וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הם משלנו: הישראלים שהביאו לנו כבוד בחו"ל בתשע"ז

13.9.2017 / 10:27

תשע"ז הייתה שנה מוצלחת לנציגויות הישראליות בחו"ל. אלה השפים והרשתות הישראליות שסייעו להפיץ את הבשורה המקומית ברחבי העולם

זה לא סוד שהמטבח הישראלי הפך לפופולרי מאד בחו"ל. מארצות הברית דרך אירופה ואפילו באוסטרליה, גילו וממשיכים לגלות את נפלאותיו. לפניכם רשימת השפים שהכי התגאינו בהם השנה, כל אחד מהם תורם עוד נדבך משמעותי להמצאותנו על המפה.

seperator

מאיר אדוני פותח את נור וזוכה בשבחי הביקורות

מאיר אדוני. ניר פקין
מאיר אדוני/ניר פקין

אחרי תקופה ממושכת של הכנות פתח השף הישראלי הבכיר מאיר את אדוני את מסעדת נור שלו בניו יורק, באביב 2017. מה רבה הייתה ההפתעה, כשרק ארבעה חודשים לאחר הפתיחה, הגיע אליה מבקר המסעדות של הניו יורק טיימס, פיט וולס, ונתן למסעדה ציון גבוה יחסית וביקורת חיובית. בין היתר שיבח וולס את הפרשנות הרחבה של אדוני למטבח המזרח תיכוני וציין לשבח מנות כמו טרטר פלשתינאי עשוי בשר בקר עם צנוברים, בצל מוחמץ, פלפלים ירוקים חריפים וסומאק, עם קרם חצילים מעושנים ויוגורט כבשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
seperator

אייל שני מביא את הפיתות לאוסטרליה

אייל שני. הילה מרסל קוק,
קרדיט : הילה מרסל קוק/הילה מרסל קוק

בעוד כמה חודשים צפוי אייל שני לפתוח סניף של רשת דוכני הפיתות המצליחה שלו, המזנון, במנהטן. בעוד שניו יורק מכירה את האוכל הזה, ההישג המשמעותי של שני בשנה החולפת היה פתיחתו של המזנון במלבורן, אוסטרליה, אחרי הצלחה גדולה בפריז ובווינה. בכך, סימן שני לראשונה טריטוריה חדשה למטבח שלנו, ביבשת הכי מרוחקת, ופתח דלת לשפים נוספים להביא לאוסטרלים עוד בשורות כמו כרובית בפיתה חריף וטחינה.

seperator

ערן טיבי מביא לבריטים טעימה מתל אביב

ערן טיבי. ז'אן קזלס, מערכת וואלה! NEWS
ערן טיבי/מערכת וואלה! NEWS, ז'אן קזלס

השף הישראלי ערן טיבי אמנם חי חלק ניכר מחייו מחוץ לישראל, אבל החותם של ילדותו בארץ נחקק לתמיד. במסעדת באלה באיה שפתחה שנה בלונדון, הגדיל לעשות והביא לסועדים את תל אביב במלואה, כשההגדרה הרשמית של המסעדה היא 'בהשראת תל אביב'. לא רק האוכל הוא ישראלי אלא גם הלוגו - גמל עם כנפיים - מרצפות השומשום, הבר מעוצב בסגנון מלון סינמה בכיכר דיזינגוף עם המרפסות העגולות, לצד עציצי דקלים, ואריחי משרבייה, שזו אבן מחוררת שתיצור על התקרה אשליה של עיירת חוף. אנחנו מסכימים לחלוטין עם דבריו של זינו, שכל מקום חדש ברוח ישראל, יעזור להפיץ את הבשורה בעולם.

בנדיקט, BBB וניטן תאי פותחים בברלין

בנדיקט. בנדיקט,
מייבאים לא רק אוכל ישראלי. בנדיקט/בנדיקט

המושבה הישראלית ההולכת וגדלה בברלין, הביאה לא רק אוכל ישראלי לבירת גרמניה. גם מיזמים ישראליים שמכוונים למטבח העולמי, הצליחו בה יפה, וקבעו ששיש לנו מה לבשר לעולם גם בתחום המטבחים הבינלאומיים. השנה נפתחו בברלין כמה מיזמים כאלה: מסעדת ארוחות הבוקר בנדיקט, מסעדת ההמבורגרים BBB, וגם ניטן תאי התאילנדית של השף שחף שבתאי, פתחה שם סניף.

פרס ג'יימס בירד למייקל סולומונוב, שף מסעדת זהב, פילדפיה

מייקל סולומונוב. GettyImages
מייק סולומונוב/GettyImages

השף מייקל סולומונוב, בעלי מסעדת זהב הנחשבת בפילדלפיה אמנם לא גר בישראל שנים רבות, אבל הקשר שלו עם המדינה נותר הדוק. רק החודש הוא ביקר בה, וחרש את הארץ לצורך ספר בישול חדש שהוא כותב. השנה זכה סולומונוב בפרס היוקרתי של אגודת "ג'יימס בירד". חלוקת הפרס משולה לאוסקרים של עולם האוכל, ובמסגרתה קיבל את תואר ה"שף יוצא הדופן". סולומונוב מגיש במסעדה את האינטרפרטציה שלו למטבח הישראלי המודרני עם מנות כמו חומוס, כרובית אפויה, שישליק סירליון, קובה נייה ועוד, וקינוחים כמו בסבוסה גזר או סחלב תפוז ופיסטוקים.

אסף גרניט נגד הנצרות. צילום מסך
אסף גרניט/צילום מסך

ולסיום, אי אפשר להתעלם מבחירתה של מסעדת הברברי של קבוצת מחניודה של אסף גרניט ואורי נבון במקום הראשון מתוך 100 המסעדות הטובות בלונדון. הבחירה של מגזין טיימאאוט הצטרפה לשלל כתבות מפרגנות אחרות שנכתבו גם על מסעדת פאלומר של הקבוצה, הפועלת גם היא בעיר. הקבוצה פתחה השנה את מסעדת בלאגן בפריז, ולא נותר אלא להמשיך ולעקוב, אנחנו מאמינים שגם בתשע"ח הם יביאו הביתה גביע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully