וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסע מפסח: היינות הלבנים שיעשו לכם את החג

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 10.4.2024 / 19:49

קלילים וידידותיים, מינרליים ופריכים, אלגנטיים ומורכבים? מירה איתן ממליצה על עשרים יינות ישראלים, שתשמחו להעלות על שולחן החג שלכם

יין לבן. טליה לוין,
הגיע זמן הלבן/טליה לוין

יינות לבנים מתאימים בצורה מושלמת לאקלים הים תיכוני, והקיץ כבר מתדפק על דלתנו. אין דרך טובה יותר להירגע אחרי יום עבודה חם מאשר יין לבן מרענן ופריך שמשאיר טעם של עוד ולא מרדים.

היינות הלבנים מגיעים במגוון של זנים, טעמים וניחוחות, החל מיינות קלילים וידידותיים, מינרליים ופריכים וכלה ביינות אלגנטיים, מורכבים ועמוקים.

גם עם אוכל מתובל היינות הלבנים משתפים פעולה טוב יותר מאשר רוב היינות האדומים. כיום אפשר למצוא בקלות יינות לבנים שילוו היטב גם מנות בשר שונות. ואם חיפשתם דווקא יין פחות קליל, גם לזה יש פתרון.

חלק מהיינות הלבנים עוברים התבגרות בעץ כמו האדומים ומקבלים גוף ונפח שמאפשרים להם להתמודד עם המאכלים העשירים והכבדים יותר, למרות שגם פה, אני אישית, מעדיפה אותם רעננים ומינרליים ששוברים את השומנים באוכל ומקלילים את ההרגשה בחך.

מי שמחפש את היתרונות הבריאותיים של היין האדום, ישמח לדעת כי בשנים האחרונות התברר לחוקרים כי היין הלבן לא נופל בהכרח ביתרונותיו הבריאותיים מהיין האדום. אומנם כמות נוגדי החמצון שבו היא קטנה מהכמות הנמצאת ביין האדום, אך בסופו של דבר השפעתם על תאי הגוף דומה מאוד.

טעימת יינות לבנים נהדרים, הבהירה שתעשיית היין המקומית הולכת ומתפתחת בצעדי ענק. דור של ייננים שמעזים, מתנסים והולכים עם רצונות הקהל העכשוויים, מייצרים יינות לבנים נהדרים שירעננו את הקיץ החם שלנו ויתאימו לאוכל הים תיכוני הפיקנטי שלנו.

פירותי או חומצי, אפילו בעל מליחות ים קלילה, היין הלבן הוא בדיוק מה שאתם צריכים גם בשולחן חג הפסח.

יין שולחן פסח. ShutterStock
ימים לבנים/ShutterStock

יקב הרי גליל, סתיו לבן 2023

צמחי הבר המקומיים הגדלים בסתיו בכרמי יקב הרי גליל מעטרים את התווית, כמו שאפשר לצפות מיקב בר-קיימא המחובר למקום, לטבע הגלילי, לכרמים ולאנשים.

זהו יין לבן יבש המורכב מ- 72% ויונייה, 23% מוסקט ו- 5% סוביניון בלאן, עם ניחוחות עשירים של פרי טרופי, פסיפלורה ואננס, וחמיצות מאוזנת וקלילה. המחיר: 55 שקלים.

עוד בוואלה!

סדר מתוק: על יינות וצימוקים

לכתבה המלאה
יקב הרי גליל, סתיו לבן. יח"צ,
ניחוחות עשירים של פרי טרופי/יח"צ

יקבי כרמל, vats 2 לבן 2022

מהסדרה הים תיכונית של כרמל שאף פעם לא מאכזבת, מגיע בלנד ים תיכוני פירותי, עשיר, רענן ועסיסי.

יין חצי יבש, עם מתיקות קלה מאוד, שמאוזנת בחמיצות קלה ונעימה. המחיר: 65 שקלים.

יקב כרמל, 2 vats לבן. איל קרן,
מתיקות נעימה/איל קרן

יקב תבור, שנין בלאן 2022

יקב תבור הגלילי מגדל כרמים במצפה רמון, מהם הגיעו ענבי השנין בלאן.

יין לבן יבש המשלב ניחוחות וטעמים מגוונים של תפוח ירוק, עשב לימון ודבשיות קלה. הגוף הבינוני והחמיצות הפריכה מדגישים את הרעננות, והסיומת נעימה ומתמשכת. המחיר: 60 שקלים.

יקב תבור, שנין בלאן. יח"צ,
סיומת נעימה ומתמשכת/יח"צ

יקב ציון, קפיטל, שער האריות לבן 2023

יקב ציון, בבעלות וניהול משפחת שור הירושלמית, החל את פעילותו בירושלים העתיקה לפני 175 שנים. קפיטל היא סדרת היינות המובילה של היקב, ששמה מתייחס לבירת ישראל.

מענבי גרנאש, קולומבאר וסוביניון בלאן, נוצר ביקב יין ארומטי ופירותי עם חמיצות מרעננת וסיומת ארוכה ומינראלית. המחיר: 60 שקלים.

קפיטל, לייונס גייט. יח"צ,
ארומטי ופירותי/יח"צ

יקב ירושלים, פרמיום, סוביניון בלאן 2023

יקב ירושלים, שנוסד בתחילת המאה העשרים בעיר העתיקה, ממוקם כיום בחלקה הצפוני של העיר. היקב נמצא בצמיחה מתמדת ואתו גם היינות.

לראיה, יין לבן יבש שהופק מענבי סוביניון בלאן מהרי ירושלים, שמתאפיין בניחוחות מתפרצים של פרי טרופי טרי, לצד דשא קצוץ, גוף בינוני עד מלא וחומציות נהדרת. תמורה מצוינת לכסף. המחיר: 65 שקלים.

יקב ירושלים, סוביניון בלאן פרימיום. יח"צ,
תמורה נהדרת למחיר/יח"צ

יקב טפרברג, אסנס, שרדונה 2022

ענבי השרדונה הגיעו משני כרמים של יקב טפרברג, הראשון מכרם הנטוע בהרי יהודה בגובה של 900 מטר מעל פני הים והשני בעמק האלה. לאחר התסיסה היין התבגר על שמריו (sur lie) במשך כ-9 חודשים.

התוצאה: שרדונה עשיר עם ניחוחות פרי טרופי, הדרים, חמאה ועץ אלגנטי. יין פירותי ומאוזן עם חמיצות עדינה, גוף בינוני וסיומת ארוכה. המחיר: 69 שקלים.

יקב טפרברג, אסנס. יח"צ,
פירותי ומאוזן/יח"צ

יקב פסגות, סוביניון בלאן 2023

ענבי הסוביניון בלאן נבצרו בכרמים של יקב פסגות הממוקמים צפונית לירושלים. יין לבן יבש עם ניחוחות וטעמים של פירות טרופיים. בחך איזון, חומציות נאה ומינרליות, רעננות ופריכות. המחיר: 75 שקלים.

יקב פסגות, סוביניון בלאן. אילן נרינסקי,
רעננות ופריכות/אילן נרינסקי

יקב רמת הגולן, ירדן, סוביניון בלאן 2023

היין שתמיד שומר על הרמה ועל מאפייני הזן. יין לבן יבש עם ניחוחות של פירות מגוונים, החל מתפוח ירוק וליים, וכלה בגויאבה ומלון.

יין רענן עם גוף בינוני, חמיצות מאוזנת וטובה וסיומת ארוכה ונעימה. המחיר: 76 שקלים.

יקב רמת הגולן, ירדן סוביניון בלאן. יח"צ,
שומר על הרמה/יח"צ

יקב רקנאטי, פרנץ' בלנד 2023

ענבי קולומבאר, סוביניון בלאן ומוסקט קנלי מכרמים בכפר תבור, הגליל התחתון ותל פארס ברמת הגולן, יצרו יין פירותי, ארומטי והרמוני, עם מתיקות טרופית המאוזנת על ידי חומציות רעננה ופרחוניות עדינה. המחיר: 80 שקלים.

יקב רקנאטי, פרנץ' בלנד. איל קרן,
צעיר ורענן/איל קרן

יקב ברקן, בטא ריזלינג TDN 2019

בסדרה המוגבלת Beta של יקב ברקן, המיועדת לצרכני היין המעוניינים לחוות זנים יצירתיים שונים, נוצר ריזלינג TDN מכרם בר גיורא, הנטוע לא הרחק מירושלים.

מעבר לניחוחות פרי ההדר והפרחים הייחודיים לזן הריזלינג, בחלוף מספר שנים התפתחה ביין ארומה בשם TDN, שלה ניחוח ייחודי אופייני של פטרול ומינרליות. המחיר: 80 שקלים.

יקב ברקן, בטא, ריזלינג. יח"צ,
ניחוח מינראלי ייחודי/יח"צ

יקב פינטו, שנין בלאן 2023

ענבי השנין בלאן, מהזנים המצטיינים במדבר, הגיעו מכרם ירוחם שבהר הנגב. היין תסס בחלקו בחביות עץ אלון חדשות שיצרו יין בעל גוף עשיר, עם שילוב טוב של רעננות וירקרקות, מינרליות ואיזון נהדר.

יש לו ניחוחות הדרים עדינים עם רמז לעשבי תיבול טריים, וסיומת ארוכה ומהנה. המחיר: 89 שקלים.

יקב פינטו, שנין בלאן. יח"צ,
גוף עשיר, רעננות וירקרקות/יח"צ

יקב נטופה, לאטור צהוב 2023

יין לבן יבש מ-85% ענבי רוסאן ו-15% שנין בלאן, שנבצרו בשוליים הדרומיים של הגליל התחתון למרגלות הר תבור ובגובה של 110 מטר מעל פני הים.

לבן יבש, פירותי ופריך, עם ניחוחות מגוונים, מטרופי ועד לתפוחים חמצמצים וליים. גוף בינוני וחמיצות נעימה גם בסיומת. המחיר: 90 שקלים.

יקב נטופה, לטור צהוב. יח"צ,
פירותי ופריך/יח"צ

יקב פלדשטיין, דבוקי 2023

דבוקי הוא אחד הזנים הקדומים באזורנו, שגדל כיום בעיקר בהרי יהודה, איו"ש ומורדות הכרמל המזרחיים. הענבים ליין הזה הגיעו מהרי יהודה.

זהו יין לבן יבש עם ניחוחות עדינים, רעננים ופירותיים, וטרופיות קלה. טוב בפני עצמו ויהיה עוד יותר טוב לצד אוכל. המחיר: 110 שקלים.

יקב פלדשטיין, דבוקי. יח"צ,
ניחוחות עדינים, רעננים ופירותיים/יח"צ

יקב מרגלית, ריזלינג 2022

מיקב הבוטיק המשפחתי הוותיק מגיע יין ריזלינג מקסים, עשיר בניחוחות וטעמים ומאוזן היטב בין מתיקות וחמיצות.

פירותיות של תפוחים ירוקים, הדרים, אפרסק ופרחים, אליה מתווספים פירות יבשים ודבשיות נעימה, המשולבים במינרליות חדה. המחיר: 120 שקלים.

יקב מרגלית, ריזלינג. אייל קרן,
מקסים!/אייל קרן

יקב יתיר, חלוץ שנין בלאן - רוסאן 2022

סדרת יינות חדשה שנוצרה במסגרת הניסיונות של יקב יתיר באקלום זנים ופיתוח סגנונות יין חדשים. ענבי חלוץ לבן הם 78% שנין בלאן ו-22% רוסאן שהגיעו משתי חלקות ביער יתיר. היין התבגר 8 חודשים במכל עץ בנפח 3,000 ליטר והושאר ביקב לעוד כ-9 חודשים.

התוצאה היא יין לבן יבש, עשיר ורענן, עם ניחוחות פירות צהובים, תפוח, אגס ומלון ופרחוניות מדברית. יין עסיסי ומינרלי. המחיר: 130 שקלים (ביקב בלבד).

יקב יתיר, חלוץ לבן. איל קרן,
עסיסי ומינראלי/איל קרן

יקב אדם, רוסאן 2023

ענבי הרוסאן מגיעים מכרם הנטוע למרגלות גבעת המורה על אדמה בזלתית. היין תסס והתבגר על שמריו לאורך כל תהליך הכנתו.

יין לבן יבש עשיר שמתפתח בכוס. מינרלי ופריך, עם חומציות מאוזנת וסיומת ארוכה, מתמשכת ומפתה. המחיר: 130 שקלים.

יקב אדם, רוסאן. יח"צ,
עשיר ומינראלי/יח"צ

יקב אחת, רוסאן ויונייה 2022

ענבי הרוסאן והוויונייה התבגרו על השמרים במכלי נירוסטה ובחביות עץ צרפתי כ-10 חודשים.

יין מורכב, אלגנטי ורענן, עם ניחוחות של אגסים טריים, אשכוליות ומינרליות נעימה, גוף די מלא וחמיצות מאוזנת ומרעננת. המחיר: 130 שקלים.

יקב אחת, רוסאן ויונייה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מורכב ואלגנטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

יקב עגור, לים לבן 2022

בלנד המבוסס על ענבי רוסאן, בליווי סוביניון בלאן וויונייה, כולם מאזור הרי יהודה. היין שהה על משקעיו כ-9 חודשים.

יין מורכב ועשיר, אלגנטי ונעים, עם טרופיות משולבת בחמיצות רעננה והדרית, וסיומת ארוכה ומענגת. המחיר: 135 שקלים.

יקב עגור, לים לבן. יח"צ,
מורכב ועשיר/יח"צ

יקב סוסון ים, שנין בלאן וויילד 2022

הענבים והשמרים הטבעיים שהתפתחו עליהם הגיעו מכרם הנחלה האורגני של יקב סוסון ים, במושב בר גיורא שבהרי ירושלים, בגובה של 700 מטר מעל פני הים.

היין נוצר על ידי תסיסה של שמרי בר, שהעניקה לו אופי מרתק ומנעד ניחוחות וטעמים מגוון. ניחוחות של פירות לבנים, חבושים ואגסים, גוף עשיר ודי מלא, אפילו מעט מתובל. המחיר: 145 שקלים.

יקב סוסון ים, ווילד שנין. יח"צ,
סוס פרא/יח"צ

יקב קסטל, שרדונה C 2022

יקב הבוטיק המשפחתי מציג שרדונה בסגנון בורגון מענבי שרדונה הגדלים בכרמים בהרי ירושלים, בגובה של 700 מטר מעל פני הים. היין התבגר כשנה על משקעיו בחביות עץ אלון צרפתי.

יקב קסטל, שרדונה C. יח"צ,
בסגנון בורגון/יח"צ

יין אלגנטי ביותר, עשיר בניחוחות וטעמים של פרי טרופי, הדרים ושקדים קלויים, ומשלב חמאתיות טעימה עם חומציות מרעננת. שרדונה שעושה כבוד ליין הישראלי. המחיר: 149 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully