וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקים קרים לימים חמים

2.7.2013 / 12:44

יולי החם מתחיל, הילדים בחופש ולכם אין חשק להזיע במטבח? זה הזמן להכיר מרקים קרים קלילים ומרעננים, שלא מכבידים על הגוף והנשמה

עכשיו, כשהטמפרטורות ואחוזי הלחות מתחילים לטפס לעבר הבלתי נסבל, אפילו המחשבה על קערית של מרק חם יכולה לעורר הזעה. זה הזמן להיזכר במרקים הקרים הקלילים והמרעננים, שלא מכבידים על הגוף והנשמה. רצוי גם שלא ישלחו אותנו לעבודת הכנה מפרכת, כי הרי אף אחד לא באמת רוצה לעמוד עכשיו שעות מעל הכיריים.

במרק קר, כמו במרק, יש אינסוף אפשרויות. מבושל או חי, חמוץ, מלוח, חריף, מתוק, עדין או מתובל, טחון או בחתיכות גדולות, מבוסס על מים או על חלב, יוגורט, גבינה, יין - הכלל היחיד הוא שיהיה קר, קר מאוד, וכמובן טעים.

מרק טרטור עם סלק

הוא סגול, לימוני ומרענן ויהפוך כל ארוחה למצננת ונעימה בימי הקיץ. אורלי פלאי-ברונשטיין מכינה מרק טרטור צונן בפחות מעשר דקות. בגרסה הקלאסית של מרק היוגורט הצונן יש מלפפון ירוק, כאן יש סלק, השום מורגש היטב וכדאי לשחק עם תיבול של פלפל חריף ועשבי תיבול לטעמכם.

למתכון

מרק יוגורט רוסי קר

אוקרושקה (מהמילה הרוסית קרושיט - לפורר) היא מנת מרק קיצי קר ומרענן המבוסס על יוגורט או ריוויון מהמטבח הרוסי.

את המתכון המקורי נהוג להכין עם תפוחי אדמה אבל על מנת שהמתכון יהיה קליל יותר, הם הושמטו. בנוסף, יש הנוהגים להכינו עם מאלט במקום סודה.

למתכון

מרק יוגורט עיזים מלפפונים ונענע

הוא מרענן, בריא ובעיקר טעים. כשבחוץ לא ידוע אם קר או חם, לכו על מרק בטמפרטורת החדר. ליה שומרון מכינה מרק יוגורט עיזים מלפפונים ונענע

למתכון

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מרק סלק קר

מתכון של חיים כהן ואלי לנדאו ז"ל: פטנט מופלא למנה קטנה לערב לח. אין בכלל עבודה, מלבד קניות ועיבוד בבלנדר. במרכול מוכרים סלק מבושל באריזת ואקום, שחוסך הליך מעצבן של קילוף ובישול. מושלם. ולארבעה אנשים נחוצים (הכמויות אינטואיטיביות וניתן לשחק איתן):

למתכון

מרק מלון בניחוח זנגוויל

מתכון של חיים כהן ואלי לנדאו ז"ל: בלי בלנדר או מעבד מזון, אין טעם לחשוב על המרק הזה. הפטנט כאן הוא שהמרק מתקרר לפני הכנתו, כמו גם קעריות ההגשה האישיות, שאותן שומרים שעות אחדות בפריזר.

למתכון

גספאצ'ו בניחוח אסיאתי

מרק יוגורט כבשים ומשמשים של ארז קומורובסקי

"את מרק היוגורט הזה עושים עם משמשים לא בשלים מאוד, כאלה שעוד שבוע שבועיים כבר לא יהיו בעונה וכדאי להזדרז איתם. את המרק כדאי להגיש לצד טלה עסיסי , כי בדרך כלל מאכלי קיץ הם דברים קרים או על הגריל.

למתכון של ארז קומרובסקי

מרק יוגורט באפלו עם קרח נענע ושמן צ'ילי

מרק מנגו קר

מרק דובדבנים של פיטר שיקלושי

המקור של המרק בהונגריה. פעם בימי הביניים לא היו יותר מדי רטבים, המרק הזה היה בעצם רוטב לבשר ולצלי. לפני הפסחא יש כמה שבועות שאסור לאכול בהם בשר, אז הגישו רק את הרוטב. את המרק הזה מגישים כמנה ראשונה.

למתכון של השף פיטר שיקלושי, מסעדת ננה

גספאצ’ו עם פתיתים בניחוח לימון ורוזמרין

  • עוד באותו נושא:
  • מרק קר
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully