וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנוחה ליגע: מה לשתות בעמק יזרעאל

עודכן לאחרונה: 17.4.2024 / 12:04

נמאס לכם לתכנן את החיים על פי הפרעות אישיות של גנרלים ופוליטיקאים? טליה לוין תכננה לכם טיול חלומי בין יקבים בעמק יזרעאל

לא אכפת לי מהאיראנים, לא אכפת לי מנקמות ותגובות. למען האמת, נמאס לי לתכנן את חיי סביב הפרעות אישיות של גנרלים מכל מיני מדינות. לכן, בפסח הקרוב אני עושה תוכניות ויהי מה. זו העונה היפה בשנה, ונראה לי שלא יזיק לאף אחד מאיתנו לשתות קצת יותר מהרגיל, לקבוע ארוחות עם חברים ולצאת לטבע.

לאן נטייל הפעם? עמק יזרעאל הוא אזור שאני אוהבת במיוחד ולא טיילתי בו די הרבה זמן. לאחרונה גיליתי שיש בו יקב מקסים שלא הכרתי, ושנושא את אותו שם.

ליקב יזרעאל שממוקם בקיבוץ חנתון, יש מרכז מבקרים ממש מקסים מרחק שעה וקצת נסיעה מהמרכז, מקום טוב להתאוורר בו ולנשום קצת ירוק. בשנת 2012 הוקם היקב שבאג'נדה שלו היה ייצור של יינות 100% ישראלים שמתאימים לאקלים הים תיכוני או כמו שאומרים ביקב: "זנים שאוהבים הרבה שמש".

שתי המלצות חמות שבדקתי מראש: 'סוביניון בלאן 2023' שמתאים לרביצה על הדשא בצהריי חול המועד. יין מאוזן ומרענן, עם חמצמצות עדינה. בין אם אתם שם או סתם מזמינים הביתה, לכו על הסוביניון בלאן.

המלצה נוספת למיטיבי חך וגם לסקרנים שרוצים לנסות משהו אחר ושונה: 'ארגמן 2020'. זן ענבים ישראלי, שכבר אמרו עליו שהוא קצת כמו הישראלים, קשה לעיכול.

ביקב יזרעאל הצליחו לעשות ממנו יין מאד מעניין , שהייתי מביאה איתי לארוחה מושקעת. הוא מיוחד, מורכב ומתפתח לאיטו בכוס.

יקב יזרעאל, ארגמן. יח"צ,
הצבע ארגמן/יח"צ

עוברת בצהוב

התחנה הבאה היא יקב נטופה, שפתוח במתכונת כשרה לפסח גם בחול המועד ובערב החג השני. זו לא תהיה הפעם הראשונה וגם לא השנייה שלי שם. תמיד כיף לעצור ביקב הזה לטעימות ואפילו לרכישה קטנה לפני שמגיעים לדשא על שפת הכנרת.

'לאטור צהוב 2023 רוסאן ושנין בלאן' היא הבחירה המנצחת שלי, יין חדש שאני ממליצה לקחת לכל פיקניק.

ייקב נטופה השיק גם יין במהדורה מיוחדת: "אינת עומרי" רוזה מבציר 2023, שנוצר, לבקשת המשפחה, לזכרו של עומרי לביא שנרצח בנובה, ושחמישה עשר אחוזים מההכנסות ממנו, יועברו למטה משפחות החטופים. הרכישה באתר היקב בלבד.

עוד בוואלה!

הגזמתם עם העיקריות בחג? שתו משהו מריר

לכתבה המלאה
יקב נטופה, לטור צהוב. יח"צ,
צהוב זה טוב/יח"צ

מקצרין לתל אביב

מי שאוהב להצטייד מראש ביינות ובמארזים שאפשר לקחת גם לפיקניק, ישמח לשמוע שיקב רמת הגולן מגיע לתל אביב ליומיים של פופ אפ.

בימים חמישי ושישי הקרובים, 18-19 באפריל, ב"חדר פרטי" בבניין פנורמה עתיר החנייה, תיפתח חנות יין של יקב רמת הגולן, וייערכו סדנאות טעימה שדורשות הרשמה מראש.

Pop Up Wine Bar, חדר פרטי, בית פנורמה, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה!
נוף המישור. "חדר פרטי" בבית פנורמה, תל אביב/מערכת וואלה!, יניב גרנות

אני בחרתי לדגום את האירוע שיתקיים ביום שישי ה 19 לחודש בין 10:00-14:00 שמשדך בין אוכל לכוסות. ניתן יהיה גם לרכוש מארזים מוכנים שיחסכו לכם את מאמץ בהתארגנות. נראה אתכם שם.

איפה: דרך בן צבי 84, קומה 6, תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully