וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעם האהבה: היינות הוורודים שיעשו לכם את החג

יאיר גת

עודכן לאחרונה: 14.2.2022 / 10:21

וולנטיינס דיי. ניצול ציני של תאריך חסר משמעות או עוד סיבה למסיבה? מבחינתנו מדובר בעוד הזדמנות לטעום כמה יינות רוזה שאי אפשר שלא לאהוב

חג האהבה למניינם, או וולנטיינ'ס דיי, שיחול ממש מחר, הוא בין השאר גם חגם של היינות הוורודים. לא כי הם מתאימים למזג האוויר הנוכחי, לתפריטים העונתיים או למוכנות שלהם לשתייה, כי הם וורודים. מכונת השיווק הפועלת סביב המועד הזה, עושה את זה ביעילות וכך מדי שנה, בעיצומו של החורף, היינות הוורדים שנועדו להישתות כשהם קרים עד קרים מאוד, מקבלים את מירב תשומת הלב.

"ניצול ציני של תאריך חסר משמעות", יגידו המקטרגים. אני לעומתם אומר שזה לא ממש משנה. אם יש הזדמנות, מוצדקת או לא לשתות יין, אין סיבה לא לנצל אותה. ואם תרגישו שקר מכדי לפתוח את הבקבוקים הללו עכשיו. אתם מוזמנים לשמור את הרשימה לימים חמים יותר. מקווה שתאהבו.

: הפנתר הורוד (2006). yes
יינות רוזה. פנתרים אחד אחד/yes

יקב בנימינה, Parfum de Binyamina 2020

שמו של היין, שנעשה מענבי גרנאש וברברה שגדלו ברמת סירין, הוא מחווה למפעל תמציות הבשמים ההיסטורי, שבמבנה שלו פועל כיום מרכז המבקרים של יקב בנימינה. יש לו צבע יפהפה, ניחוחות של פירות אדומים ופרחים, חמיצות טובה ומרעננת ואפילו ונגיעה קלה ווניל, שמוסיפה רובד נוסף לניחוחות המבושמים. יין ובושם בבקבוק אחד. המחיר: כ- 90 ₪.

עוד בוואלה!

זוג משמיים: על יין ורומנטיקה

לכתבה המלאה
יקב בנימינה, Parfum de Binyamina 2020. יח"צ,
זה בושם? זה יין? זה Parfum de Binyamina/יח"צ

כרמל, Privet Collection , רוזה 2021

יקבי כרמל מעדיפים לא למסור יותר מדי פרטים טכניים אודות היין ואני לגמרי מכבד את זה. זה לא יין שצריך לדעת עליו יותר מדי, אלא רק לקרר ולשתות. הצבע שלו ורוד עדין, הטעמים והריחות מזכירים פירות אדומים כמו פטל ואוכמנית ורמת האלכוהול נמוכה יחסית. רק 12.5 אחוזים. יין צנוע ונקי שתשמחו לפתוח ליד גבינות חריפות, ומנות קלות יחסית. המחיר: 45 שקלים.

יקבי כרמל, רוזה. איל קרן,
פרייבט קולקשן רוזה. לקרר ולשתות/איל קרן

מיונטו, פרוסקו, רוזה אקסטרה דריי

היינות של יצרן המבעבעים מצפון איטליה, הופיעו כאן כבר כמה פעמים. גם עשויים נהדר וגם מתומחרים בהגיון. הרוזה היבש והמבעבע הזה נעשה מענבי גלרה שמזוהים עם אזור פרוסקו, עם תוספת קלה של פינו נואר. היין, שתסס בנירוסטה, הוא אלגנטי, רענן וחגיגי עם ריחות וטעמים של פירות יער והדרים. יופי של אפריטיף. המחיר: 55 שקלים.

גנצ'ה, פרוסקו, ברוט רוזה

מהיקב שהוקם על ידי אבי היינות המבעבעים האיטלקים, קרלו גנצי'ה מגיע רוזה יבש חביב במיוחד, עם ניחוחות עשירים של פירות אדומים, תפוחים ואגסים, ופרחים בעבוע נעים, חמיצות טובה וטעמי פרי עשירים, מתקתקים כמעט, שיתחבבו בקלות על מי שאוהב את היין שלו חצי יבש, ועל כל מי שפותח אותו ליד מאכלים עתירי שומן. המחיר: 55 שקלים

גנצ'יה פרוסקו רוזה. יח"צ,
גנצ'יה ברוט רוזה. יבש וחביב במיוחד/יח"צ

טפרברג, אסנס, רוזה 2020

הוא נעשה מענבי גרנאש, מורבדר וברברה שגדלו בעמק איילון, נבצרו כל זן בנפרד, ועברו תהליכים ייחודיים שנועדו לשמר היטב ככל האפשר את ארומות הפרי. זהו רוזה בהיר יחסית, עם ריחות רעננים של פירות אדומים ולבנים, מרקם חלקלק ומבנה מותק שמאפשר ליהנות ממנו גם בפני עצמו וגם לצד מנות עשירות טעם. המחיר: 75 שקלים.

ברקן BETA Vin Gris 2021

'בטא' היא סדרה של יקב ברקן, שמאפשרת לייננים לייצר יינות ייחודיים בכמויות קטנות ומאפשרת לשתיינים ליהנות מיינות שאינם שייכים לזרם המרכזי של היקב. הרוזה הנוכחי בסדרה, נעשה מענבי טמפרניו, זן ספרדי במקורו, שגדלו בהרי ירושלים, והתיישן שמונה חודשים בחביות עץ. רוזה מעודן ופרחוני, עם מרקם חלקלק ונגיעה מעניינת של טעמי חבית. המחיר: 90 שקלים באתר בלנד.

רקנאטי, גרי דה מרסלאן 2021

מרסלאן הוא זן ענבים צעיר יחסית שנולד בשנות השישים של המאה הקודמת מהכלאה בין קברנה סוביניון וגרנאש. היין הבהיר שנעשה מענבי מרסלאן שנבצרו מוקדם ותסס במכלי נירוסטה, הוא חד, רענן ומעודן עם ריחות הדרים, פרחים ופירות, חמיצות נהדרת וסיומת שעושה חשק לעוד. אם תקררו אותו כמו שצריך, ותשימו לידו משהו קטן לאכול, די בטוח שיהיה לכם חג אהבה שמח. המחיר: 99 שקלים.

יין מוקטן גרי דה מרסלאן של רקנאטי. שלומי שוהם, מערכת וואלה! NEWS
יין מוקטן גרי דה מרסלאן של רקנאטי/מערכת וואלה! NEWS, שלומי שוהם

שאטו ד'סקלו, וויספרינג אנג'ל פרובאנס 2020

מאזור פרובאנס, אזור היין המזוהה ביותר עם יינות וורודים, מגיע יין מקסים במיוחד, שנעשה מענבי גפנים בוגרות שגדלו על אדמת חצץ וחימר. יין עשיר בטעמי פירות אדומים, עם ריחות פרחוניים מפתים, מרקם מענג במיוחד ומבנה אלגנטי, שיכול להפוך כל מפגש לחגיגי וכל פגישה לרומנטית. לשתות עם בני זוג שאתם באמת מוכנים להשקיע בהם. המחיר: 129 שקלים

יקב רמת הגולן, ירדן, רוזה 2014

האצילי והמרשים מבין יינות הרוזה המקומיים, נעשה מענבי שרדונה ופינו נואר, שניים מהזנים המשמשים לייצור שמפניה, שגדלו בצפון רמת הגולן והתיישן בבקבוק בשיטה המשמשת לייצור שמפניה. יין בהיר מאוד, עם ריחות מורכבים של פירות לבנים, הדרים, שמרים וקליה, מרקם עשיר, סיומת ארוכה ויכולת התיישנות שתאפשר לכם ליהנות ממנו גם בשנים הבאות. המחיר: 135 שקלים.

מארז של אהבה

עבור כל הזוגות שרוצים לחגוג בבית, רשת בנא משקאות, מציעה לכבוד החג, מגוון מארזים חגיגיים, שמתאימים לכל מצב רוח ולכל תקציב. ואם זה לא מספיק רומנטי בשבילכם, תוכלו לשלב גם חריטת לייזר אישית, על גבי הבקבוקים והכוסות.

מארז ולנטיין, בנא משקאות. יח"צ,
כל מה שצריך לערב רומנטי בבית או בחוץ/יח"צ

המארז שנפל לידינו כלל 2 בקבוקי בירה גיבור, 2 בקבוקי מיקס אלכוהולי בטעמים mg spirit, סלסה, זיתים סורים, בוטנים בתערובת פירות וחטיף סומבררו גבינה. כל מה שצריך כדי להעביר ערב רומנטי בבית או בחוץ. המחיר: 114.9 ₪

חריטת טקסט בהקדשה אישית (עד 6 מילים): 35 ₪, כל מילה נוספת 5 ₪,
חריטת תמונה: 50 ₪.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully