וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתימה טובה: יינות יוקרה שאינם (מאוד) יקרים

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 2.6.2024 / 13:37

יקבי כרמל, היקב המסחרי הוותיק בישראל, השיק יינות חדשים בסדרת Signature היוקרתית. מירה איתן חותמת על זה שהם שווים את המחיר

"החזון שלנו בעולם היין הוא להיות יין כל ישראלי."

משהו טוב עובר בשנים האחרונות על יקבי כרמל. היקב המסחרי הראשון שהוקם בארץ, לפני כ-140 שנים, חזר לגדולתו כיקב יציב, חי ותוסס, שמטביע את חותמו בעולם היין הישראלי.

בפרוטפוליו של היקב יינות רבים בכל רמות המחיר, מיינות שולחניים פשוטים ועד ליינות יוקרה נושאי מדליות, שמייצגים את אזורי היין הטובים בישראל.

יינות יוקרה אפשר למצוא בפורטפוליו של לא מעט יקבים בעשורים האחרונים. עם זאת, יכולת של יקב גדול נאמדת גם ביינות המיועדים ללגימה יומיומית לא מחייבת, יינות שנמכרים בסופרמרקטים, אפשר לומר ה'לחם' של היקב.

אל הלחם הזה מצטרפת בגאווה ה'חמאה', יינות הביניים, המעניקים תמורה טובה למחירי אמצע, לא זולים מדי ולא יקרים מדי. והתוצאה, משמחת ביותר.

"החזון שלנו בעולם היין הוא להיות יין כל ישראלי" אומר נדב ארנס ארד, מנכ"ל היקב. "אנחנו מאוד גאים בהיסטוריה ובמורשת ארוכת השנים שלנו, אך עושים גם הרבה סדרות ומוצרים חדשים, פוגשים בדרך טרנדים ומובילים אותם לסיפור הישראלי."

"נושא החדשנות והחידושים הוא חלק משמעותי מאוד בעבודה השיווקית והייננית היומיומית שלנו. בהיבט של יין כל ישראלי זה פוגש קודם כל את הצרכנים שלנו דרך המנעד המאוד רחב תחת המותג יקבי כרמל. מגוון רחב ברמה הסנסורית וגם ברמת המחירים, ממחירים מאוד נוחים ועד ליינות היוקרה שלנו."

"מבחינתנו אנחנו רוצים שלכל צרכן יהיה את היין המתחבר אליו. ולשמחתנו אנחנו רואים שלכל בית ישראלי מגיעים יינות יקבי כרמל וגאים לתת את המענה המאוד רחב הזה."

"כמובן שאנחנו מודעים לכך שעיקר שוק היינות בישראל הם יינות נגישים, וזה חלק מהעוצמה שלנו, עם זאת יינות הפרימיום מהווים סגמנט צומח שחשוב לנו מאוד".

"לייננים יש חופש פעולה ואנחנו לא מתערבים במלאכתם."

רן אסא, מנהל השיווק של היקב, שהגיע ישר מהמילואים הוסיף: "יינות סדרת כרמל סיגנצ'ר המופקים מ-17 כרמים נבחרים, הם חוד החנית שלנו ומותג שממשיך להתרחב. לייננים יש חופש פעולה ואנחנו לא מתערבים במלאכתם."

"הרחבנו את הפרוטפוליו במטרה לענות על כל המגמות והצרכים בשוק. החל מסוף מאי אנחנו מתחילים באירועי קמפיין, ביניהם: בר יין בסופי השבוע ב-'חדר פרטי' בבית פנורמה, סרטון עם היינן יפתח פרץ ועוד".

"התקופה הזו לא קלה לאף אחד כשחלק מהייננים ושאר העובדים במילואים."

יפתח פרץ, היינן הראשי של יקבי כרמל, חתום על מגוון הסגנונות השונים של יינות היקב. לדבריו הוא לא עובד לבד והיינות של היקב משקפים משהו מטעמם האישי ותפיסת עולמם של כל צוות הייננים.

"התקופה הזו לא קלה לאף אחד כשחלק מהייננים ושאר העובדים במילואים." אומר יפתח. "אני מודה לאנשי היקב, הכורמים והאגרונומים, שעושים אתנו ביחד את היין. יש כאן צוות אדיר עם הרבה שותפים, שלהם בסיס מאוד רחב ויציב".

סדרת Vineyards, שנמצאת תחת מותג הפרמיום Carmel Signature, הופכת עם השנים לסדרה טובה, יציבה ומרתקת, במחיר נוח. סדרה לא שגרתית שמאפשרת בחירה בין יינות מסקרנים.

נדב ארנס, מנכ"ל, יפתח פרץ, יינן ראשי, יקבי כרמל. רפי דלויה,
נדב ארנס, מנכ"ל, יפתח פרץ, יינן ראשי, יקבי כרמל/רפי דלויה

יקבי כרמל, ויניארדס, רוזה 2023

רוזה יבש מענבי מרסלאן וגרנאש נואר מכרמי עמק איילון הממוקמים למרגלות הרי יהודה ובנימין. היין תסס בחביות עץ ישנות והתבגר על שמריו במשך כחצי שנה, מה שהוסיף לו גוף והרבה טעמים.

יש לו ניחוחות וטעמים עדינים של פירות קיץ כתומים ותותי עץ, חמיצות מאוזנת וגוף די משמעותי שהופך אותו ליין גסטרונומי נהדר. המחיר: 80 שקלים.

יקבי כרמל, ויניארדס, רוזה. אייל קרן,
יין גסטרונומי נהדר/אייל קרן

יקבי כרמל, ויניארדס, סירה גרנאש 2021

יין אדום יבש מענבי סירה וגרנאש מכרם שורש וכרם מבוא ביתר, הממוקמים בהרי ירושלים, שהתבגר כ-14 חודשים בחביות אלון משומשות ברובן.

"שילוב קלאסי של עמק הרון, גרנאש שנוטה להתחמצן בקלות וסירה שנוטה לחיזוריות נותנים ביחד את הדבר המושלם" אומר יפתח. יין קל יחסית ומאידך מורכב, עם טעמי פרי אדום חמצמץ וניחוחות פירותיים ומתובלים. יהיה כיף לשתות אותו מקורר. המחיר: 80 שקלים.

יקבי כרמל, ויניארדס, סירה גרנאש. אייל קרן,
קל יחסית, אבל מורכב/אייל קרן

יקבי כרמל, ויניארדס, שני מרום הגליל 2021

קברנה סוביניון, מלבק ומרלו מכרמים שנטועים בגובה שבין 780 - 850 מטר מעל פני הים בגליל העליון. "פחד אימים לעבוד באזור הזה בתקופה זו" אומר יפתח, "והאגרונומית מעיין עושה שם עבודה נהדרת".

בלנד בורדו קלאסי של פעם (כיום קשה יותר למצוא מלבק בבורדו), שהתבגר כ-14 חודשים בחביות עץ אלון. יין עשיר, עם ניחוחות וטעמי פירות אדומים בשלים. יבש, קטיפתי, עדין ונעים גם בסיומת. המחיר: 80 שקלים.

יקבי כרמל, ויניארדס, שני. אייל קרן,
קטיפתי ונעים גם בסיומת/אייל קרן

יקבי כרמל, סינגל ויניארדס, ריזלינג , כרם הר אביטל 2022

היין, חלק מסדרת הכרמים היחידניים יקבי כרמל, נעשה מענבי ריזלינג שגדלו בגובה 900 מטר מעל פני הים בהר אביטל שבצפון רמת הגולן. הקרקע הוולקנית הבזלתית מסייעת לשמירה על הטעמים ועל החמיצות הטבעית והרעננה של הענבים.

היין תסס בחציו במשך שישה חודשים בחביות עץ אלון וחציו השני בנירוסטה. ריזלינג מקסים, עשיר בניחוחות פירות קיץ לבנים והדרים, יין אלגנטי עם חמיצות נאה ומינרליות מאוזנת.

לדברי היקב, בהמשך הוא צפוי לפתח ארומות נוספות האופייניות לזן, כמו: דבש, פרחוניות עזה ופרחים לבנים. המחיר: 120 שקלים.

יקבי כרמל, סינגל ויניארד, ריזלינג הר אביטל. יח"צ,
ניחוחות פירות קיץ לבנים והדרים/יח"צ

יקבי כרמל, לימיטד אדישן 2021

יין הדגל של יקבי כרמל, בגרסה שזכינו לטעום, הוא יין צעיר מאוד שממש לא כדאי לפתוח היום, עם פוטנציאל עצום. מורכב ביותר, מלא רבדים שמתפתחים וממשיכים עם הזמן בכוס ובחך.

יין קסום, עוצמתי ורך בו זמנית, מאוזן ועגול, פירותי ומתובל ועוד ועוד. המחיר: 250 שקלים. לשמור לשנים הבאות.

יקבי כרמל, לימיטד אדישן. אייל קרן,
יין קסום/אייל קרן
"שנתעסק ביין ולא בדברים אחרים."

"בימים אלה אנחנו הולכים לקראת בציר עוצמתי ולא פשוט וכל היקב כמרקחה." אמר יפתח פרץ בסיום הטעימה. "מצפה לנו הרבה מאוד עבודה עם הרבה שותפים בשביל לייצר יינות כאלה."

"אני מאחל שכולם יחזרו הביתה ושנתעסק ביין ולא בדברים אחרים." מצטרפת בכל לבי לברכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully