וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבולבלים? כך תקנו יין לחג כמו מומחים

עודכן לאחרונה: 25.9.2024 / 14:46

הזמן קצר, המבחר עצום וההמלצות מבלבלות. אז איך אתם אמורים לבחור יין לשולחן החג? קבלו את הטיפים שיוציאו אתכם גדולים

דון ג'וזפה. חנות יין ומעדניה. גיל אבירם,
כל כך הרבה יין, כל כך מעט זמן לבחור/גיל אבירם

זה קורה אפילו לי, גם אחרי קילומטרז' לא מבוטל בעולם היין, כשאני נכנסת לחנות יין כדי לקנות שלושה בקבוקים שיתאימו לארוחה.

אני יודעת מה אני אוהבת, יש לי רשימה ארוכה ודי קבועה של יינות שתמיד עובדים כשאני מתארחת או מארחת, ומכיוון שאני אוהבת לגוון אני גם תמיד פתוחה להצעות של המוכרים.

ובכל זאת, אני מתבלבלת. כי המבחר גדול, וההמלצות מרובות, ובעיקר כי יותר מידי יינות טעימים משאירים אותי בסוף עם הבקבוקים הקבועים.

לאחרונה, כשניסיתי לסייע לחברים למקד את רכישות היין שלהם לחג, גיליתי שמותגים ושמות פחות מעניינים אותם, כמו גם זני ענבים. הם רוצים שיהיה טעים, שיהיה זול, שיתאים לאוכל ולאנשים ושיוכל לשמח גם בתור מתנה.

תהיתי איך מסבירים להם מה ההבדל בין קברנה, למרלו, איך לשכנע את החברה שתמיד קונה את אותו הדבר, לנסות פעם אחת מרסלן, ולמה סירה הוא זן מדהים שצריך לשתות יותר.

הפעם בחרתי להתמקד ביינות אדומים עד 100 שקלים, גם כי ברור שהרכישה לא תסתיים ביין אחד, גם כי יש בהם משהו קלאסי וחגיגי, גם כי אדומים הם כוס היין שלי לחלוטין, וגם כי לתחושתי זה תחום שצריך לעשות קודם כל בו קצת סדר.

היין שהישראלים הכי אוהבים. יח"ץ,
מתחילים באדום/יח"ץ

איך מדייקים

אוהבים את היין שלכם יבש אבל לא באמת אוהבים את התחושה שהוא משאיר בחך אחרי הלגימה? משוכנעים מער לכל ספק שיין אדום עושה לכם "כאבי ראש"? חושבים שמזג האוויר "חם" מכדי שאפשר יהיה ליהנות בו מיינות אדומים?

לכם הייתי ממליצה, באופן כללי, לחפש יינות GSM (מזני הענבים: גרנאש, סירה, ומורבדר), יינות סירה סירה, ואפילו בלנדים מזנים שמתאימים לאזורים חמים, כמו קריניאן, מרסלן ועוד.

ההמלצות שלי: יקבי כרמל, מדיטרניאן; 4 וואטס (65 שקלים); יקב רקנאטי, גליל, סירה (59 שקלים); יקב טפרברג, אינספייר ארט GSM עם התווית המקסימה של אמן הגרפיטי דדה (65 שקלים)/

עוד בוואלה

לא חשוב הכסף: המלצות יין לראש השנה מעל 150 שקלים

לכתבה המלאה
יקב טפרברג, אינספייר ארט, GSM. אסנת גואטה, מערכת וואלה
מומלץ בחום/מערכת וואלה, אסנת גואטה

איך מתאימים יין לאנשים

ארוחות חג הן בדרך כלל ארוחות קלאסיות וקבועות, תבשילים ומנות כבדות יחסית, ממש לא משנה מאיזו עדה.

אני מאמינה בגישה שאם היין טעים והאוכל טעים לא חייבים לעשות ביניהם התאמה בעזרת טבלאות אקסל, ובכל זאת: בשתיינים הקלאסיים, וחובבי היין שאין עליו עוררין יתמסרו בקלות לקברנה סוביניון הקלאסי, ל-מרלו שבעיני מצליח תמיד עם החך הישראלי וכמעט ואי אפשר לטעות איתו, ולכוכבים שלא כולם נותנים להם את הקרדיט הראוי: קברנה פרנק, ומלבק.

ההמלצות שלי: יקב רמת הגולן, גמלא, קברנה סוביניון (75 שקלים); יקבי כרמל, ויניארדס, קברנה סוביניון (85 שקלים); יקב תבור, אקו אדום 2017 (85 שקלים).

יקב תבור. יח"צ,
בכרמים של יקב תבור/יח"צ

איך בוחרים מתנה למארחים

איזה יין להביא למארחים? בדרך כלל כשמגיעים עם יין לארוחה הציפייה של כולנו היא להשקיע. ואכן, יש יינות נפלאים ומדהימים שעולים לא מעט, משמשים כמתנה נהדרת ולא חייבים לפתוח אותם באותו הערב.

אפילו אם התקציב שלכם מוגבל, במחיר של עד 100 שקלים תוכלו להעניק למארחים שלכם יינות מכובדים בהחלט.

איך בוחרים? כשאני מתארחת אצל אנשים שאני לא מכירה את ההעדפות שלהם, אני אוהבת ללכת על בטוח. קלאסיקות שאי אפשר לטעות בהן, עם מכנה משותף רחב ובמובן הטוב של המילה.

ההמלצות שלי: יקב טפרברג, אסנס, מרלו (99 שקלים); יקב יתיר, דרום אדום (85 שקלים), יקב רקנאטי, רזרב מרסלן (119 שקלים גלישה קטנטנה במחיר אבל שווה), יקב רמת הגולן, ירדן, סירה (99 שקלים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully