וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסמו של המדבר: שלושה יינות חדשים בסדרת דרום

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 11.9.2024 / 13:18

היינות בסדרת 'דרום' של יקב יתיר, יביאו אל שולחן ארוחת ראש השנה שלכם טעמים וניחוחות שיכולים להגיע רק מהמדבר

ערן גולדווסר, יינן יקב יתיר. ונשות השזרה. אורית גרינבוים-לירון, מערכת וואלה
ערן גולדווסר, יינן יקב יתיר/מערכת וואלה, אורית גרינבוים-לירון

בימים אלה, כאשר לא ברור איפה מתחיל צפון הארץ ואיפה נגמר הדרום, ענף אחד ברור שמקבע את האחיזה שלנו באזורים אלה: חקלאות מקומית. אחד הענפים הצומחים בעשורים האחרונים, שמבוסס על חקלאות ארצישראלית, הוא ענף היין.

עסקי התיירות סובלים בתקופה זו ומקומות רבים שובתים מפעילות, אך מי שחפצה נפשו בטיול קולינרי בימים אלו, יוכל לשלב נופים, יין ונשנושים באחד היקבים הפרוסים ברחבי הדרום.

יקב יתיר מציע את היינות מסדרת דרום, יינות עם סיפור ייחודי זהות מובחנת וחותם אישי מיוחדים, שמציגים לנו על מגש הכסף את נפלאות האזור.

דרום הארץ היה אזור גידול כרמים כבר לפני אלפי שנים ובמהלך השנים הפכה הגפן לסמל ארצישראלי. גיתות לדריכת ענבים, המעידות על כרמים גדולים, הן תגליות ארכאולוגיות שכיחות בארץ ישראל, ורובן נמצאו בדרום הארץ ובמרכזה. חוקרים סבורים שהיין היה אחד התוצרים החשובים ביותר בארץ ישראל כבר בתקופה הביזנטית, בה התפתחה תעשיית היין בערי הנגב.

יינות דרום מבית יתיר מביאים אלינו את טעמי ארץ היין הדרומית במלוא הדרם. גידול ענבי יין בנוף המדברי עוצר הנשימה, בתנאי אקלים קיצוניים, מגלה אזור שונה ומיוחד במינו, הן מבחינת סוגי האדמה, והן מבחינת האקלים המיוחד, המהווה כר מצוין לגידול כרמי יין.

הטרואר הייחודי של האזור מביא טעמים וניחוחות ייחודיים ושונים משאר חלקי הארץ.

יער יתיר. ארכיון הצילומים של קק"ל, מערכת וואלה! NEWS
אצא נא מהיער/מערכת וואלה! NEWS, ארכיון הצילומים של קק"ל

הרחבת גבולות הטרואר

יינות יקב יתיר מיוצרים אך ורק מאזור יער יתיר, אך עם יינות דרום, מומחי היקב הרחיבו את גבולות הטרואר ונתנו להם פרשנות חדשה. היינות מורכבים מממסכים ייחודיים של זני ענבים אהובים ומוכרים המגיעים מתנאי הגידול המיוחדים והקשים המאפיינים את אזור הדרום.

התוצאה היא יינות שורשיים, נגישים ולא כבדים, צנועים ונינוחים, הרמוניים ונעימים, יינות שמדברים בגובה העיניים. וכמו שאומרים ביקב "סדרת דרום משלבת בין הפשטות והצניעות למורכבות המדברית, בין השקט לעוצמה של המדבר", סדרה שמטביעה את חותם אזור הדרום על מפת היין הישראלי.

שלושה יינות בסדרת דרום, לבן, רוזה ואדום. לכל יין בסדרה סיפור עם אופי ייחודי.

עוד בוואלה

סמטת ההפתעות: היין של ברי והליקרים של ענת

לכתבה המלאה

דרום לבן 2023

ענבי סוביניון בלאן ומעט קולומבר מכרמים ברמת ערד ומצפה רמון שתססו והתבגרו במכלי בטון וחביות של 500 ליטר במשך 4 חודשים.

יין יבש אלגנטי, מאוזן ומאופק, ניחוחות הדרים חמצמצים ורעננים. יין גסטרונומי שיתאים למנות ים תיכוניות, אך יכול גם לעמוד בפני עצמו כאפריטיף. המחיר: 80 שקלים.

דרום לבן 2023. אייל קרן,
אלגנטי ומאופק/אייל קרן

דרום רוזה 2023

70% זינפנדל, 30% גרנאש נואר מכרמים ברמת ערד, שתססו והתבגרו במכלי בטון נירוסטה במשך 3 חודשים.

יין רוזה אלגנטי, רענן, פירותי, פרחוני ומאוזן. ישתלב מצוין עם מגוון מנות מהמטבח הים תיכוני. יתאים גם להגשה כאפריטיף. המחיר: 80 שקלים.

דרום רוזה 2023. אייל קרן,
רענן ופירותי/אייל קרן

דרום אדום 2022

היין נוצר משלל זנים מכרמים בנגב ודרום הרי יהודה - 30% שיראז, 19% קברנה סוביניון, 14% מרלו, 14% מרסלאן, 7% ארגמן, 6% מורבדר, 5% קריניאן, 5% זינפנדל.

דרום אדום 2022. אייל קרן,
בשל ומאוזן/אייל קרן

הזנים השונים עברו תסיסות קצרות ועדינות, רובם במכלי נירוסטה וחלקם במכלי בטון או מכלי עץ גדולים פתוחים. לאחר מכן התבגרו כ-8 חודשים במכלי בטון ומכלי עץ גדולים (פודרים).

יין אלגנטי, רענן ובשל גם יחד, פירותי, מאופק ומאוזן, בעל גוף בינוני ועפיצות נעימה. ילווה היטב מנות בשר קלות ומאכלים מהמטבח הים תיכוני. המחיר: 80 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully