וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבה ומלחמה: המלצות יין לט"ו באב

עודכן לאחרונה: 14.8.2024 / 15:35

טליה לוין מתכוננת לחג האהבה עם כמה יינות שהיא אוהבת במיוחד

זוג בים. DisobeyArt, ShutterStock
להרגיש אהבה, לא משנה איזו/ShutterStock, DisobeyArt

אם היה מדובר בשבוע רגיל, סביר להניח שהייתי מניחה כאן עוד טקסט שמנסה להיות לא קלישאתי לקראת ט"ו באב. אבל כמו שכתבתי לא מזמן, ההתרחשויות של השנה החולפת גורמות לי לרצות להיאחז בכל מיני חגים ועניינים, שבימים רגילים אני לא ממש מתייחסת אליהם.

הרבה דברים נאמרו על העיתוי המוזר של ט"ו באב שיחול השנה ממש בתחילת השבוע, ובעיתוי מוזר אני מתכוונת לתקופה לא רומנטית בעליל: אמצע אוגוסט.

האמת אין לי מה לחדש. אני רק ממליצה לנסות למצוא כל אופציה שהיא, כדי להרגיש אהבה כלשהי, לא משנה איזו, כי נמאס ממלחמות.

אני בכל מקרה, מתכננת שאם הכל יהיה בסדר, וברור שיהיה, לשתות את היינות שאני אוהבת רצוי עם כמה שיותר אנשים שאני אוהבת, ולקוות שבציר 2024 יעבור בשלום.

זוג בשקיעה. cody black, צילום מסך
לשתות ולאהוב/צילום מסך, cody black

יעקב אוריה, עזר כנגדה. או בקיצור: Soulmate

נדמה שהיין הזה נועד לאירועים כמו יום האהבה, אבל האמת היא שזה יין שאני מוכנה לשתות כל יום, כל היום. גם כאן כמו באהבת אמת, שני זנים דומיננטיים ושונים זה מזה כל כך, שרדונה ושנין בלאן, מתחברים בהרמוניה מושלמת כאילו הם נועדו להיות ביחד.

בנימה אישית, כל יין שיעקב אוריה נוגע בו הוא כזה. את היין הזה אפילו לא הייתי משלבת עם אוכל, למרות שזה מתבקש. הוא פשוט עומד כל כך טוב בפני עצמו.

המחיר: 129 שקלים

עוד בוואלה

טעם של עוד: ביקור ביקב לוינסון

לכתבה המלאה
יינות יעקב אוריה. יינות יעקב אוריה,
יעקב אוריה בפעולה/יינות יעקב אוריה

יקב יתיר, DAROM אדום

הנטייה הטבעית של מערכי השיווק לקראת ט"ו באב היא ללכת על רוזה, אבל הנטייה הטבעית שלי היא לבחור ביין אדום, בעיקר כשבימים האלה אנחנו לא ממש יוצאים כמו פעם ובעיקר כי את רוב היום כולנו מבלים מול הטלוויזיה ובמזגן.

בגזרת האדומים בחרתי יין שלא רק לב יש על התווית שלו, אלא גם הרבה נשמה. יקב יתיר, עושה יינות נפלאים וזה לא חדש, והיין הזה שלו כל כך מלא משמעות בעיקר עכשיו. בלנד אדום שעשוי מזני ענבים מקומיים שגדלים בנגב ובדרום הרי יהודה.

המחיר: 79 שקלים.

יקב יתיר DAROM אדום. צילום מסך, מערכת וואלה
יין עם לב ונשמה/מערכת וואלה, צילום מסך

יקב טפרברג, אסנס, רוזה

ובכל זאת אי אפשר להתעלם מאחד הסמלים של החג, הרוזה שהפך כמעט ל"דובי לב" של היינות. אני בעד, במיוחד כשהוא קר, ובמיוחד בשיא הקיץ.

הרוזה מסדרת אסנס של יקב טפרברג, בדיוק עונה על הקריטריון. הוא נגיש במחיר עבור התמורה הגבוהה שהוא נותן, צבעו ורדרד עדין וכך גם הטעם שלו, עדין פירותי ורענן. שילוב נפלא של גרנאש נואר, מורבדר וברברה.

המחיר: 79 שקלים.

יקב טפרברג, אסנס, רוזה. יח"צ,
פירותי ורענן/יח"צ

יקב עגור, לים לבן

הים מנקז אליו הכל לטוב ולרע, ובסוף גם את הרע הוא יודע להפוך לטוב. אם יש מקום שמרחיב לי את הלב ומעורר בי אהבה זה הים. אני מודה שבפעם הראשונה שקניתי את היין הזה, בחרתי אותו לפי השם.

יקב עגור, לים לבן. יח"צ,
לשתות מול הגלים/יח"צ

אחר כך טעמתי את הבלנד הלבן של יקב עגור, שיש בו רוסאן, עם נגיעות של סוביניון בלאן, ויוניה וגם שרדונה. יש בו את התמצית הטובה מכל מה שיש באזור הים התיכון ואם אפשר אז כדאי לשתות אותו על סירה או על איזה סלע מול המים.

המחיר: 135 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully