וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצאנו את המקום הכי שווה לראות בו היום את המונדיאל

עודכן לאחרונה: 22.12.2022 / 11:01

הקרנות, מזיגות, הגזמות, השתוללויות, וזה עוד לפני האוכל: החדשות הטעימות של ישראל

סיור באסיינדה של פטרון, מקסיקו/עידו איז'ק

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - הקרנות, מזיגות, הגזמות, השתוללויות, וזה עוד לפני האוכל. וזאת רק תחילת השבוע.

בתיאבון!

ציון בר, נס ציונה

ציון בר, נס ציונה. שי אשכנזי,
ציון בר בנס ציונה/שי אשכנזי

האח החדש של "קפה ציונה" מרחיב בחוכמה את האימפריה של נתנאלה פניגר, מלמעלה.

הבר ממוקם על טרסה גבוהה מתחת לצמרות העצים המפורסמים של המקום, ומשקיף בממזריות אלגנטית על החצר שמתחתיו. הוא מציע כעשרים מקומות ישיבה סביב הבר המרכזי שלו, וגם שולחנות נמוכים מסביב, בתצורת כפר אורבני.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, תפריט יין במחירים שרוצים נגישות וקולקציית קוקטיילים כמו "אליזבת השנייה" (פלנטיישן רום כהה, אננס, מנגו, פסיפלורה, קינמון ופרח) ו"שושיק" (ג'ין, אננס, פטל שחור, לימון, מי טוניק, תפוז וטימין).

לצדם, יש טונה אדומה טרייה עם פסטו כוסברה ואגוזים, קבב דגים עם סלט עגבניות חריף, פולנטה וירקות צלויים, "סלט אולימפוס", ניוקי סלק וגם ברד פודינג עם גלידת ברולה ופירות יער.

פרטים נוספים כאן

חדשות האוכל

כל המגש המטורף הזה מחזיר עודף מ-100. אתם עוד פה?

לכתבה המלאה

אפריטיבו

אפריטיבו, בר יין, תל אביב. אנסטסיה אוקונוביץ,
בר היין אפריטיבו/אנסטסיה אוקונוביץ
אפריטיבו, בר יין, תל אביב. אנסטסיה אוקונוביץ,
בר היין אפריטיבו/אנסטסיה אוקונוביץ

השף גיל חן משיק בר יין חדש, ששואף קז'ואל ופאן בלי לקרוע את הכיס, ומציע מרפסת נעימה, ואווירה שמתאימה את עצמה לשעות היום - והלילה.

בבר, שממוקם במלון אולטרה ברחוב הירקון בתל אביב, תוכלו למצוא קוקטיילים מושקעים, יין במחירים נוחים, וגם מנות כמו סלט עשבים קצוצים עם שקדים, רימון ולאבנה, קולורבי בציר לימון וחמאה עם גבינת טולום, טרטר דג ים עם תאנים, חלפיניו וזעתר, לינגוויני קישואים וגם מוסר ים בחמאת ז'ארדן ושעועית ירוקה.

פרטים נוספים כאן

בראנץ', בקסטייג' קפה

בראנץ', בקסטייג' קפה, תל אביב. נועם פריסמן,
הבראנץ' של בקסטייג' קפה/נועם פריסמן

המלון היפה בעורפה של כיכר דיזנגוף ממשיך במסע כיבוש לו"ז האוכל שלנו, עם בראנץ' חדש שמשלים בבוקר את כל מה ש"סטנלי" לא עשה בלילה.

הארוחה - פרי שיתוף פעולה בין יעל רסולי, עידו פיינר ולוטן חייק - היא למעשה "סיפור קולינרי-תיאטרלי שנועד להעשיר את חייכם לאורך כל ימות השבוע. בפועל, זה אומר מזנון לחמים-מאפים-מתוקים, מגשי סלט, גבינות ודגים וגם מנה אישית לבחירה מתוך ביצי עין על פרנץ' טוסט מלוח וגאודה, למשל, ברד פודינג עם סלט ביצים וטרגון, או פנקייק קרמל, בננות, קצפת ואגוזי ברס. מחיר: 128 שקלים, כולל מיצים טבעיים, סודה וקאווה ללא הגבלה.

פרטים נוספים כאן

Kanftea, ירושלים

Kanftea, ירושלים. רמי בג'אלי,
Kanftea בירושלים/רמי בג'אלי

מרכז עיר הבירה הישראלית מתחדש במקום אינטימי נשי, שמשדך בדיוק בזמן כנאפה ותה.

בית המתוקים הזה, ברחוב הלל 28, מנוהל על ידי רנין, אליאנה וג'ואן, חברות קרובות שהפכו לשותפות עסקיות, ומציעות כרגע קינוחים ערביים בעבודת יד. תוכלו למצוא פה, בין היתר, מנות אישיות-בינוניות-משפחתיות של כנאפה, גירסאות "ח'ישנה", "נאבולסיה", "איסטנבוליה" (ללא גבינה, במילוי פיסטוקים,שקדים וקשיו), וגם אופציות טבעוניות.

חוץ מאלה, יש גם חלאווה בג'בן, מלבי, חליטות תה מיוחדות, ובעיקר חום רצוי.

פרטים נוספים כאן

Conmigo, מודיעין

עידו אלקיים, מסעדת Conmigo, מודיעין. ריגושים,
עידו אלקיים במסעדת Conmigo/ריגושים

שנים ארוכות במטבחי ישראל הובילו את השף עידו אלקיים לפתוח כעת את Conmigo, מסעדה קטנה-בינונית שיודעת להפוך בקלות לחלל אירועים פרטיים טעים.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, טרטר שייטל, טאטקי סינטה, ברולה כבד אווז וקרפצ'ו טונה אדומה לראשונות, מנות פסטה כמו טורטליני ראגו וטורצ'יו אלפרדו וכמהין, פילה לברק או פיקנייה מעושנת, תבשיל אסאדו בוואקום עם דבש ורימונים ורוסטביף סינטה, וגם קראק פאי, רד ולווט ושבבי מרנג, או פבלובה עם קרם פיסטוק ורוטב פירות יער לקינוח.

פרטים נוספים כאן

ארוחת טעימות, יאוזה

יאוזה, תל אביב. יריב אלדד,
מסעדת יאוזה/יריב אלדד

האסייתית התל-אביבית של יקי כביר מרחיבה פיתויים עם ארוחת טעימות זוגית, בת תשע מנות.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, ניגירי טונה, סשימי יילוטייל, קריספי רייס טונה, סלט "הירו" על בסיס פפאיה ואטריות שעועית, טטאקי בקר עם אצות ים, וון טון מטוגן ברוטב חמוץ מתוק, גיוזה עוף, ספרינג רול, יקיטורי פרגית ולא מעט סושי. מחיר: 298 שקלים לזוג, כולל קנקן שירטאקי ג'ונגמאי חם או קר.

פרטים נוספים כאן

ארוחה שבדית-ערבית, סמיר

ארוחה שבדית-ערבית, סמיר, רמלה. סמיר,
הארוחה השבדית-ערבית בסמיר/סמיר
ארוחה שבדית-ערבית, סמיר, רמלה. סמיר,
הארוחה השבדית-ערבית בסמיר/סמיר

ג'ליל דביט (מסעדת "סמיר" ברמלה) ואייל גרש ("מאסטר שף") משתפים פעולה לכדי מפגש פסגה קולינרי, שבדי-ערבי.

מדובר בארוחת שבע מנות מיוחדת המשלבת טעמים סקנדינביים וים-תיכוניים, שנוצרה במיוחד עבור עונת החגים הנוכחית. תוכלו למצוא כאן, בין היתר, "ירוק לוהט" (מרק אפונה מתובל בציפורן ובשר מעושן) "נגד הזרם" (עראייס דגים פיקנטי ברוטב ליקריץ, סלמון אפוי ברוטב עשבי תיבול ירוקים, המבורגר שבדי עם צלפים וקוביות סלק מוחמץ וגם מלבי ברוטב זעפרן-וניל ופירות יער. מחיר: 350 שקלים לסועד.

פרטים נוספים כאן

הכובשים

מסעדת הכובשים, תל אביב. אמיר מנחם,
מסעדת הכובשים/אמיר מנחם

הביסטרו הוותיק שפועל כבר 14 שנים ליד שוק הכרמל מתרענן, מרחיב בעלות ומשיק בראנץ' סוף שבוע חדש.

המהלך הניהולי כולל את הצטרפות המסעדנים דוד אבוקיה ואיתי שלום (קבוצת פר דרייר) לשף שי טנא ושאיפות אירופיות מסקרנות, כמו גם תפריט יין ואלכוהול משופץ, ואוכל שלא יפגע בקלאסיקות (מפרום, מישהו?).

בבראנץ' תוכלו למצוא, בין היתר, כבד קצוץ עם בצל מטוגן, מלפפון חמוץ, עגבניות שרי וטוסטונים, סיגר דגים, שקשוקה ירוקה, מסבחה פטריות עם בייגלה-חלה, אגס בנדיקט על בריוש חלה, קציצות טופו בחריימה, שניצל עוף וגם בננה קדאיף ופרנץ' טוסט עם פירות יער ושמנת חמוצה.

פרטים נוספים כאן

גמר מונדיאל, צ'ורי ומלכה

אירוע גמר מונדיאל, צ'ורי ומלכה. יעקב מדר,
אירוע המונדיאל של צ'ורי ומלכה/יעקב מדר

מותג הנקניקיות המצוין ובירת הבוטיק הישראלית משתפים פעולה לכדי חגיגת גמר מונדיאל מתבקשת.

האירוע יתקיים היום (א') כמובן, בסלון מלכה שבמבשלה באזור התעשייה תפן מעלות. תוכלו למצוא בו, בין היתר, נקניקיית "ג'ולייט", "מרסל" בסגנון מרגז, "ויקטוריה" דרום אמריקאית, וגם המבורגרים - כל זה לצד מזיגה נדיבה ומגוונת של בירה מהחבית, צ'יפס והקרנה על גבי מסך ענק.

פרטים נוספים כאן

Fish Pop, שוק הדגים

Fish Pop, שוק הדגים. שוק הדגים,
Fish Pop בשוק הדגים/שוק הדגים

חנות הדגים התל-אביבית חוגגת טריות ויצירתיות בפופ-אפ שכולו אוכל, שתייה ומזויקה.

האירוע, שצפוי להתקיים מדי שלושה שבועות (הבא מתרחש ב-30 בדצמבר) ברחוב בית אלפא בתל אביב, יאגד את השפים ניצן גת ומיכאל קוגן, ויציע מנות ב-35 שקלים, יין שילווה אותן, ואווירת מסיבה ימית.

פרטים נוספים כאן

יום מקומיות, אסיף

אסיף, המרכז לתרבות אוכל בישראל. אסיף,
יום מקומיות באסיף/אסיף
אסיף, המרכז לתרבות אוכל בישראל. אסיף,
יום מקומיות באסיף/אסיף

המרכז לתרבות האוכל בישראל מקיים את "יום אסיף" השני, בסימן מקומיות.

האירוע יתקיים ביום חמישי (29 בדצמבר) ובמסגרתו תוכלו להתעמק באופי שבו המושג בא לידי ביטוי בעידן בפוד-טק, לזהות אזוריות על ידי טעימת שמן זית, לטעום מנות ממתכונים מקראיים ופירות הדר שטופחו על ידי חוקרי מכון וולקני, וליהנות מתפריט אפריטיבו שיתכתב עם תוכן העניינים.

בין המשתתפים תוכלו למצוא את ד"ר ציפורה טייטל, חוקרת כימיה וביוכימיה של מזון במכון וולקני, את גלי פריד, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בחברת Vanilla Vida, את הילה אלפרט ואת אהוד סוריאנו, בעל תואר מומחה לשמן זית מטעם אוניברסיטת חאאן בספרד.

פרטים נוספים כאן

תחרות היין Terravino

תחרות היין Terravino. ולדיסלב גורניק,
תחרות היין Terravino/ולדיסלב גורניק

תחרות היינות והאלכוהול הבינלאומית בהובלת "איש הענבים" נחתמה בסוף השבוע בטקס גאלה שעשה כבוד לתעשייה הישראלית.

בין הזוכים בתחרות ניתן למנות, בין היתר, את יקב אמפורה (לאחר שרכש את יקב לוטם), את יקב ברקן, את יקבי כרמל, את יקב עמק האלה, את יקב רקנאטי וגם את יקב טפרברג. במקביל, הוענק פרס מפעל חיים ליונתן תשבי' "סמל ישראלי להצלחה של מאבק אישי ולחלוציות", כהגדרת השופטים.

יותר מ-700 יינות נטעמו ונשפטו השנה על ידי עשרות שופטים, ובית פתוח, שיתקיים ב-22-23 בדצמבר תחת המיתוג המתבקש "טועמים זהב", יאפשר לחובבי היין להגיע לבית "איש הענבים" ביפו ולטעום מהבקבוקים המצטיינים.

פרטים נוספים כאן

מעדנא, רעננה

מעדנא, רעננה. בלה שחר הלל,
מעדנא ברעננה/בלה שחר הלל

בית האוכל המושקע ברעננה מוסיף לפעול כל העת כדי להביא את הגליל למרכז הארץ, ומציע חלל מותאם לאירועים וקולקציית סדנאות מגוונת - וטעימה.

במהלך חנוכה, למשל, יקיימו במעדנא סדנת סופגניות להורים וילדים עם צחי באומגרטן (20 בדצמבר), עם אופציות מטוגנות ואפויות כאחד, וסדנאות אוכל נוספות ייפתחו בהמשך.

פרטים נוספים כאן

מגשי ספינג', הבוריקה

מעצמת הטיגונים של קובי שמואל בשוק הכרמל ממשיכה במסורת החנוכה המוצדקת שלה, ומציעה מגשי ספינג' הביתה, למשרד, או סתך כך - כשיש חשק. מחיר: 30 יחידות ב-100 שקלים, משלוח חינם מהזמנה של שלושה מגשים.

פרטים נוספים כאן

תפריט חנוכה, פריז טקסס

המבורגר עם סופגניה, פריז טקסס. פריז טקסס,
המבורגר עם סופגניה של פריז טקסס/פריז טקסס
המבורגר עם סופגניה, פריז טקסס. פריז טקסס,
המבורגר עם סופגניה של פריז טקסס/פריז טקסס

רשת ההמבורגרים המצוינת מקבלת את חנוכה עם שידוך יומרני אך מסקרן של בשר וסופגניה.

המפלצת הדו-ראשית הזאת תגיע בתצורת סמאשבורגר דונאטס (עם צ'דר מרובע, אייסברג, בייקון טלה וריבת אוכמניות, 59 שקלים) או קריספי צ'יקן דונאטס (עם מלפפון כבוש מטוגן, אייסברג, בצל, חלפניו ורוטב סנטה פה, 49 שקלים), ותוגש במהלך שמונת ימי החג (18-26 בדצמבר).

פרטים נוספים כאן

קולקציית סופגניות, נינה ביאנכה

סופגניות, נינה ביאנכה. נינה ביאנכה,
סופגניות של נינה ביאנכה/נינה ביאנכה
סופגניות, נינה ביאנכה. נינה ביאנכה,
סופגניות של נינה ביאנכה/נינה ביאנכה

המסעדה הוותיקה במתחם ביל"ו חוגגת חנוכה עם גירסאות סופגנתיות לקינוחיה.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, סופגניית קראק פאי קרמל ובננות מקורמלות, סופגניית גנאש פיסטוק קלוי ותותים, סופגניית בנופי גנאש לבן ופרלינה לוז, וגם סופגניית נמסיס גנאש מריר קקאו טראפלס ו-וויסקי. מחיר: 41 שקלים לזוג, כקינוח.

פרטים נוספים כאן

פסטיבל קינוחים, Meex שרונים

פסטיבל קינוחים, Meex שרונים. בולונז'רי 96,
פסטיבל הקינוחים של Meex שרונים/בולונז'רי 96
פסטיבל קינוחים, Meex שרונים. גליצקי,
פסטיבל הקינוחים של Meex שרונים/גליצקי

מתחם הקניות בהוד השרון מחזיר בפעם החמישית את אירוע השחיתויות המתוקות שלו, תחת הכותרת המתבקשת Sweeties.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, פריטו שוקולד של ישראל אהרוני, צ'יפס הולנדי עם רוטב מתוק, סופגנייה מיוחדת של אור שפיץ, לחמניית בייגלה מלוח עם קרם מסקרפונה של נונונו, דונאטס של השואורום בייקהאוס וגם כנאפה, צ'ורוס וסושי שוקולד.

פרטים נוספים כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully