וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום לטוס: המסעדות שעושות את זה הכי דומה למקור

12.3.2020 / 13:04

אז לטוס כנראה שלא נטוס בזמן הקרוב, אבל דווקא עכשיו זה הזמן לבקר במסעדות שיזכירו לכם את המקומות שאתם הכי מתגעגעים אליהם, אספנו כמה כאלה שוות במיוחד

במקום לנסוע ליפן: מנטנטן כמובן

מנטנטן. אנטולי מיכאלו,
חוויה יפנית במיטבה/אנטולי מיכאלו

יפן מעולם לא נראתה קרובה יותר עם הראמן המצוין של מסעדת מנטנטן שהצליחה להביא לתל אביב חוויה יפנית אותנטית של ממש. בשעות הערב תמצאו שם גם תפריט של סושי במגוון צורות, דגים נאים טריים במיוחד, עמדת יקיטורי ממנה יוצאים שיפודי סלמון, שיפודי פרגית, שיפודי פילה בקר ועוד. יש גם כמה סוגי גיוזה, ועוד הפתעות יפניות אקזוטיות כמו אבוקדו בציפוי פנקו שמוגש עם מאצ'ה, או אגאדשי טופן עדין ומצוין, טונקאצו מנתח סינטה חזיר, או בטן חזיר בבישול ארוך בסאקה. יש לצד האוכל גם לא מעט משקאות אלכוהוליים יפנים ואווירה של בית אוכל יפני אמיתי. אי אפשר להזמין מקומות אז בואו עם סבלנות.

מנטנטן, נחלת בנימין 57 תל אביב, 03-6725318

במקום לטוס לאיטליה: רוברטה וינצ'י בפרדס חנה

ניוקי כרוב סאבוי. אורלי אלקלעי,
ניוקי של רוברטה/אורלי אלקלעי

לא חסרות מסעדות איטלקיות בארץ בהן תוכלו להתנחם מהמשבר הפוקד את המדינה הכי טעימה בעולם, אבל ברוברטה וינצ'י בפרדס חנה תוכלו לקבל מין חיבוק איטלקי, במובנים קולינריים כמובן, שיפיג באופן זמני את כאב הגעגוע. כאן תוכלו להתנחם בכל הפחמימות האיטלקיות המסורתיות, בגרסת הפארם טו טייבל המקומית שלנו. יש שם קלאסיקות כמו מרק ריבוליטה, סלט פנצנלה, פולנטה ביתית, או ריזוטו וניוקי עמוסי ירקות. יש פיצות מעניינות שיוצאות מהטאבון, ופסטות תוצרת בית, ואת הכל עוטפת תחושת כפר פסטורלית שגם מזכירה קצת איטליה.

רוברטה וינצ'י, אחוזה 43 פרדס חנה - כרכור, 04-6037377

עוד בוואלה! אוכל

חדש בשוק הכרמל: גריל רחוב גיאורגי

לכתבה המלאה

במקום לטוס לאירופה: קפה נורדוי

קפה נורדוי. אנטולי מיכאלו,
אירופה/אנטולי מיכאלו

מתגעגים לאווירה הסולידית והאלגנטית של המסעדות האהובות עליכם במדריד? בפריז? בוינה? מאז הקמתה דומתה מסעדת קפה נורדוי למין מפלט אירופאי רגוע בתוך הלבנט הכאוטי שלנו. המסעדה, שבראשה עומד השף עינב אזגורי, מציעה תפריט מוקפד של מנות שמלפרטטות עם כמה מהמדינות הכי מוצלחות גסטרונומית באירופה, כשמדובר בתפריט עונתי ומתחלף ובו כמה עוגנים כמו מנת מוס פרמזן סלמורחו וגריסיני, שניצל חזיר ופירה, ספייריבס טלה בקרמל, או נקניקיה שמנה תוצרת בית, ועוד מנות דגים ופירות ים בסגנונות מגוונים. יש בר עמוס כל טוב ותפריט יינות מלא מחשבה, והכל מתנהל באווירה רגועה, עם שירות מנומס כאילו שוק הכרמל הסואן לא נמצא 150 מטר משם.

קפה נורדוי, נחלת בנימין 27 תל אביב, 050-3388833

במקום לטוס לארה"ב: ויטרינה

ויטרינה. רעות סהר, רעות סהר
כי אין לנו המבורגר אחר/רעות סהר, רעות סהר

ויטרינה היא הכי קרוב שנגיע לשייק שאק או לאינ אנד אאוט בורגר, או לכל המבורגר אחר שקרוב לליבנו בארצות הברית כולה, מהחוף המזרחי ועד המערבי. החוויה האמריקאית. של ויטרינה היא אחת המדויקות בארץ שופעת ההמבורגרים שלנו, הקציצות תמיד בגודל הנכון, הגבינות תמיד נמסות במידה, הצ'יפס תמיד מושלם, החמוצים יוצאים מן הכלל, ויש אפילו את המנה הדרומית הידועה נאשוויל דירטי צ'יקן, שקשה לעשות אותה מוצלחת כמו בויטרינה. כמובן שהסטינג כולו, העיצוב המגניב, המשקאות המקוריים, האווירה הבועטת, זה הכל תל אביב, אבל האוכל - אמריקה.

ויטרינה, אבן גבירול 36, או לילינבלום 40, תל אביב

במקום לטוס לוורשה: מעיין הבירה

ברים ותיקים בחיפה. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
מזרח אירופה בחיפה/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

מה שהיה פעם בר אפלולי של בירה ופסטרמה הוא היום אחת מהמסעדות האשכנזיות המוכרות בארץ. מהברזים של מעיין הבירה עדיין זורמת כאן בירה, ויש אפילו כזו צ'כית ופולנית, ומהמטבח יוצאות מנות כמו הקוסטיצה המפורסמת עם השום הטרי הכתוש בצד, כבד קצוץ על הסכין, דג מלוח, קרעפלך עם תועפות בצל מטוגן, רגל קרושה, לשון בקר, צלעות חזיר מעושנות, ואפילו קבב רומני קלאסי עתיר שום. אם אתם מתגעגעים ליעדים המזרח אירופאים שנהגתם לפקוד, בוקרשט, ורשה, קראקוב, וינה ופראג, כאן זה בהחלט המקום להתמסר לטעמים הקרובים רחוקים האלו, ולמאכלים האלו שקשה למצוא מקום שמגיש אותם בכזה פאתוס.

מעיין הבירה, רחוב נתנזון 3 חיפה, 04-8623193

במקום לטוס ליוון: גרקו עושה אוכל יווני

קרם פאווה מתוך גרקו, מטבח יווני. דן פרץ, מתוך גרקו מטבח יווני,
פאבה יוונית/דן פרץ, מתוך גרקו מטבח יווני

מי שנהג לפקוד את איי יוון ואת אתונה וסלוניקי לעיתים קרובות בוודאי כבר מכיר את מסעדת גרקו, שמגישה תפריט יווני, כאן בארץ הקודש, המבקש להיצמד למקור ככל הניתן. הלחמים, הגבינות והמטבלים, החצילים, הסקורדליה, ממרח הקישואים, הטרמוסלאטה - האיקרא של היוונים, הפאבה הצהובה כמובן, הסופלקי והגירוס, כל אלה ועוד יקחו אתכם לטיול קצר ביוון, על רקע הצבעים כחול ולבן הממלאים את המסעדות, ויש גם אלכוהול שיכול להזכיר לכם חופשה, ובכלל מין אווירת חוף למרות המרחק הקטן מן הים.

גרקו הרצליה, אבא אבן 9 הרצליה פיתוח, 072-3727579
גרקו תל אביב, גרינברג 25 תל אביב, 072-3929858

במקום לטוס לטורקיה: האיסקנדר של מוטפאק

איסקנדר- דונר טורקי בצלחת. רעות סהר, רעות סהר
דונר טורקי אמיתי/רעות סהר, רעות סהר

מי שהגעגועים לאיסטנבול לא מרפים ממנו יוכל להתנחם באיסקנדר הכי טוב שמוגש היום בארץ, וזו השווארמה של מוטפאק. את נתחי הכבש העסיסיים מניחים שם בצלחת, עם קוביות לחם טורקי מיוחד, ועל הכל מוזגים רוטב עגבניות קטיפתי, חמאה ויוגורט, לצד פלפל חריף ועגבניה צרובים בגריל. את העונג הזה מגישים ליד משקה איירן אמיתי, ויש לכם גם דונר בפיתה, ומגש בורקס נפלא ויחיד שיוצא שם מהתנור בכל בוקר. זאת ממש קפיצה קטנה לאיסטנבול.

מוטפאק, דרך שלמה 110 תל אביב, 054-9072666

במקום לטוס למרוקו: המוציא של אבי לוי

צוואר טלה עם ערמונים וזעפרן. נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס
מצפון אפריקה באהבה/נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס

מלבד הבית שבו גדל, אבי לוי קיבל את ההשראה למסעדת המוציא גם מטיולים שערך למרוקו ואלג'יר, ולמטבחים האונתנטיים שפגש שם. האוכל העדתי הביתי מקבל כאן אצל לוי דיוק בטעמים ובהגשה, הצלחות נדיבות וצבעוניות עם מנות כמו סיגר עם בשר חריף או סיגר שקדי עגל, פסטייה עוף, שקדים וזעפרן, שופלור, שזו כרובית מטוגנת בטחינה ואריסה, או דג בשרמולה, קציצות בשר אלג'יראיות, או מופלטה עם אנטריקוט. בערב הווליום של המוזיקה קצת מטפס כאן למעלה ויש קצת אווירה של חמארה במרקש, עם אלכוהול ומנות קטנות שהולכות טוב לידו.

המוציא, יפו 113 ירושלים, 02-6310050

במקום לטוס לתאילנד: צ'אנג בה

פאד סייאו  בצ'אנג בה. אלון מסיקה,
פאד סיו של צ'אנג בה/אלון מסיקה

את חווית אוכל הרחוב התאילנדית בכללותה קשה לשחזר, היא כוללת צלילים, ריחות ומראות המגרים את כל החושים, אבל במסעדת צ'אנג בה הצליחו לזקק את הטעמים, את המרקמים ואת החריפות ולהגיע למשהו שהכי דומה למקור. בשימוש נכון בחומרי גלם מצוינים, עשבי התבלין, הרטבים, השמנים והתבלינים, מגישים שם מנות מהמטבח התאילנדי המוכר והאהוב, הסלטים המרעננים, המרקים המהבילים, מנות הדגים ופירות הים, תבשילים צבעוניים על אורז, או קערות קארי מפתות. לאחר כמה שנים של הצלחה חיפאית לאחרונה פתחה צ'אנג בה עוד סניף צפוני ביקנעם, גדול יותר ומרווח אבל עם אותו האוכל המוצלח.

צ'אנג בה, התמר 1 יקנעם עילית, 04-7709099; הנמל 23 חיפה, 04-672-2891

במקום לטוס לסין: פת קואה הסינית של אהרוני

ישראל אהרוני. ראובן קסטרו
ישראל אהרוני/ראובן קסטרו

יש מחסור חמור של מסעדות סיניות טובות בארץ, ואין בכלל כאלה מעודכנות ומוקפדות, אבל פת קואה של ישראל אהרוני היא אחת הטובות. הזמן עצר שם מלכת, התפריט והמנות, העיצוב וההגשה, אבל משהו בקסם הנוסטלגי הזה עדיין עובד והאוכל הסיני של אהרוני מוגש כאן בשיא תפארתו עם מנות כמו דג בג'ינג'ר, עוף עם פטריות וביצי שלו, אווז צלוי בשום ודבש, חזיר בברוקולי, בקר ברוטב צדפות, ועוד אי אילו מנות שעשויות היטב על פי המתכונים המקוריים של אהרוני, ומוגשות בחלל צנוע ובכלי קרמיקה סיניים מקוריים.

פת קואה, גלגלי הפלדה 6 הרצליה פיתוח, 09-9547478

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully