וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 מסעדות דגים נפלאות ששווה לבקר בהן

23.2.2019 / 7:55

כאלו שפותחות שולחן עם מלא סלטים, או מסעדות מודרניות ויוקרתיות עם חומרי הגלם הטובים ביותר שיש לים שלנו להציע, ריכזנו עבורכם 8 מסעדות דגים נפלאות ברחבי הארץ, חלקן אולי שוחות נגד הזרם, אבל לגמרי שוות את הביקור שלכם

סשימי סלמון. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
סשימי סלמון באלמרסא/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

אנחנו הישראלים אוהבים מסעדות דגים, מכל המינים והסוגים. החל מכאלו שממלאות לנו את השולחן בסלטים לפני הדבר עצמו, ועד מסעדות מודרניות יותר, שוויתרו על עניין הסלטים, אבל עדיין מציעות יופי של דגה, כי בדבר אחד אין ספק - הדגים המקומיים נפלאים. לפניכם שמונה מסעדות דגים שכל חובבי הז'אנר חייבים לנסות.

מסעדות חדשות ששוה לכם לנסות:
השף שחזר לקיבוץ והקים מסעדה במבנה ישן
המסעדה האירופאית החדשה בנווה צדק

שילה, ת"א

קלאמרי של שף שרון כהן ממסעדת שילה. צילום: דניאל לילה, ספק: שרון כהן, דניאל לילה
דגים ופירות ים/דניאל לילה, צילום: דניאל לילה, ספק: שרון כהן

אין מספיק סופרלטיבים שיתארו את החוויה בשילה, מסעדה שהתמקמה יפה בראש מסעדות הדגים ופירות הים היוקרתיות בארץ, אבל לא תמצאו שם רהבתנות ריקה מתוכן. נכון, מדובר באחת הארוחות היקרות בתל אביב, אבל עם זאת תוכלו למצוא שם כמה מנות דגים מעניינות וטובות במיוחד, וככאלה שמוגשות כבר 14 שנה, חלקן כבר הפכו לאייקוניות כמו טרטר דג עטוף אבוקדו, או קוקי סן ז'אק עם פטריות ובייקון בדמי גלאס. לא סתם הפך שף שרון כהן לנושא הדגל של מטבחי הדגים בתל אביב וכזה שאומרים עליו שהדייגים לוחשים לאזנו. עם עבודה מאוד קפדנית על הצלחת, עם מטבח ששומר על רמה ואחידות במשך שנים ארוכות, ונכון שיש כמה מנות של בשר בתפריט, אבל שילה מציעה קודם כל טבילה עמוקה בים עם חומרי גלם מרהיבים בטריותם כמו סרטנים כחולים, לוקוס, שרימפסים מכל מיני סוגים, צדפות יפהפיות, קלמרי ענק, ועוד.

שילה, בן יהודה 182 תל אביב, 03-5221224

עוד באותו נושא

ללא תלונות: 10 מסעדות לקחת אליהן את ההורים

לכתבה המלאה

שבתאי היפה, יפו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסעדת שבתאי היפה, מוסד בן 50, היא אחת מהמסעדות הטובות ביותר תחת המשבצת "דגים וסלטים" והיא גם עושה זאת באווירת טברנה עליזה. את המפות המשובצות על השולחנות כמעט שלא תראו מרוב צלחות וצלוחיות של סלטים טריים, לא משהו יוצא דופן במקוריותו, אלא פשוט סלט כרוב מצוין, סלט גזר, טחינה טובה, סלט שעועית לבנה, חציל קלוי, סלט סלק ועוד, ובמרכז השולחן הדגים שתזמינו על פי טעמכם: מושט, בורי, דניס או מוסר, בטיגון עמוק, על גריל פחמים או חצי טיגון חצי גריל, ויש גם שרימפס וקלמרי כמובן, בטכניקת טיגון סודית שעוברת כאן מדור לדור.

שבתאי היפה, סמטת החלפנים 7 פינת הצורפים יפו העתיקה, 03-6832250

אייבי, ת"א

אייבי. דרור עינב, דרור עינב
אייבי/דרור עינב, דרור עינב

אייבי היא מסעדת דגים מהדור החדש, כזו שנשענת על בישול מקומי, עונתי, המבוסס על הרבה אש וגחלים. שף אסף דוקטור מרחיב כאן את הקונספט שהגה במסעדתו דוק, לפיו הוא מגיש אוכל מחומרי גלם מקומיים בלבד, והפעם עושה זאת עם התמקדות בדגים ופירות ים. לחובבי הדגים מדובר בהרפתקה קולינרית ובתפריט יש הרבה מנות דגים מבריקות כמו בר ים ברוטב פלפלים חריפים, תמנון על ציזיקי של קישוא מטוגן, פורל צלוי בעץ עם עשבים שרופים ועוד.

אייבי, לינקולן 16 תל אביב, 03-7775161

אלמרסא, עכו

טונה כבושה במסעדת אלמרסא. חיים יוסף,
טונה כבושה במסעדת אלמרסא/חיים יוסף

מסעדת אלמרסא, במבנה עתיק בנמל עכו, מול דוכני מיץ הרימונים, סירות התיירים והנוף לחומות, מציעה תפריט דגים בסגנון בישול ערבי אבל לא רק, בהגשה קצת אולד פאשן אבל משתדלת ומקפידה, ובתפריט שלה תמצאו כמה דברים ממש מקוריים כמו קובה עכאויה ממולאת בפירות ים על סלט עדשים שחורים ולבאנה או קרפצ'ו טונה אדומה עם צלפים, שקדים קלויים ושמן זית ועוד, כשבמחלקת העיקריות תמצאו דגים ופירות ים על הגריל או במחבתות, בתוך מנות פסטה או בתנור, אבל תמיד מנות יפות ונדיבות. אין כמו לאכול דגים מול הים.

אלמרסא, נמל הדייגים 13 עכו, 04-9019281

תלפיות, חיפה

שרימפס קריסטל. רעות סהר, רעות סהר
מהים לצלחת בלי עצירות נוספות/רעות סהר, רעות סהר

אילן פרון, הבעלים של מסעדת תלפיות, מכנה אותה חמארה ולא בכדי, מאחורי הבר ירקחו לכם משקאות מתזקיקים ויציעו לכם יינות מופלאים, ומהעבר השני, יצאו מהמטבח מגוון מנות דגים ופירות ים טריים שנהגו באותו הבוקר, עת הגיעו למסעדה, ונכתבו על הלוח. התפריט משתנה עם מצב הרוח של הים, של הטבחים, ושל מוכרי הבסטות בשוק שבליבו המסעדה. פרון נוהג לומר שלעבוד עם הים זה כמו לעבוד עם הבורסה אז המחירים לא קבועים, אבל החוויה היא תמיד של יורדי ים שהגיעו לאחר מסע ארוך לחוף מבטחים, לשתות ולאכול ולמלא את כרסם בתענוגות מן הים. מסעדה חובה.

תלפיות, סירקיון 28 חיפה, 04-6992296

סמדר, ירושלים

לפני שנה ניצל קולנוע סמדר המיתולוגי מכיליון, עת הוקמה בו מסעדת סמדר, שיתוף פעולה בין ניר לוי, שף טלביה ובר יין, יחד עם עמותת שקל. מסעדת דגים בניחוח איטלקי, שילוב שעוד לא נראה בבירה. חצי מהעובדים של סמדר הם בעלי צרכים מיוחדים והתפריט - תפריט שף עם מנות שמוגשות בהקפדה כמו פילה דניס בשמפנייה וארטישוק ירושלמי צלוי בתנור אבן, או פילה טונה אדומה ובוקטיני בפסטו זעתר, הכל לצד פסטות טריות ומאפים שמכינים במקום. המפות משובצות, כוסות היין מבריקות, ולכם נותר רק להתפעל.

סמדר, לויד ג'ורג' 4 ירושלים, 02-5443666

הצדף, ראשון לציון

דג מטוגן. דרור כץ,
לא רחוק מהים- מסעדת הצדף/דרור כץ

במסעדת הצדף, שממוקמת לא רחוק מהים בראשון לציון כבר מעל לעשור, ימלאו לכם את השולחן קודם כל בסלטים שלא יפסיקו להתמלא עד שתגידו די, ומנות ראשונות כמו סביצ'ה סלמון או סרדינים מחותנים. רק אז תוכלו להתפנות אל המנות העיקריות, דגים מטוגנים או בגריל לפי בחירתכם, כנהוג בז'אנר הזה, או מנות מיוחדות כמו פילה לברק עם עגבניות צלויות, גבינת עיזים, יוגורט וברוקולי או פילה דניס ושרימפס ברוטב שמנת ורוקפור ועוד.

הצדף, יוסף ספיר 2 ראשון לציון, 03-9627111

אספניה, אשדוד

סרדינים מחותנים. אלון מסיקה,
סרדינים מחותנים/אלון מסיקה

לפני כמעט 40 שנה פתח פול באשדוד את מסעדת אספניה ומאז הוא מקפיד להגיש בה אוכל ספרדי המתבסס על הדגה המקומית של עיר החוף בה הוא גר. את הבסיס הקולינרי שלו קיבל השף פול לוי מאמו, שהיתה השפית של בית מלון בבעלות המשפחה. אחת ממנות הדגל באספניה היא סרדינאס קסאדס- סרדינים מחותנים ממולאים בעשבי תיבול, שום וצ'ילי ונצלים על מחבת עם שמן זית, זאת לצד מנות נוספות כמו שרימפס, קלמרי מטוגן, מולים ועוד.

אספניה, אבא הלל סילבר 11 אשדוד, 08-8563823

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully