וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יין קדוש. ועוד המלצות שתייה לסופ"ש האחרון של השנה

אסנת גואטה

עודכן לאחרונה: 26.9.2024 / 12:26

מהדורת סוף השנה של המלצות סוף השבוע: סרט על יין ישראלי, אירוע החגים של קבוצת R2M, בקבוק איטלקי בהשראה אמריקאית וסיידר עד גבול היין. יצא סוף

סרט לסופ"ש: Holy Wine

לאחר כשנתיים בהן הוא מוקרן בפסטיבלי סרטים בעולם ודחיות נוספות בגלל המצב, הסרט הישראלי Holy Wine מגיע לסינמטק תל-אביב, עם הרבה יין ומחשבות על מצב היין בארץ.

זהו סרט קולנוע דוקומנטרי, דובר אנגלית ברובו, של הבמאי הישראלי רון "סנואו" שי, המציג את היין הישראלי דרך מבט פנימי חושפני של הייננים העושים אותו.

סיפורו של היין הישראלי, עשיר בהיסטוריה קדומה ומסורת עתיקה. כשהייננים של היום נאבקים ליצור תרבות יין חדשה, הם חושפים כוח פנימי המסבך את מלאכתם ומכשיל את הצלחת היינות המשובחים שלהם בעולם.

הפרימירה תתקיים ביום שישי הקרוב, עם פאנל של אורחים ויין מקומי. בנוסף, יתקיימו הקרנות גם בראש השנה.

מתי:
יום שישי, 27/9, בשעה 11:00

היכן:
סינמטק תל-אביב

פרטים נוספים באתר סינמטק תל-אביב

holy wine יאיר ואסף מרגלית. בנג'י כהן,
עכשיו גם בקולנוע: יאיר ואסף מרגלית/בנג'י כהן

סופ"ש של קניות לחג: יריד היצרנים של דליקטסן

אירוע החגים המסורתי של קבוצת R2M, מארח יצרנים קטנים עם דברים טובים מרחבי הארץ, הזדמנות להרכיב מארזים עם מיטב היקבים, המזקקים והיצרנים המקומיים למארז שאין שני לו.

מי מגיע? המתססה עם סיידרים נהדרים, נעמה שטרנליכט עם שלוש גרסאות של טוניק כולל שיקוי עם קליפות אתרוג, וג'ין זוהרה, מזקקת יוליוס של יובל (ג'וב) הרגיל, שתגניב מקיבוץ חניתה המפונה תזקיקי פירות ועוד .

באגף היין תמצאו את התוצרת הישראלית הנפלאה של: יקב מיקה מרמת הגולן, יקב בזק מכרמי יוסף, יקב יהושוע של היינן דוד בר אילן, יקב אנדרדוג, יקב אבידן מקיבוץ אייל ויקב בן דוד הגלילי.

לכל אלו יתווספו המטעמים של הדליקטסן: עוגות, גבינות, פרחים ועוד. תהיה אפילו פינת אריזה.

מתי: יום שישי, 27/9, בין השעות 8:00-14:00

היכן:
בית פנורמה, דרך בן צבי 84, תל אביב

עוד בוואלה

לא חשוב הכסף: המלצות יין לראש השנה מעל 150 שקלים

לכתבה המלאה
דליקטסן, ראש השנה 2024. יח"צ,
דליקטסן. מארז שאין שני לו/יח"צ

יין לסופ"ש: The Wanted Zinfandel

סדרת THE WANTED כוללת יינות איטלקיים נגישים בהשראה אמריקאית. האדום לדוגמא נעשה מענבי פרימיטיבו שגדלו באזור פוליה, על גפנים בוגרות בנות 40-50 שנה.

כאמור, מדובר ביין בהשראה אמריקאית. מרוכז מאוד, עם ניחוחות של דובדבנים בשלים, וניל ופטל שחור, גוף מלא, מרקם רך, עגול וקטיפתי ואופי כבד.

היין משלב בין העושר של הענב האיטלקי והאלגנטיות לעוצמה המעט אגרסיבית של יינות אמריקאים. והמחיר כיפי מתמיד. יין מושלם לערב קריר (רק שיגיע כבר), כמו כן הוא ממש יין לאוכל וכזה שדורש להיפתח איזה חצי שעה לפני השתיה.

המחיר: 60 שקלים

וונטד, זינפנדל. יח"צ,
בהשראה אמריקאית/יח"צ
המתססה, סיידר קצוות. אסנת גואטה, מערכת וואלה
על גבול היין. סיידר קצוות/מערכת וואלה, אסנת גואטה

סיידר לסופ"ש: המתססה, קצוות

אני מאד אוהבת את המתססה, בגלל המוצרים הנהדרים, ובגלל החזון שלהם שכולל הצלה של פירות זרוקים, שבלעדיהם היו מגיעים לפח. לאחרונה השיקה המתססה, משקה שהוא לדעתי על גבול היין.

השם 'קצוות' מרמז על המוצר, שהוא למעשה סיידר שנעשה כולו מתפוחים או אגסים שניה לפני שנזרקו. כאלו שנראים חצי כוח ואף אחד לא רוצה.

הסיידר התבגר עם שבבי אלון ואז נסחט בחוזקה ועבר לביקבוק. מה שמתקבל הוא בעצם סיידר אלכוהולי יבש מאד שמרגיש כמו יין. הטעמים יבשים, מחוספסים עם מתיקות מרומזת בלבד והגיזוז עדין עדין . בקבוק מדהים.

המחיר: 74 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully