וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצא לאור: היקב הביתי שאתם צריכים להכיר

עודכן לאחרונה: 26.6.2024 / 10:31

טליה לוין גילתה במקרה יקב ביתי שמתלבש בול על הטעם הישראלי. ונדלקה על ורמוט מתוצרת מקומית

יקב Vin D'ore. טליה לוין, מערכת וואלה
עובדיה כהן ואלי צ'צ'ק, יקב Vin D'ore/מערכת וואלה, טליה לוין

לפני כמה שבועות ביקרתי ביריד היקבים הביתיים של יקב שורק. זה היה בדרך לארוחת שישי אצל חברים שגרים בסביבה. לא היה לנו יותר מידי זמן לטעימות אבל כן הגענו לשם במטרה לאסוף כמה בקבוקים מיקבים שלא הכרנו בעיקר כדי לפרגן.

את חלקם שתינו, את חלקם חילקנו בינינו, היו דברים טובים יותר ופחות אבל היה גם בקבוק אחד שמצא את עצמו במקרר שלי, שכב שם כמה שבועות ונפתח רק אתמול.

כמו שלפעמים קורה בחיים ובכיוון הכי לא צפוי, פתאום נופל לכם לידיים בקבוק משובח מיקב שאפילו לא ידעתם שהוא קיים, ומתחשק לכם עוד. אבל אין. לכאורה, היה זה שרדונה שלא היו לי ממנו יותר מידי ציפיות, מלבד משהו מרענן אחר הצהריים כשהשכנה שלי שוב קפצה ל"קפה" והגשתי לה יין.

שיטוט קטן באינסטגרם כדי לאתר את מי שעומד מאחורי הבקבוק, גילה לי שמדובר ביקב ביתי שנקרא Vin D'ore ושמאחוריו עומדים שני הייטקיסטים: עובדיה כהן ואלי צ'צ'ק שהחליטו לפני עשור לממש את התשוקה שלהם ולהכין יין בעצמם. הם למדו בבית הספר ליין של יקב שורק והחלו לייצר חביות ביתיות בלי ציפיות בכלל, עבור משפחה וחברים.

יקב שורק. וויללו רוטנר,
אירוע יין ביקב שורק/וויללו רוטנר

"בסוף, אנחנו במזרח התיכון"

לקח כמה שנים עד שהשניים החליטו לצאת לאור, בעיקר בעידוד החברים שאהבו את היין, ולשווק באופן מסחרי יותר. כיום הם מייצרים ארבע סוגי יינות: שרדונה, רוזה גרנאש, מלבק ופטיט סירה, ו-2000 בקבוקים בשנה כשהמוטו שלהם הוא לשווק לקהל הרחב את היינות שהחברים שלהם הכי אוהבים.

עובדיה מספר לי שהם גאים לומר שהיין שלהם פונה בעיקר לקהל צעיר, ולטעם הישראלי הממוצע האהוב. "אנחנו עושים שרדונה ורוזה מאוד קלילים קריספיים ונוחים שמתאימים לכל מי שרוצה יין נעים שלא יישב לו על הראש. בסוף, אנחנו במזרח התיכון וזה הסגנון של הקהל שלנו".

את היינות הם מיצרים ביקב שורק, ובינתיים את כל המשלוחים הם עושים מהבית. השרדונה, שלא יושן בחביות עץ ומכאן הקלילות שלו שמתאימה בול לקיץ וללחות, הוא עולה 85 שקלים, ואפשר אותו להזמין דרך האתר או ישירות בעמוד האינסטגרם, ואם תזמינו כמות, הם יעשו לכם גם הנחה.

עוד בוואלה!

קרב פותחנים: היין הישראלי נלחם באנטישמיות

לכתבה המלאה
הוורמוט של נעמה שטרנליכט. טליה לוין, מערכת וואלה
הוורמוט של נעמה שטרנליכט/מערכת וואלה, טליה לוין

הפטיש החדש שלי

עוד יצרנית ישראלית מעניינת שכדאי לשים לב אליה, היא נעמה שטרליכט שבעברה הייתה מסעדנית ובעלת מסעדת 'החלוצים 3' המדהימה בלוינסקי למי שזוכר.

לפני כמה זמן נתקלתי בטוניק הנפלא שלה שהיא מייצרת מאסופה של צמחים מקומיים אותם היא מלקטת ורוקחת, אחרי שחברות חזרו מנסיעה לעמק יזרעאל פגשו אותה וכמובן שחשבו מיד עליי.

נעמה מייצרת משקאות אלכוהוליים שכולם מבוססי צמחים, ורמוט לבן יבש וורמוט אדום, שהוא הפטיש החדש שלי, אותם היא מייצרת שיתוף עם היינן אורי חץ מיקב שאטו גולן.

טעמנו את הורמוט האדום שהתיישן במשך 3.5 שנים בחבית בה שהה הורמוט הלבן. התוצאה הייתה שסיימנו את הבקבוק באותו ערב, וולא קל לסיים בקבוק ורמוט בערב אחד. ניתן להשיג בחנויות כמו: אסיף או מכולת האחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully