלון ענבל/מלון ענבל

המלון הירושלמי המצוין כבר קיבל את החורף בתחילת החודש, עם פסטיבל מרקים מותאם ומוצדק, שמתקיים בו בפעם השמינית.

תפריט המרקים, בהובלת השף אריק אטיאס. יציע לאורחי המלון (וגם לאכלני הסביבה כמובן) טעימות ללא הגבלה מתוך קולקציה מתחלפת ומבוססת בטטה, בצל, כרישה, עגבניות ואורז, ארטישוק ירושלמי, תירס אסיאתי, או גזר וכוכב אניס, וגם מרק ערמונים וכרישה, מרק מיסו, מרק עדשים הודי או בוטנים אפריקאי - עם לחמים חמים מהטאבון ליד, קרוטונים ושקדי מרק, פרמזן וברוסקטות. מחיר: 87 שקלים.

פרטים נוספים כאן

אפרטיבו, לה טיגרה

לה טיגרה, תל אביב. לה טיגרה,
פיצה לה טיגרה/לה טיגרה

הפיצריה הנפוליטנית-פלורנטינאית סוגרת שנה ועוד קצת, ומרחיבה פיתויים, עם אפרטיבו בהשראה איטלקית.

הדיל (שני-חמישי, 17:00-19:00) ינחית על השולחן שלכם מגש דליקטסים מארץ המגף, ובו שש צלוחיות מפתות (מוצרלה מקמפניה, "סוכריות עגבניה", חציל אנטיפסטי מהטאבון, זיתים, ארטישוק אה לה רומנה וצ'יפס פפרוני) וגם נתחים דקים של ברזאולה - עם כל הזמנת זוג דרינקים (יין, בירה, אפרול או קוקטייל אחר). לבד מאלה, מחכה גם התפריט הקבוע והפופולרי של "לה טיגרה" כמובן.

פרטים נוספים כאן

ערב מקסיקני, מרלוזה ואימפריאל

ערב מקסיקני, מרלוזה ואימפריאל. נועם פריסמן,
ערב מקסיקני של מרלוזה ואימפריאל/נועם פריסמן

המסעדה המצוינת משוק הכרמל מארחת את בר הקוקטיילים הוותיק לערב מקסיקני שמח, ומשמח.

הארוחה תתקיים ביום שני (12 בדצמבר) ותכלול תפריט מיוחד של דור אבן, ובו סביצ'ה דג לבן, צלעות תירס, קוביות דג מטוגנות, וגם טאקו סלמון צלוי וגם טאקו פיש "פסטור" עם קרם חלפיניו, כוסברה צ'ילי ובצל ירוק.

ליד האוכל, תוכלו לחגוג עם קוקטיילים על בסיס רום כמו "Jungle Bird" ו-"Dark & Stormy (רום פלנטיישן דארק, ליים, בירת ג'ינג'ר ותבלינים קאריביים).

פרטים נוספים כאן

ערב "משחקי השף", בעתו

מסעדת בעתו, חיפה. בעתו,
מסעדת בעתו/בעתו

השף גיא רוזמרין, שמוביל את מסעדת השוק החדשה שבשוק תלפיות, יארח מחרתיים (שלישי, 13 בדצמבר) שלושה מחבריו לערב תחרותי-ידידותי, ובעיקר טעים.

תוכלו למצוא כאן מנות אישיות של האורחים ואוכל משותף דוגמת קולורבי מבושל בציר עוף, "טונה נייה" מדג טרי עם בורגול עשבים ומרק יוגורט קר, וגם מרק רגל עם בשר ראש מפורק, לחוח וחילבה.

פרטים נוספים כאן

דיל מונדיאל, מנגל

מסעדת מנגל, חיפה. אנטולי מיכאלו,
מסעדת מנגל/אנטולי מיכאלו

השיפודיה המעולה של עיר הכדורגל הכרמלית ממשיכה לחגוג מונדיאל עם דיל מיוחד ומסכי ענק מלווים.

העסקה כוללת ארבעה שיפודים לבחירה (קבב ביתי, כבד עוף, לבבות, פרגיות, כנפיים) עם לאפות, פלפלים חריפים ועגבניות צלויות, טחינה, חריף, שלוש תוספות לבחירה (בטטה, סלק, תפוח אדמה, או חציל מהמנגל) וגם ליטר בירה או בקבוק שתייה קלה גדול ב-199 קלים.

פרטים נוספים כאן

תפריט מונדיאל, יומנגס

מסעדת יומנגס. נתנאל ישראל,
מסעדת יומנגס/נתנאל ישראל

המונדיאל נותן אותותיו גם בסניפים הטעימים של רשת ההמבורגרים, עם סדרת המבורגרים מיוחדת, תפריט ייעודי, וגם תחרות מפתה במיוחד.

הכללים מעט מורכבים, אבל הם כוללים הצעות כמו המבורגר ספרדי וקציצה סיציליאנית, וריאציות מארגנטינה (עם אסאדו, ברביקיו ובירה מן הסתם) ומונאקו (מעורב כאן גם קרואסון חמאה כמובן), וגם חצי ליטר בירה בהזמנה הבאה, ושישה מקררי בירות שיוגרלו בין כל המתנפלים. מחיר: המבורגר, צ'יפס, טבעות בצל ושתיה קלה ב-94 שקלים, המבורגר, צ'יפס טבעות בצל, ובירה בחמישה שקלים יותר.

פרטים נוספים כאן

ספיישל מונדיאל, שגב

מסעדת שגב. תן ביס,
מסעדת שגב/תן ביס

משה שגב חוגג מונדיאל אף הוא, ובעיקר חוגג אנשים שמוכנים לצאת מהבית בזמן המונדיאל.

ההבטחה כאן היא ל"ערב פינוקים" שיימשך עד שריקת הסיום, עם הפתעות על חשבון הבית בישיבה במקום, וגם 15% הנחה על המשלוח לצופים האדוקים יותר.

פרטים נוספים כאן

מסיבת מונדיאל, באדוויזר

ספוטניק בר, תל אביב. ספוטניק,
ספוטניק בר בתל אביב/ספוטניק

ענקית הבירה האמריקנית, שהיא גם הספונסרית הרשמית של המונדיאל בקטאר, חוגגת חצי גמר בדרך היחידה האפשרית.

המסיבה, בהובלת חברת הכרם, תתקיים ביום שלישי (12 בדצמבר, פתיחת דלתות ב-20:00) בבר ספוטניק בתל אביב. היא תכלול כמובן הקרנת ענק של ההתנגשות הארגנטינאית-קרואטית, הדפסות על קצף הבירה של חברת ריפלס, וגם הופעה חיה של דין כרמל (עם שריקת הסיום מן הסתם) וסטים של נועם לשם וליפה שרון.

פרטים נוספים כאן

תפריט ספיישלים, הגראז'

מסעדת גראז', תל אביב. אנטולי קריניצקי,
מסעדת הגראז'/אנטולי קריניצקי

המזללה האמריקנית חוגגת תפריט ספיישלים חדש, מושחת וחגיגי - עם באקטים כמובן.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, שלוש גירסאות של "פול סמאש בורגר" (עם תפוח אדמה מפורק ורוטב שמנת פטריות, למשל, או עם מק אנד צ'יז) שיימכרו במסגרת דיל הכולל גם צ'יפס ושתייה קלה או שליש בירה מהחבית (89 שקלים), שלושה דליים גדולים - קילו מטוגנים הכולל צ'יפס, צ'יפס בטטה, פוטטוס וטבעות בצל לצד איולי באפלו, עשרים חצאי כנפיים מטוגנות עם צלעות תירס ברוטב צ'ילי מעושן, וגם קינוח-באקטי בדמות גלידה, קצפת, מרנג ענק, קורנפלקס מקורמל עם רוטב קרמל ואוריאו מטוגן.

אה, ויש גם סלט, עם לבבות קיסר ועגבניות שרי ברוטב ויניגרט-טקילה, וגם תירס בקייג'ן, שעועית שחורה, נאצ'וס טבעי, גבינת צ'דר מגורדת ושמנת חמוצה.

פרטים נוספים כאן

יום הולדת 11, בלה

ליאור גולן ועידן ליפשיץ, מסעדת בלה, בית שערים. מסעדת בלה,
ליאור גולן ועידן ליפשיץ ממסעדת בלה/מסעדת בלה

המסעדה האיטלקית הצפונית חוגגת יום הולדת ומארחת את השפים עומר שדמי ודניאל צור (מסעדת "הלנה" במלון נורמן התל-אביבי), שהחלו בה את דרכם.

האירוע יתקיים ביום שני (12 בדצמבר) ויציע, בין היתר, מנות פתיחה כמו שוט ביסק סרטנים, פחזנית עם טרטר בקר וסרדינים כבושים, מנות ביניים דוגמת תבשיל חוביזה, לוף, מנגולד, תרד, בצל לבן, שום, יין לבן, ציר בקר ובהרט, שיפוד שקדי עגל ופיצה ארטישוק, עיקריות כמו פורקטה טלה ופילה דג ים עטוף בלשון הפר, וגם קינוחים כמובן.

פרטים נוספים כאן

חגיגת כמהין, פאסטל

פסטיבל כמהין, מסעדת פאסטל. חיים יוסף,
פסטיבל כמהין במסעדת פאסטל/חיים יוסף

המסעדה המצוינת בהובלת גל בן משה מקדימה את חגיגות הסילבסטר עם פסטיבל כמהין ששם דגש מיוחד וכיפי על תימחור הוגן.

האירוע יתקיים מיום רביעי (21 בדצמבר) עד שישי (30 בדצמבר) ויציע, בין היתר, ארטישוק ירושלמי, קרם כרישה וערמונים,ֶ גרגר נחלים, מרק עוף עם שקדי עגל, ריזוטו "קרנרולי" וגם קינוח "חלב ודבש" - כולן עם כמהין שחורות מחבל פריגור הצרפתי, וכולן נעצרות לפני ההגעה ל-100 שקלים.

בנוסף, תוצע אופציה למה שמוגדר כאן כ"פול האוס טראפל" (345 שקלים לכל המנות), וייפתחו יינות מיוחדים ומותאמי פסטיבל.

פרטים נוספים כאן

סיר של בית ופופ-אפ ספינג', אסיף

סיר של בית, אסיף. אסיף,
סיר של בית באסיף/אסיף
ספינג', אסיף. אסיף,
הספינג' של משפחת מסיקה/אסיף

בית הקפה בתל-אביבי משיק מסורת ימי שלישי חדשה, תחת הכותרת "סיר של בית".

המהלך יביא למקום בשלנים ביתיים ושפים מקצועיים, ויציע כחלק מסרוויס הצהרהיים המיוחד סיר גדול ומנחם, המייצג את הבית הספציפי.

עד כה, התארחו בקפה הבשלנית הסורית סיגי מנטל ותבשיל מדיאס החצילים שלה, המתכונאית והאופה רינת צדוק עם סיר קציצות עוף ומנגולד לצד קוסקוס, הבשלנית האילתית בריג'יט שופן שהגישה בולט, וגם גיל אקרמן שהכין קציצות פרגית ברוטב לימון, מנגולד יין לבן וזעפרן.

השבוע צפוי להגיע ניסים זלייט ולהכין קובה סלק, ובשבוע הבא ינחת במקום אביעד פלד.

במקביל, עורך המרכז לתרבות אוכל הדלקת נרות (רביעי-חמישי, 21-22 בדצמבר), שתלווה כמובן בספינג' של יפה מסיקה, ובפטיסייר מי ורדים של ניר מסיקה ממסעדת תמנע.

מסיקה תטגן את היהלומים האלה מ-12:00 עד 17:00, והם יהיו זמינים לטייק-אווי או להתנפלות, לצד הקרם של בנה.

פרטים נוספים כאן

יום הולדת 5, ק-פה האנוי

ק-פה האנוי. יונתן בן חיים,
ק-פה האנוי/יונתן בן חיים

המסעדה הווייטנאמית ליד כיכר רבין חוגגת יום הולדת עם תפריט חגיגי של השפית Vũ Thị Hà מהאנוי, ואירוח שגריר וויטנאם בישראל.

האורחת, מומחית קולינרית מטעם אגודת השפים של האנוי, שופטת בתכניות בישול מובילות בווייטנאם והסו-שפית הראשית של מלון The Sofitel Legend Metropole Hanoi, תציע ארבע מנות מיוחדות, ובהן "Vietnam My Love" (שיפוד בקר, 82 שקלים), "Flower Power" (סלט פומלה עם עוף, 45 שקלים), "The Mountains Sing" (פילה בקר מוקפץ עם אורז, 145 שקלים), ו-"Mama Nature" (תבשיל חצילים ופטריות צמחוני, 48 שקלים).

פרטים נוספים כאן

פסטיבל הופעות וטעמים, זאפה ירושלים

פסטיבל הופעות וטעמים, זאפה ירושלים. חן איפרגן,
השפים של פסטיבל הופעות וטעמים בזאפה ירושלים/חן איפרגן

מועדון ההופעות בבירה חוגג עשור עם סדרה שמאגדת מופעים מיוחדים ומנות שף מיוחדות לא פחות.

בקטגוריה הראשונה ניתן יהיה למצוא את אסף אמדורסקי, משה פרץ, דיקלה, מרגלית צנעני, חיים משה, שולי רנד, הפרויקט של רביבו, מוש בן ארי, זהבה בן וגידי גוב, ואילו את משבצת האוכל יאיישו, בין היתר, אמיר נאור ממסעדת עפאיים, קרן ואיציק קדוש, אליעזר מרחי ויונתן וזאנה מסעדת מחנהיודה, אבי לוי מסעדת המוציא, זכאי חוג'ה ממסעדת ג'קו סטריט ומרכוס גרשקוביץ מסעדת אנג'ליקה.

פרטים נוספים כאן

דינר אנד שואו, וויסקי בר מוזיאון

וויסקי בר מוזיאון. אסף קרלה,
וויסקי בר מוזיאון/אסף קרלה

סדרת אירועי הדגל של הבר במתחם שרונה ממשיכה עם מפגש מסקרן בין השף תומר טל ממסעדת ג'ורג' וג'ון, ומותג Chivas Regal.

האירוע יתקיים היום (ראשון), ויציע תפריט מיוחד, הופעה חיה ושמחה של ספיצ'לס וליווי וויסקי מותאם. תוכלו למצוא פה, בין היתר, סשימי דג ים ברוטב היביסקוס וקושו יוזו, פילה לברק צלוי בעשבי תבלין יבשים ברוטב פטריות מעושנות, וגם סינטה טלה צלויה על העצם באגף האוכל. מחיר: 350 שקלים לארוחה בת ארבע מנות, קינוח וחמש מנות וויסקי.

פרטים נוספים כאן

שף אורח, יקב ויתקין

יקב ויתקין. יקב ויתקין,
יקב ויתקין/יקב ויתקין

היקב השרוני משיק ערבי ספיישל שיארחו שפים מתחלפים, ופותח באופן מוצדק עם יהונתן שרביט.

מדובר בשני ערבים (13 ו-27 בדצמבר), שבהם יוצעו פוקאצ'ה וחמאת סלרי, קרוקט כרישה עם רייט דג ים קונפי, אנילוטי קרם תירס, טרטר אינטיאס, מוסר ים בציר דגים וזעפרן עם פרח קישוא וגם טירמיסו פיסטוק סיציליאני - כל אלה בליווי נדיב של יינות מותאמי-טעם כמובן. מחיר: 450 שקלים.

פרטים נוספים כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully