וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחממת: טליה לוין מנצחת את החורף

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 15.2.2023 / 18:38

בימים כאלה של נטייה להתכנסות, היא אוהבת להרים את עצמה וליזום בילויים במקומות חמימים. טליה לוין עם שלוש סיבות מעולות לצאת מהבית באמצע החורף

בכפר ובקיבוץ אכלו כבד קצוץ. אנגלמייר. יח"צ,
במסעדות פועלים אף פעם אין טעויות/יח"צ

הסופה ברברה שהגיעה לכאן בשבוע שעבר הכניסה אותנו להלם קל אחרי כמה שבועות של קיץ בחורף. אבל תמיד כשאני נבהלת מתחזיות מזג אוויר, אני מזכירה לעצמי שבאירופה אנשים ממשיכים לחיות גם כשיורד שלג, אז למה שאהיה תקועה מול הטלוויזיה ואקפא עוד יותר (רק לי קר יותר בבית מבחוץ?).

בימים כאלה של נטייה להתכנסות, אני דווקא אוהבת להרים את עצמי וליזום בילויים במקומות חמימים מחוץ לבית. הטיפול הטוב ביותר בדכדכת החורף הוא אלכוהול טוב, תרבות וחברים טובים שצוחקים איתך. אז עשיתי את זה, בשיא הסערה. וכדי שלא תצטרכו לחפש יותר מידי רעיונות לסופה הבאה, הנה שלוש ההמלצות לבילוי חם בגל הקור.

אסיף, "בית מחוץ לבית". סיוון מולקו רושיאנו,
תאכלו, זה יתקרר/סיוון מולקו רושיאנו

תחנה ראשונה: ברצלונה בתל אביב

לא יודעת אם יצא לכם לשמוע על החרם של ברצלונה על תל אביב, אבל בעיתוי משעשע למדיי, דווקא בעיר העברית הראשונה תתקיים בשבוע הבא פסגה קולינרית ספרדית, שתארח שלושה שפים קטלונים מובילים, ושלושה שפים ישראלים, בחסות אסטרייה דאם, הבירה הרשמית של ברצלונה.

כך שאם מתחשק לכם לאכול את ברצלונה בישראל - אני מודה שקצת פחות בא לי לטוס לשם עכשיו - שריינו את ה 21-22 לפברואר בתל אביב. רבותיי הברצלונאים, אם אתם לא רוצים אז לא צריך!

איפה:
האירועים יתקיימו בשלוש מסעדות: מלגו ומלבר עם השף מוטי טיטמן (שדורגה במקום 40 בין המסעדות הטובות ביותר במזה"ת בתחרות 50 Best), אנימאר עם הלל תווקולי (שדורגה במקום ה 32 באותה תחרות) ומריפוסה של השף חביב משה בקיסריה. כל הארוחות ילוו בבירה הכי ברצלונאית.

עוד בוואלה!

ביקור ראשון: הבית החדש של יקב רקנאטי

לכתבה המלאה
שף מוטי טיטמן, מלגו ומלבר. בר כהן,
מבשל ברצלונה. שף מוטי טיטמן, מלגו ומלבר/בר כהן

תחנה שנייה: אסיף "בית הרחק מהבית"

כמה מקומות קולינריים תרבותיים חדשים שנפתחו בתל אביב בתקופה האחרונה, ואחד מהם ומשובח במיוחד הוא אסיף, המרכז לתרבות אוכל בישראל. אני מבלה שם המון, שותה ורוכשת מטעמים. הפעם מה שקרץ לי שוב לחזור אל המקום היא תערוכת אוכל שמציגה מחווה מרגשת במיוחד למסעדות פועלים.

אם יש משהו שנוגע לליבי תמיד זה להיכנס לאיזה "מתי המקלל" שכזה, כוך בשוק, או מסעדה עם כסאות פורמייקה. ולא משנה באיזו עיר או מדינה. לזרוק שטר של חמישים שקל או עשרה יורו, ולבקש מהאדון או הגברת שעומדים זעופים ליד הדלפק לשים לי כל מה שהם חושבים לנכון בצלחת.

במסעדות פועלים אף פעם אין טעויות. ואגב חורף, אני לא יודעת איך זו לא תרופה רשומה בסל הבריאות, אבל כוסית הערק או הוודקה שמוגשת ליד המנה מלאת הרגש שבצלחת, מצליחה להפיג לא רק מיחושי גרון אלא גם כל דכדכת.

איפה: לילינבלום 28 תל אביב.
לפרטים: 03-375-2727

אסיף: "בית מחוץ לבית". נועם פריסמן,
בואו הביתה: מתוך תערוכת "בית הרחק מהבית"/נועם פריסמן

תחנה שלישית: פופינה חוגגת עשור

המסעדה הנפלאה של השף הנהדר עוד יותר אוראל קמחי, חוגגת עשור, עם שלוש ארוחות מסקרנות. עם פופינה יש לי סיפור אישי, כמה חברות שלי חיות על הקו הטרנס אטלנטי, ובכל פעם כשהן מגיעות אחרי תקופה לישראל, הן קובעות לכולנו ארוחה ראשונה בפופינה.

למה? כי זו המסעדה הכי פריזאית בתל אביב, כי יש בה משהו שתמיד מתחדש וטעים, כי היא מעין בועה תל אביבית במובן הטוב של המילה, וכי היא פשוט פופינה. היו לי שם כמה וכמה דייטים מוצלחים, אפילו אחד מרגש במיוחד, ובעשור המטורף והמטלטל הזה, קמחי המוכשר לא מפסיק להתפתח, לצמוח ולהשתבח.

את שלוש הארוחות החגיגיות עם שפים שלהם היסטוריה "פופינאית" ילוו קוקטיילים על בסיס מקאלן (קמחי חובב וויסקי מושבע). דורון מנגולי, מנהל הבר ואחראי תחום היין של פופינה רקח לצד שלושת השפים האורחים רז רהב (שעבד בזמנו במסעדה), ארז קומורובסקי ויורם ניצן, שילוו את שלוש הארוחות החגיגיות, קוקטיילים מיוחדים על בסיס וויסקי בהשראת קונספט הארוחה.

מסעדת פופינה, קוקטייל. טליה לוין, מערכת וואלה
מסעדת פופינה, קוקטייל/מערכת וואלה, טליה לוין

הארוחה הראשונה עם רז רהב התקיימה בשבוע שעבר, על הגמר של משחקי השף, אז לצערכם פספסתם. אבל ב-20.2 וב-27.2 תוכלו לחגוג עם הפופינים ולפגוש את קומורובסקי וניצן בהתאמה, עם תפריטים מיוחדים וקוקטיילים שיותאמו במיוחד. אחרי שישבתי עם מנגולי לכמה דרינקים על הבר, אני יכולה להבטיח לכם שבגזרת האלכוהול לא תצטרכו אפילו לאמץ את המחשבה, רק תנו לו להוביל.

איפה: אחד העם 3 תל אביב
לפרטים והזמנות: 03-575-7477

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully