וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכול סיפורים: המהדורה היפנית של הסינגל מאלט האהוב

אסנת גואטה

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 12:06

מאחורי כל משקה טוב צריך להיות סיפור מעולה. כמו זה של המזקקה הוותיקה שלא מפסיקה לחדש, שהשיקה ממש עכשיו מהדורה מיוחדת בהשראה יפנית

גלנמורנג'י טוקיו. יח"צ חו"ל,
גלנמורנג'י טוקיו/יח"צ חו"ל

מזקקת גלנמורנג'י הסקוטית, השיקה מהדורה נוספת של הסדרה המיוחדת והמגניבה שיצר המאסטר דיסטלר ד"ר ביל לומסדן. הדגש הפעם הוא על הטעמים של טוקיו.

רגע לפני שנדבר על טוקיו, בואו נפליג אחורה לשנת 1843. השנה בה וויליאם מאת'סון, היילנדר סקוטי, הגשים חלום והקים מזקקה משל עצמו בשם גלמורנג'י שפירושו: 'עמק השלווה'. השם הזה נגזר מהנוף הקסום בו ממוקמת המזקקה, בין גבעות מוריקות ושפע של מקורות מים.

חובבי וויסקי מכירים את המותג שנים רבות והוא נמצא על לא מעט מדפים. השילוב בין שעורה סקוטית, מי מעיינות ושמרים טבעיים, מבטא את הטרואר הייחודי בו ממוקמת המזקקה. ואליו מתווספים דודים גבוהים במיוחד, שמפיקים תזקיק חלק ופרחוני. כך נוצר האופי הייחודי של הסינגל מאלט הזה.

מה שעוד יפה בגלנמורנגי היא החדשנות, המתלווה למוצר שנחשב שמרני ויציב. ד"ר ביל לומסדן המאסטר בלנדר של המזקקה, הוא טיפוס צבעוני וחובב ריגושים, והוא מתמיד לשלב בקלאסיקה גם נישות חדשניות וצבעוניות, שמסקרנות את חובבי הוויסקי הקלאסי ובאותו זמן, קורצות לשתיינים חדשים.

דודי הזיקוק של גלנמורנג'י ובקבוק. IBBLS,
דודי זיקוק גבוהים במיוחד/IBBLS

סיפורה של מזקקה

בקטלוג של גלנמורנג'י יש לא מעט ביטויים מוכרים כמו: גלנמורנג'י אוריג'ינל, ספינת הדגל של המזקקה. וויסקי שמתיישן בחביות אקס ברבן, שעברו מילוי כפול. וויסקי עגול, וחלק עם ארומה שיש בה רמיזות לתפוזים ומנדרינות ומעט אפרסקים ומשמשים אפויים לצד וניל וטופי

בסדרת ה"פינישים", תמצאו גלנמורנג'י אוריג'ינל שעובר יישון נוסף במגוון חביות. לסנטה לדוגמא, שמקבל זמן יישון נוסף בחביות שרי אולורוסו וחביות פדרו חימנז למשך שנתיים נוספות, ו-קינטה רובן, שמתיישן זמן נוסף בחביות של פורט רובי, המעניקות לו ארומות שוקולד מנטה, מנדרינות, תפוזים, שבבי עץ, אגוזי מלך וסיומת פלפל ואגוז מוסקט

Glenmorangie 18 YO, הוא סינגל מאלט בוגר, המתיישן 15 שנים בחביות אמריקאיות. חלקו מועבר לחביות שרי אולורוסו. כאשר הוא מגיע לגיל 18 שנה מעורבבים השניים שוב לכדי וויסקי מיוחד, פרחוני, פירותי ומתקתק.

Glenmorangie Sigent, הוא שילוב של הסינגל מאלטים המבוגרים ביותר הקיימים במזקקה, המתיישנים בחביות הטובות ביותר. הוויסקי העשיר ביותר מבית גלנמורנג'י

עוד בוואלה!

אנחנו על הכוסית: כך שפטתי בחצי גמר אליפות העולם בוויסקי

לכתבה המלאה
גלנמורנג'י סיגנט. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוויסקי העשיר ביותר מבית גלנמורנג'י/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיפורה של סדרה

אחת היצירות המרתקות של ד"ר לומסדן היא הסדרה המתחדשת " ...TALE OF", שבמסגרתה, מדי שנה, מוציאה המזקקה וויסקי ייחודי שמחובר לזיכרונות של המאסטר, ולחיפוש אחר פינישים בחביות יוצאות דופן.

הסידרה כללה עד היום שלושה ביטויים: סיפורה של עוגה שנולד מתוך ההבנה של ביל, כי כל הזיכרונות הטובים שלו מלווים בעוגה מנחמת. וויסקי שמתחיל את תקופת היישון בחביות בורבון וממשיך לפיניש בחביות יין קינוח טוקאי ,

סיפורו של חורף, ששולח אותנו לימים קרים אל מול האח. וויסקי שמתיישן בחביות בורבון ומסיים בחביות יין מרסלה סיציליאני.

סיפורו של יער, המביא לבקבוק את כל הריחות שלומסדן סופג משיטוטיו ביער ליד ביתו. זהו הוויסקי הראשון של גלנמורנג'י שנוצר משעורה שהולתתה באמצעות שריפה של צמחי יער, והוא שופע ועשבוני.

מהדורת חורף, גלנמורנג'י. גלנמורנג'י,
סיפורו של יער/גלנמורנג'י

סיפורה של טוקיו

האחרון בסידרת סיפורי הוויסקי של לומסדן הוא סיפורה של טוקיו. לאחר שנים של חיפוש ומתוך התשוקה שלו לתרבות היפנית העשירה, המסורת והאוכל היפני, יצר לומסדן סינגל מאלט המתיישן בחביות מיזונארה, עץ הגדל בעיקר במזרח אסיה, באזורים כמו יפן, קוריאה ומזרח סין.

מלבד הייחוד הגיאוגרפי, זמן הצמיחה של המיזונארה ארוך מאוד.. 200 שנים תעבורנה עד שהעץ יגיע לגודל הראוי.

גלנמורנג'י טוקיו. יח"צ חו"ל,
הטריק מיפן. יישון בחביות מיזונארה/יח"צ חו"ל

חביות המיזונארה, מעניקות המון טעם בתקופות המוקדמות של השימוש בהן ונחשבות לעוצמתיות מאוד. לאחר תקופת יישון קצרה מתוארת השפעת חבית המיזונארה ככזו המוסיפה תחושת קטורת לוויסקי. מלבד השימוש בחביות המיוחדות, ד"ר ביל בחר להשתמש גם בחביות אקס שרי וחביות אקס ברבן.

התוצאה היא סינגל מאלט בעל ארומות עשבוניות מאוד, עם רמזים של קטורת וטופי. הטעם מציג לנו תחושת פה מתובלת ועסיסית, מלאה בטעמי שקדים, שורשים שונים וצימוקים. סינגל מאלט מפתיע ומגוון. המחיר: 320 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully